۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

محمد داوری ، مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران ؛ یکی از چهار روزنامه نگار برگزیده جهان














1- محمد عبِدل دیِم، مسئول برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای کمیته محافظت از روزنامه نگاران، جایزه آقای داوری را از سوی او دریافت کرد .
پیش تر آقای محمد داوری مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و نیز سردبیر سایت سحام نیوز به عنوان یکی از چهار روزنامه نگار برگزیده جهان برگزیده شده بود .
2- سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ خبرنگار العربیه درباره محمد داوری سردبیر سایت سحام نیوز که به پنچ سال زندان محکوم شده است ، گفت: ” غرب در تلاش است تا از وی قهرمان بسازد او قانون را نقض کرده و مجازات شده است.” ( العربیه )
3-واشنگتن پست طی مقاله ای با عنوان چهار روزنامه نگار برگزیده جهان " محمد داوری، به قيمت از جان گذشتگی
این گونه نوشت :
" ... محمد داوری" در ضیافت شامی که سه شنبه شب به افتخار روزنامه نگاران برگزیده برگزار می شود، حضور نخواهد داشت.
او که در زندان"اوین" دوران حبس خود را می گذراند، احتمالا حتی مطلع نخواهد شد که برنده جایزه ای مهم شده است. در واقع، او از هشت ماه پیش، حتی از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است...
اقای داوری به خاطر شهامتش، به عنوان یکی از چهار برنده کمیته حفاظت از روزنامه نگاران انتخاب شده است. اما احتمالا مانند سه برنده دیگر این جایزه از روسیه، ونزوئلا و اتیوپی، فکر می کند که کار خارق العاده ای انجام نداده است. .
سه برنده دیگر جایزه کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، عبارتند از "نادیرا ایسایوا" 31 ساله از روسیه، "لورآنو مارکز" 47 ساله از ونزوئلا، و "داویت کبد" 30 ساله از اتیوپی
واشنگتن پست، 22 نوامبر

هیچ نظری موجود نیست: