۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

در حاشیه انتقال حبیب کاشانی از آموزش و پرورش به مدیر عاملی پرسپولیس ....آقای حاجی بابایی ! به خاطر مردم ، معلمان و آینده کشور فقط نگاه کنید ...












حبیب کاشانی را می شناسم .



از زمانی که مدیر مدرسه راهنمایی سلمان فارسی در منطقه 9 تهران بود .


البته ایشان به واسطه زحماتی که در این مدرسه کشیدند مدرسه را از لحاظ آموزشی ارتقا دادند و مدرسه سلمان یکی از مدارس خوب منطقه و شاید تهران شد .


ایشان به واسطه مشکلاتی که با ریاست منطقه  ( آقای فلاح ) و معاونین پیدا کرد به منطقه 3 تهران منتقل و مدتی مسئول حراست منطقه بود .


از آن جا که خواهر ایشان مدیر یکی از مدارس راهنمایی منطقه و نیز عضو شورای سازمان معلمان منطقه 9 بود روزی به دفتر ایشان زنگ زده و از او خواستم که به منطقه 9 برگردد .


اما پاسخ ایشان این یک جمله بود : " از ما گذشته است " !


بعد ها به واسطه نزدیکی که به جمعیت آبادگران پیدا کرد به یک باره عضو شورای شهر تهران شد .


اگرچه در انتخابات اخیر شورای شهر تهران که اکنون دوره آن رو به پایان است به واسطه مشارکت بیشتر مردم ، عضو علی البدل شورای شهر شد !


و اکنون سخن از مدیر عاملی ایشان برای تیم پرسپولیس است .


اما موضوع اصلی این یادداشت نامه ای است که ایشان برای وزیر آموزش و پرورش نوشته است :


" اعضای هیئت مدیره پرسپولیس فردا نهایی می‌شوند


رفع مشکل قانونی کاشانی برای مدیرعاملی پرسپولیس
خبرگزاری فوتبال ایران- حبیب کاشانی سرپرست کاشانی در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که وزیر آموزش و پرورش به نامه وی پاسخ داده و مشکل وی برای مدیریت پرسپولیس حل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران،کاشانی که مدت‌هاست با عنوان سرپرست موقت مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد، به دلیل اجرای قانون منع فعالیت در شغل دوم نمی‌توانست مدیرعامل پرسپولیس بشود، در این هفته رسماً می‌تواند این سمت را در اختیار بگیرد. او گفت:«آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش با من تماس گرفتند و گفتند به خاطر مردم و هواداران پرسپولیس با نامه تو موافقت می‌شود. »


کاشانی در این نامه از حاجی‌بابایی درخواست کرده بود که نامه وی که محل خدمت وی را شورای شهر اعلام کرده، به سازمان تربیت بدنی تغییر یابد و وی به خدمت در آنجا مأمور شود که با این نامه موافقت شده است. به این ترتیب کاشانی با انتخاب هیئت مدیره و رأی گیری در آنها می‌تواند قانوناً‌ مدیرعامل پرسپولیس بشود.


به گفته حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس اعضای هیئت مدیره این باشگاه که شامل 15 اسم اولیه هستند فردا در جلسه وی با علی سعیدلو رئیس تربیت بدنی به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید.
انتهای خبر / خبرگزاری فوتبال ایران / footballiran.ir


متاسفانه فضا و بافت درون آموزش و پرورش به گونه ای است که اجازه طرح مباحث خلاق و واگرا در آن داده نمی شود .


محیط ستاد وزراتخانه به جای آن که اتاق فکر و مرکزی برای پردازش اطلاعات و ایده های جدید و داده های از پایین به بالا باشد به جایی تقریبا فارغ از این خصوصیات تبدیل شده است ؛ چه اگر غیر از این می بود وضعیت دیگر و یا بهتری از این می داشتیم ....


به جهت استقرار و ونهادینه شدن چنین ساختار و فضایی در آموزش و پرورش ، افراد کیفی و طالب ارتقا ترجیح می دهند که فضا و یا محیط دیگری را برای فعالیت انتخاب کنند .


اگرچه بر طبق آمار ، کارکنان وزرات آموزش و پرورش از لحاظ میانگین مدرک تحصیلی از همه کارمندان دیگر بالاترند و نیز اگر چه کارمندان نمونه وزارت خانه ها و ارگان های دیگر غالبا معلم و از درون وزرات آموزش و پرورش بوده اند و نیز اگرچه وزارت آموزش و پرورش زمانی و به ویژه دهه اول انقلاب صادر کننده نیرو به جاهای دیگر بوده است اما در حال حاضر این دستگاه خود بدون کلاه مانده است !


برای حل مسائل آن افرادی دیگر که بعضا صلاحیت اظهار نظر در زمینه مسائل آموزش و پرورش را نیز ندارند باید به کار گرفته شوند !


اتاق فکر آموزش و پرورش سال هاست که تعطیل است و نیروهای کیفی و با سواد نیز اکثرا ترجیح داده اند که یا در محیط کلاس باشند و یا این که نظیر آقای کاشانی و... محیط دیگری را برای فعالیت انتخاب کنند !


آقای حاجی بابایی !


به خاطر مردم ، معلمان و آینده کشور فقط نگاه کنید .....


هیچ نظری موجود نیست: