۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

آینده را بسازید :برای معلمان سرمایه گذاری کنید حالا


به مناسبت روز جهانی معلم

آینده را بسازید :

برای معلمان سرمایه گذاری کنید

حالا

در مواجهه با بحران اقتصادی جهانی ،آن مهم و حیاتی است که دولت ها روی آموزش همگانی به طور قابل ملاحظه ای سرمایه گذاری کنند و آن را سنگ بنای برنامه های بازسازی اقتصادی قرار دهند .
آموزش بین المللی ، فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان که سی میلیون معلم را در سراسر جهان نمایندگی می کند از جامعه بین المللی در خواست می کند که به اقدامات فوری دست بزند تا مطمئن شویم که کودکان برای " بحران پرداخت " ساخته نشده اند .
فرد ون لون ، دبیر کل فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان گفت : " حق برخورداری از آموزش ( و پرورش ) یک نسل کامل از بچه ها توسط کسانی که برای حرص و آز و بی مسئولیتی در معرض خطر قرار داده شده اند این وضعیت را به وجود آورده اند .
به عنوان معلم و اعضای اتحادیه های کارگری ما قصد داریم که منتهای تلاشمان را به کار ببندیم تا مطمئن شویم که فرصت های یادگیری به خطر انداخته نمی شوند.
اما دولت ها نیز باید سهم شان را از طریق گنجاندن خط مشی ها و اصول لازم در برنامه ها برای ایجاد پلی در این شکاف گسترده جهانی بپردازند .
5 اکتبر ، روز جهانی معلم ، هر ساله برای گرفتن جشن توسط حدود 55 میلیون معلم با دانش آموزانشان ، مدارس و جوامع برای شرکت در سهم بزرگشان در نظر گرفته شده است .
امسال و در این رابطه ، آموزش و پرورش بین الملل ، سازمان جهانی کار ، یونسکو ، برنامه توسعه ملل متحد و یونیسف بیانیه ای را به صورت مشترک صادر کرده و به صورت جدی خواهان اقدام قاطعانه دولت ها ، جوامع ، نهادهای ملی و بین المللی در همه جابرای " آموزش برای همه " شده اند .
علاوه بر این ، آن ها به دنبال مکانیزم هایی هستند که از معلمان حمایت می کنند و اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری های آموزش و پرورش مطابق تقاضا در تمام سطوح آموزش و پرورش انجام می شود .
کمبود حاد معلمان واجد شرایط و آموزش دیده ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه وجود دارد جایی که " نقش گذاری ها " در تمام سطوح افزایش یافته است .
تخمین زده می شود که 2.4 میلیون نفر معلمان (1.2 میلیون پست های جدید معلم) بین سال های 2007 و 2015 به تنهایی برای رسیدن به جهانی اولیه آموزش و پرورش در شمال آفریقا و به تنهایی برای رسیدن به آموزش و پرروش ابتدایی جهانی مورد نیاز باشد.
فقدان آموزش ، توسعه حرفه ای و رو به رشد جذب نیرو بر اساس یک قرارداد تضعیف کیفیت آموزش و پرورش را در پی دارد .
بر اساس این بیانیه " اما حرفه ( معلمی ) نیز بسیار متاثر از فقر ، ایدز و همه گیر شدن ایدز ، بلایای طبیعی ، جنگ و خشونت علیه معلمان در مدرسه می باشد .

منبع :
www.unesco.org/en/education.

ترجمه : علی پورسلیمان

هیچ نظری موجود نیست: