۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

بخاری مدارس ... مساله این است !



... بخاری مدارس ...
مساله این است !


 

... بخاری مدارس ...


مساله این است !


در حالی که بر طبق آمار بیش از 60 درصد مدارس ایران در حالت غیر مقاوم و مخروبه قرار دارند و دولت فقط حدود یک سوم از بودجه 4 میلیارد دلاری اختصاص یافته به موضوع مقاوم سازی مدارس را تا کنون پرداخت نموده است ...




این جا را بخوانید :


وضعیت مبهم و بلاتکلیف اجرای قانون مقاوم سازی مدارس ... اگر مجلس ، مجلس بود ! سه شنبه سوم شهریور 1388 20:17


و نیز در حالی که هنوز اندرخم بحث گرم کردن مدارس در فصل سرما هستیم و سالی نیست که حادثه ای ناگوار همچون مدرسه " سفیلان " در کشور ما رخ ندهد !


این جا را بخوانید :


« معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور اعلام كرد: سازمان نوسازي در راستاي بروزرساني تاسيسات حرارت مركزي مدارس، «بخاري» را در طراحي فضاهاي آموزشي جديد حذف كرده و طراحي و پياده‌سازي سيستم‌هاي حرارت كف را در دستور كار خود قرار داده است.


مرتضي رييسي در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره توضيح داد: در مدارس جديدالتاسيس كشور سيستم حرارت مركزي ايمن نصب مي‌شود كه در اين راستا، تاكنون بيش از 235هزار متر مربع از فضاهاي آموزشي در دست احداث به سيستم گرمايشي كف مجهز شده است.


وي با بيان اين كه در سيستم گرمايشي كف، دانش‌آموزان به صورت مستقيم با سيستم گرمايشي تماس پيدا مي‌كنند، اظهار كرد: مدارس مناطق سردسير در اولويت نصب سيستم گرمايشي كف قرار دارند.


اين مقام مسوول خبر نصب سيستم گرمايشي كف در مدارس را در حالي عنوان كرد كه يادآور شد: در مناطقي كه بضاعت فني از نظر تعمير و نگهداري و مجموعا امكان استفاده از سيستم‌هاي حرارتي وجود ندارد، استفاده از بخاري‌هاي استاندارد اجتناب‌ناپذير است.


او با بيان اين كه در اين راستا، مجوز خريد بخاري‌هاي جديد و استاندارد براي حذف بخاري‌هاي غيراستاندارد و ناايمن از محل اعتبارات تجهيزات استاني به ادارات نوسازي مدارس استان‌ها نيز ابلاغ شده است، عنوان كرد: در روستاهايي كه از مساحت و شمار دانش‌آموزان كمتري برخوردارند، از بخاري‌هاي نفتي و البته، استاندارد كه از كمترين خطرات جانبي برخوردارند، استفاده خواهد شد.


رييسي خاطرنشان كرد: به ادارات نوسازي مدارس استان‌ها ابلاغ شده است كه نسبت به خريد بخاري‌هاي استاندارد در مناطق داراي نياز پيش از آغاز فصل سرما اقدام كنند.


معاون عمراني وزير آموزش و پرورش همچنين خاطرنشان كرد: علاوه بر تجهيز مدارس جديد به سيستم گرمايشي كف كه با هدف ايمن‌سازي و به روزرساني سيستم حرارتي فضاهاي آموزشي انجام مي‌شود، تاكنون بيش از يك‌هزار و 500 پكيج گازسوز و گازوئيل از نوع هوايي با بازدهي زياد در سطح كشور نصب شده است. »


1388/07/22 - 8807-03420: كد خبر


از موضوع آلودگی هوا ، صوتی ، ترافیک ، حوادث رانندگی و... فاکتور می گیریم !


و در مجموع ، هنوز نتواتنسته ایم محیطی استاندارد و آرام در مدارس را برای فرآیند یادگیری و یاد دهی فراهم کنیم ، برخی مسئولان که گویا در جامعه و فضایی دیگر زندگی می کنند و با واقعیت های روز جامعه دوستی و سازش ندارند ، هر روز با در پیش کشیدن مباحثی سعی در تحت الشعاع قرار دادن مسائل اصلی دارند ، مانند نمونه زیر که پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی هنوز هم مسئولان به فکر اسلامی کردن مدارس – آن گونه که خود تعریف می کنند - هستند !


بخوانید :


« دبیر همایش اسلامی كردن آموزش و پرورش:


پس از اين همایش، مدارس کشور اسلامی تر می شوند!


پس از برگزاری همایش تبیین رویکرد اسلامی در مدیریت، مدارس کشور اسلامی تر می شوند.


ایلنا: دبیر همایش رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش گفت: پس از برگزاری همایش تبیین رویکرد اسلامی در مدیریت، مدارس کشور اسلامی تر می شوند. به گزارش خبرنگارايلنا، حیدر تورانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با بيان اينكه معتقدیم که مدارس ما بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کار خود را آغاز کردند و حالا پس از 30 سال می خواهیم بررسی کنیم که تا چه میزان در تبیین این رویکرد موفق بوده ایم.گفت: ادر فرایند این تحقیق علمی 60 مورد از مدارسی که براساس مصادیق مدیریت اسلامی اداره می شدند را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین مبانی نظری که درباره مدیریت اسلامی وجود داشت را مورد پالایش قرار داده و از استادان دانشگاه خواستیم که در این زمینه مقالات علمی خود را ارائه دهند. وي در پاسخ به سوال خبرنگاري که چه مسئله و مشکلی در مدارس کشور وجود دارد که به دنبال تبیین رویکرد اسلامی در مدارس هستید و آیا اصولا آموزش و پرورش از خروجیهای خود ناراضی است که این هدف را دنبال می کند گفت: تبیین رویکرد اسلامی در مدارس به دلیل وجود یک مسئله و مشکل نبوده است و ما تنها می خواهیم از تجربیات 30 سال گذشته مدارس موفق در این زمینه استفاده کنیم. تورانی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا که آیا معتقدید که مدارس ما اسلامی نیستند که قصد اسلامی کردن آن را دارید، افزود: ما چنین اعتقادی نداریم و تنها می خواهیم وضعیت اسلامی مدارس را بهبود بخشیم. دبیر همایش رویکرد اسلامی در مدیریت مدارس درباره اینکه چرا می خواهید اسلامی کردن را از مدیران مدارس آغاز کنید در حالیکه سطوح بالای آموزش و پرورش هنوز با این روش مدیریت نمی شوند نیز پاسخ مشخصی نداد و تنها اظهار کرد: هدف ما دانش آموزان هستند و می خواهیم این جریان را از پایین شروع کرده و به سطوح بالای ستادی تسری دهیم. دبیر همایش رویکرد اسلامی در مدیریت مدارس در پاسخ به این سئوال که آیا علت نامناسب بودن خروجیهای آموزش و پرورش از لحاظ اعتقادی به روشهای آموزشی و پرورشی نادرست بر نمی گردد تا مدیریت غلط مدارس، گفت: این مسائل در حوزه کاری من نیست و بنده نمی توانم در این زمینه سخنی بگویم. تورانی پاسخ این سئوال را که آیا شما با معاونت پرورشی و تربیت بدنی که نقش مهمی در این زمینه دارد برای برگزاری این همایش تعاملی دارید یا نه؟ بی جواب گذاشت » .


سوال مشخص ما از این آقایان آن است که چرا در زمان آقای خاتمی برخی به دنبال مطرح شدن موضوعاتی مانند توسعه سیاسی و اجتماعی و برخی اصول فراموش شده قانون اساسی به یک باره به فکر اقتصاد و معیشت مردم می افتادند اما اکنون دیگر خبری از نان و غم آن نیست !


آیا مشکل معیشت و اقتصاد حل شده است ؟


آیا مشکل مدارس در حال حاضر مدعای مورد نظر این آقایان است ؟


این دور و تسلسل باطل تا کی باید ادامه پیدا کند ؟


کی باید این مسئولان متوجه شوند تا زمانی که نیازهای اساسی و حیاتی مرتفع نشوند صحبت از نیازهای بالاتر – البته نه آن گونه که مطرح شده و می شود – عبث و بیهوده خواهد بود ؟!


آیا این افراد فکر نمی کنند که احتمالا پس زدن ارزش های تزریق شده توسط جوانان و واکنش منفی نسبت به آن به این علت است که در فرآیندها و پردازش مشکل وجود دارد و باید که در برنامه ها تجدید نظر کرد ؟


آیا فشار بیش از حد و اصرار غیر منطقی بر یک مفروضه مورد آزمون قرار گرفته موجب نخواهد شد که نسل جوان همه مسائل را یک جا نفی کند و دیگر جای جبران و بازگشت نباشد ؟


فرضا مسئولان بخواهند ارز شهای مورد نظر خود را به این انتقال دهند ، چه کسی غیر از " معلم " می تواند حامل و واسط این ارز شها باشد ؟


آیا مسئولان در این مدت توجه کافی را به عنصر " معلم " نموده اند که انتظار ایفای وظایفی این چنین را از آن ها دارند ...


آری !



بخاری مدارس ...



مساله این است !

هیچ نظری موجود نیست: