۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

وبلاگ های " سخن معلم " و " هیمه " در موضوع " حقوق اصناف " به عنوان وبلاگ های برتر در ایران انتخاب شدند



وبلاگ های " سخن معلم " و " هیمه " در موضوع " حقوق اصناف " به عنوان وبلاگ های برتر در ایران انتخاب شدند











 مدیر وبلاگ " سخن معلم " این موفقیت را به جامعه فرهنگی ایران تبریک گفته و از خدا خواهان آزادی هر چه سریع تر آقای " جعفر ابراهیمی " معلم دربند و مدیر وبلاگ  " هیمه " از زندان است .


یا حق ...









وبلاگ های " سخن معلم " و " هیمه " در موضوع " حقوق اصناف " به عنوان وبلاگ های برتر در ایران انتخاب شدند



نتایج اولین دوره‌ی مسابقه‌ی حقوق‌بشر در آیینه‌ی وبلاگ‌ها



کد خبر : 7132 تاریخ : 24/7/1388



خبرگزاری هرانا: مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران در راستای اهداف عالی خود در زمینه‌ی دفاع از حقوق‌بشر، آموزش، ظرفیت سازی و نهادینه کردن آن در بین ایرانیان و فضای مجازی و تشویق وبلاگ‌نویسان به توجه بیش‌تر به این مورد، در اسفند ماه گذشته اقدام به برگزاری مسابقه‌یی با عنوان «حقوق‌بشر در آیینه‌ی وبلاگ‌ها» کرد.

این مسابقه در دو مرحله برگزار شد. در مرحله‌ی اول وبلاگ‌ها از طریق مخاطبان و کاربران و وبلاگ‌نویسان معرفی شدند و هیات داوران بر اساس رای‌های کاربران، به روز بودن وبلاگ‌ها، شاخص های آن‌ها در موضوع حقوق‌بشر، وبلاگ‌هایی را انتخاب و به مسئولین برگزاری ارائه کردند.

بر اساس امتیازهای کسب شده در دور اول و امتیاز داده شده از سوی داوران در هر بخش سه تا پنج وبلاگ معرفی و برای مرحله‌ی دوم معرفی شدند. در مرحله دوم کاربران وبلاگ‌های مورد نظر خود را انتخاب و رای خود را به مسئولین برگزاری ارسال کردند. در پایان در هر رشته این نتایج نهایی به دست آمد.

به دلیل عدم وجود نهاد نظارتی خاص و همین‌طور عدم وجود محدودیت در تصمیم گیری و انتخاب و همین‌طور اتخاذ مکانیزمی از سوی برگزار کننده‌گان به منظور شرکت هر چه بیش‌تر فعالان این حوزه و افکار عمومی در تعیین نتایج، این مهم می‌تواند به خوبی نمایان‌گر برداشت جامعه از اندیشه‌ی حقوق بشر و هم‌چنین خلاء ها و توانمندی‌های وبلاگ‌ستان پارسی در موضوعیت حقوق بشر باشد.

نتایج حاصله در هر رشته به قرار ذیل است :

حقوق کودکان: «محمد مصطفایی» 
در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «محمد مصطفایی»، «کودکان کار» و «عکاسی کودک» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «محمد مصفایی» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

حقوق اصناف: «هیمه» جعفر ابراهیمی

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «سخن معلم»، «هیمه»، «انسان طاقی» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان وبلاگ «هیمه» که نوشته‌های جعفر ابراهیمی است با رای‌یی نزدیک نسبت به وبلاگ «سخن معلم» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

اقلیت ملی: «کاوه کرمانشاهی»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «کاوه کرمانشاهی»، «وحید قراباغلی» و «بلوچ» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «کاوه کرمانشاهی» به عنوان وبلاگ برتر با را‌ی‌یی قاطع، انتخاب شد.

خبری و تحلیلی: وبلاگ «مسیح» مسیح علی‌نژاد

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «کمانگیر»، «مسیح»، «کاملیا انتخابی‌فر»، «محمد آقازاده» و «مجمع دیوانگان» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان وبلاگ «مسیح» که روز نوشته‌های مسیح علی‌نژاد است با رای‌یی بسیار نزدیک به وبلاگ «کمانگیر» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

اقلیت دینی: «خبرنورد»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «خبرنورد»، «سرگیجه» و «نوید خانجانی» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان وبلاگ «خبرنورد» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

زنان: «وارش» آسیه امینی 
در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «وارش»، «تا رفع حجاب اجباری»، «آزاده عصاران» و « ورق پاره‌های زندان» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «وارش» به قلم آسیه امینی با رای‌یی نزدیک به وبلاگ «تا رفع حجاب اجباری» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

محیط زیست: «مهار بیابان‌زایی»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «مهار بیابان‌زایی»، «دیده‌بان محیط زیست»، «زیتون»، «گربه‌ی ایرانی» و «آتش نوشت» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «مهار بیابان‌زایی» با رای‌یی بسیار نزدیک به وبلاگ «زیتون» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

میراث فرهنگی: «ایران نامه»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «ایران نامه»، «پژوهش‌های ایرانی»، «دوستداران میراث فرهنگی» و «ایستاده در باران» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «ایران نامه» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

آموزش حقوق‌بشر: «مقالات سیاسی و اجتماعی» هرمز ممیزی 
در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «مقالات سیاسی و اجتماعی»، « رشید اسماعیلی» و «سوشیال» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «مقالات سیاسی و اجتماعی» به قلم هرمز ممیزی با رای‌یی بسیار نزدیک با «رشید اسماعیلی» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

کارگران: «کارگران ایران‌خودرو»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «کارگران ایران خودرو»، «فریاد کارگر» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان، وبلاگ «کارگران ایران‌خودرو» با رای‌یی بسیار نزدیک با وبلاگ «فریاد کارگر» به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد.

طنز و نوشتار و تصویر: «علیرضا رضایی»

در دور اول و بر اساس رای هیات داوران: به ترتیب وبلاگ‌های معرفی شده بر حسب امتیاز بدین قرار بودند: «اصغرآقا»، «ملا حسنی»، «زیتون» و «علیرضا رضایی» که پس از رای‌گیری در مرحله‌ی دوم و در پایان «علیرضا رضایی» با بیش‌ترین آرا و رای قاطع به عنوان بهترین وبلاگ در این زمینه معرفی می‌شود. وبلاگ «زیتون» نزدیک‌ترین رقیب بوده است.

جایزه‌ی ویژه: «پی‌نوشت» هنگامه شهیدی

این جایزه توسط مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران به «هنگامه شهیدی» وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار زندانی اهدا می‌شود که در ابتدا به عنوان یکی از اعضای هیات داروان به برگزاری این مسابقه کمک کرده است و اکنون در زندان تحت فشارهای بازجویی نزدیک به سه ماه است که از خانواده‌ی خود دور است. این مجموعه امیدوار است که وی هر چه سریع‌تر آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌ی خود باز گردد.

این مسابقه با همراهی و کمک هیات داورانی متشکل از «مهدی محسنی»، «آیدا سعادت»، «مریم شبانی»، «امید حبیبی‌نیا» و «مجتبی سمیع‌نژاد» که جمله‌گی خود از وبلاگ‌نویسان مطرح و فعالین و گزارش‌گران حقوق‌بشر هستند برگزار شد. که مجموعه فعالان حقوق‌بشر در همین‌جا از زحمات آنان تشکر و قدردانی می‌کند و به رسم یادبود هدایایی را به آنان اهدا خواهد کرد. «نیک‌آهنگ کوثر» و «هنگامه شهیدی» از اعضای هیات داوران به خاطر مشکلاتی نتوانستند تا به انتها همراه‌مان باشند که از زحمات آنان نیز متشکریم.

به رسم یادبود به برنده‌ی هر بخش لوحی به رسم یادبود و یک ربع سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. مجموعه فعالان حقوق‌بشر امیدوار است با رفع نواقص و مشکلات موجود که در طی اولین دوره‌ی برگزاری این مسابقه شاهد آن بود، از سال‌های آینده‌ روند بهتری را برای برگزاری آن تدارک ببیند. هم‌چنین این مجموعه با تبریک به همه‌ی برنده‌گان و کسانی که کاندید بودند، امیدوار است بیش از گذشته شاهد توجه بیش‌تر وبلاگ‌نویسان به مقوله‌ی حقوق‌بشر در ایران باشد.





مدیر وبلاگ " سخن معلم " این موفقیت را به جامعه فرهنگی ایران تبریک گفته و از خدا  خواهان آزادی هر چه سریع تر آقای " جعفر ابراهیمی " معلم دربند و مدیر وبلاگ " هیمه " از زندان است .
یا حق ...


۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
ارادتمند.
نقی پور- منطقه 9 تهران

ناشناس گفت...

این موفقیت موجب سربلندی ماست .
هر جا که هستید پیروز باشید.
فراهانی.

میلاد زیبایی گفت...

با سلام
موفقیت شما را به شما تبریک می گویم و آرزوی موفقیت برای شما می کنم.

Unknown گفت...

سلام
این موفقیت را به شما تبریک می گویم ان شالله همیشه موفق باشید

tvhihkd گفت...

سلام ودرود بر شما.این موفقیت را به شما و همه همکاران شما تبریک می گویم .الحق و الانصاف که شایسته اید.
امیدوارم در ادامه این راه خطیر و ارزنده نیز موفق باشید.
در این شب فرخنده دست به دعا برای آزادی آقای جعفر ابراهیمی و همه ی فعالان سیاسی دربند به سوی آستان مبارکش بلند می کنیم.

آموزگــــــــــــار گفت...

با سلام
این موفقیت به شما و تمامی فرهنگیان عزیز مبارک

علیرضا گفت...

سلام و درود بر شما.
وبلاگ بسیار خوبی دارید. خوشحال میشوم تبادل لینک داشته باشیم.
سبز باشید و استوار

ناشناس گفت...

این موفقیت شایسته شما و دوستان است.
خیلی خوشحالم.
دوستدار.
رئیسی.

سیاح پور گفت...

سلام :
ممنون از اطلاع رسانی تان .
سالروز میلاد خجسته ی امام هشتم ، علی بن موسی الرضا مبارک باد .
من هم به مدیران این وبلاگ ها تبریک می گویم .
با آرزوی آزادی همه اسیران دربند .
موفق باشید.

یعقوب رمضان زاده گفت...

با سلام خدمت مدیریت وبلاگ پر محتوای سخن معلم امیدوارم همانند گذشته در کار خود موفق خود موفق و پایدار باشید

ناشناس گفت...

Hi Ali.
thanks for your success.
good luck.
sharbayani.

داداشيان گفت...

اين موفقيت بر شما مبارک

حیدر ترابی گفت...

تبریک وآرزوی موفقیت برای شما و همه آزادی خواهان