۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

مدارس نیمه تعطیل و مسئولانی که به جای پیشگیری و رسیدگی دغدغه ای جز " تعطیل نشدن " مدارس ندارند !


مدارس نیمه تعطیل و مسئولانی که به جای پیشگیری و رسیدگی دغدغه ای جز "  تعطیل نشدن " مدارس ندارند !





وضعیت عجیبی در مدارس به وجود آمده است .

سر کلاس حدود 40 تا 50 درصد از دانش آموزان کلاس غایب هستند !
و این در حالی است که آمار روزبه روز بیشتر می شود .
اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس نظر دیگری دارد !

این جا را بخوانید :

« ايلنا: رئيس كميسيون آموزش و پرورش مجلس با اشاره به بحراني نبودن وضعيت آنفلوآنزاي خوكي در مدارس گفت: وضعيت كلي نيست كه بشود مدارس را تعطيل كرد.

علي عباسپور فرد تهراني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي ايلنا ادامه داد: اگر درصد خاصي از كلاس‌ كه اين درصد بايد با تائيد وزارت بهداشت باشد مبتلا شوند، بايد كلاس تعطيل شود.ما وضع كلي را نمي‌دانيم فقط در وضعيتي هستيم كه به دقت بيشتر نياز است و مدارس بايد مكرر مورد بازبيني قرار گيرند.

رئيس كميسيون آموزش و پرورش مجلس گفت: بايد بحث بهداشت در مدارس، به خصوص شستن دست‌ها بيشتر جدي گرفته شودت و امكانات لازم در اختيار مدارس قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: اين پديده اجتماعي است كه با مديريت خوب برطرف مي‌شود، آموزش و پرورش از تابستان آماده شيوع اين بيماري بوده است اما در حال حاضر به هماهنگي بيشتري در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت لازم است.

عباس‌پور گفت: دستورالعمل‌ها بايد از وزارت بهداشت به آموزش و پرورش ابلاغ شود، اگر دستورالعمل‌ها حاكي از بسته شدن مدارس باشد، مدارس بايد بسته شوند.

وي با اشاره به مهم بودن نقش مدارس گفت: مدارس بايد با آموزش‌دهي لازم به معلمان، دانش‌آموزان و به خصوص والدين جامعه را آماده كند ».

پايان پيام

1388/8/4 - 11:35

کد خبر : 85373

وقتی که به وضعیت مدارس نگاه می کنید اثری از برنامه و یا پیش بینی احتمالی برای چنین مسائلی نمی بینید !

درکلاس های شلوغ با جمعیت حدود 40 نفر و یا بیشتر ویروس سرماخوردگی به سرعت و با شدت مسری می شود !

در اکثر کلاس ها اثری از تهویه هوا نیست !

به علت مشرف بودن و یا نزدیک بودن کلاس ها به زمین بازی و جلوگیری از پارازیت سروصدا ، معلمان مجبورند که خیلی از اوقات پنجره ها را ببندند !

در کلاس هم در صورت باز بودن با وجود سروصدای کلاس ها و یا رفت و آمد دانش آموزان دیگر ، مانع از تدریس می شود !

می توان گقت بسیاری از سرویس های بهداشتی مدارس فاقد امکانات اولیه بهداشتی هستند !

با این که مدت زمان زیادی از ابلاغ دستور العمل نصب مایع دستشویی لوله کشی شده در مدارس می گذرد اما همچنان مدارس با مشکل مواجه اند .

پس از گذشت بیش از یک ماه از شروع سال تحصیلی ، این خبر را بخوانید :
« بااشاره به خطرشيوع آنفلوآنزاي نوع«آ»درمدارس؛
معاون آموزش‌وپرورش خبرداد:

ابلاغ دستورالعمل جداسازي آبخوري‌ از سرويس‌ بهداشتي وتجهيز مدارس به لوله‌كشي صابون مايع

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور از اجراي طرح سراسري جداسازي سرويس بهداشتي از آبخوري‌ها در مدارس خبر داد و اعلام كرد: اين طرح با توجه به اهميت رعايت نكات بهداشتي در مدارس براي پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع «آ» با سرعت بيشتري در حال پيگيري است.

دكتر مرتضي رييسي در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جداسازي آبخوري‌ها از سرويس‌هاي بهداشتي و تجهيز مدارس سراسر كشور به لوله‌كشي صابون مايع از محل اعتبارات استاني، يادآور شد كه اين دستورالعمل با هدف پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع «آ» به استان‌هاي سراسر کشور ابلاغ شده است.

وي همچنين با بيان اين که سالانه بيش از 60 ميليارد تومان صرف تعميرات مدارس مي‌شود، خاطرنشان كرد: تجهيز بيش از 100 هزار مدرسه در سراسر کشور به سيستم لوله‌کشي صابون مايع، از تابستان آغاز شده و اعتبار ويژه‌اي از محل تعميرات مدارس به اين امر اختصاص يافته، چرا كه در بخشنامه ابلاغي به استان‌ها، اولويت ويژه در هزينه‌کرد اعتبارات تجهيز مدارس توسط مديران مدارس به نصب لوله‌كشي صابون مايع مشخص شده است.
رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در ادامه بي‌توجهي مديران به اجراي دستورالعمل مذكور و كم‌توجهي به نصب سيستم لوله‌كشي صابون مايع كه به گفته وي، هزينه قابل توجهي نمي‌طلبد را غيرقابل توجيه خواند و تصريح كرد: بودجه لازم براي اجراي اين موضوع در اختيار استان‌ها قرار داده شده است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش همچنين خاطرنشان كرد: به استان‌هاي كشور ابلاغ شده است كه از محل اعتبارات استاني، جداسازي سريع آبخوري‌ها از سرويس‌هاي بهداشتي را در دستور كار جدي خود قرار دهند كه البته اين موضوع در مدارس جديدالاحداث لازم‌الاجراست.

رييسي تصريح كرد كه با توجه به خطر شيوع آنفلوآنزاي نوع «آ»، هر مديري كه در زمينه جداسازي آبخوري‌ها از سرويس‌هاي بهداشتي كوتاهي كند، بايد پاسخگوي آسيب‌هاي بعدي باشد و هر گونه كوتاهي در اين زمينه متوجه مديران است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.»

سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

1388/08/04

10-26-2009

09:51:41

8808-00644: كد خبر



گویا تا مشکل و یا بحرانی حاد جامعه را محاصره نکند کسی به فکر بازسازی و یا نوسازی سیستم نخواهد افتاد !

با این که خبر شیوع این بیماری از ماه ها پیش گوشزد شده بود اما غیر از چسباندن چند پوستر به دیوار در مورد این بیماری اقدام دیگری حداقل در زمینه پیشگیری صورت نگرفته است !

دغدغه مسئولان بیش از آن که حفظ جان و سلامتی دانش آموزان و معلمان باشد بر " عدم تعطیلی مدارس " متمرکز شده است !

پاسخ هایی اکثرا از نوع " اداری " و " پاسکاری " مشکلات " که عمق " روزمرگی " را در این دستگاه بدون مسئول نشان می دهد ...

این جا را بخوانید :

« ايلنا: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولي پيشگيري از آنفولانزاي نوع A در مدارس كشور در حالي پس از گذشت يك ماه از آغاز سال تحصيلي مدارس نسبت به ارائه آمار شفافي از وضعيت اين بيماري و ادامه به كار مدارس سر باز مي‌زند كه اكثر مدارس شهر تهران و كشور به حال نيمه‌تعطيل در آمده است.

سيد رمضان محسن‌پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A در مدارس گفت: از 15 شهريور در آموزش‌و‌پرورش دستورالعمل روشن و قابل فهمي را براي همكاران و مديران مناطق و مدارس ارسال كرده‌ايم كه در آن شيوه‌ها و راهكارهاي عملي براي مقابله با اين بيماري مشخص شده‌است.

وي با بيان اينكه با همكاري مناسب وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت بهداشت نسبت به پيش‌بيني‌هاي قبل از سال تحصيلي كمترين ميزان شيوع را داشته‌ايم گفت: ميزان شيوع كنوني اين بيماري كاملا برخلاف پيش‌بيني‌هاي قبلي ما بوده است كه همكاري والدين و آموزش‌هايمان در اين امر تاثير بسزايي داشته‌ است.

محسن‌پور در ادامه با تاكيد بر اينكه وضعيت فعلي آنفلوآنزا در مدارس بسيار مناسب و كنترل‌شده است، گفت: تيم‌هاي ما از اول مهرماه در مدارس حضور دارند و در صورت مشاهده هر نوع علايم اين بيماري در صدد كنترل آن برمي‌آيد.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا كه چرا با گذشت يك ماه از آغاز سال تحصيلي هنوز آمار شفاف و روشني از تعداد دانش‌آموزان مبتلا به اين بيماري و نحوه تعطيلي مدارس كه باعث نگراني خانواده‌ها شده است، اعلام نشده گفت: وضعيت فعلي ما بسيار مناسب است و جاي نگراني نيست. بناي ما اين است كه تعداد مبتلايان را روز به روز به وزارت بهداشت اعلام كنيم و مسئول پاسخگويي نيز وزارت بهداشت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به ديگر سئوال خبرنگار ايلنا كه عدم پاسخگويي شفاف وزارت آموزش و پرورش باعث نيمه‌تعطيل شدن مدارس كشور شده است، چه راهكاري براي اين امر داريد؟ گفت: هيچ معلم و مديري نبايد به صورت خودسرانه مدرسه را تعطيل كند چرا كه براي تعطيلي مدارس در بخشنامه پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A راهكارهاي شفافي را ارائه داده‌ايم.

وي با بيان اينكه والدين انتظار تعطيلي مدارس را نداشته باشند گفت: تمام مدارس در حال حاضر به كار خود ادامه مي‌دهند و هيچ مدرسه‌اي به حالت نيمه‌تعطيل درنيامده است.

وي در پاسخ به سئوالات مكرر خبرنگار ايلنا در مورد تعداد دانش‌آموزان مبتلا به اين بيماري و مدارسي كه تعطيل شده‌اند گفت: بعضي از آمارها را براي حفظ وضعيت جامعه و جلوگيري از تشويش نبايد اعلام كنيم.

پايان پيام

1388/8/5 - 11:34

کد خبر : 85648

 

مهم نیست که در مدارس چه می گذرد و یا مدارس چه مشکلاتی دارند ...

مهم این است که مدارس باید باز باشد !

مدارسی که به زندان و شکنجه گاه بیشتر می ماند تا مکانی برای تمرین مهارت های زندگی و شهروندی !

این است دغدغه مسئولان ...


سال قبل شپش ...






امسال آنفلونزا ...






سال بعد....





هیچ نظری موجود نیست: