۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

وبلاگ های معلمان ( ۲ )



وبلاگ های معلمان - ۲  
 




 سخن معلم " در پستی با عنوان " وبلاگ های معلمان ! دوشنبه پنجم فروردین 1387 23:41 " تا حدی سعی کرد تا رویکردی انتقادی نسبت به وبلاگ های معلمان داشته باشد .



البته این یک واقعیت است ، معلمی که وبلاگ می نویسد نسبت به معلمی که با این مسائل بیگانه است تفاوت دارد و باید که ارزش کار اولی حداقل توسط اطرافیان و نیز سیستم رسمی به رسمیت شناخته شود و به جای آن که با یک " رویکرد امنیتی و تحدید نگر " توسط مسئولان به آن ها نگریسته شود باید سعی شود تا در یک فرآیند تشویقی معلمان دیگر نیز با احیای " جنبش قلم " سهمی در دنیای مجازی که برخی مواقع از " مرز حقیقی " نیز می گذرد داشته باشند .


متاسفانه و به تازگی پدیده " خود سانسوری " و برخی مواقع " ترس موهومی " که برخی مواقع به صورت یک نرم در می آید وبلاگ های معلمان را در معرض تهدید و استحاله قرار داه است و وبلاگ نویسی و فلسفه آن را حداقل در محیط آموزش و پرورش مورد چالش جدی قرار می دهد .


چندی پیش دیالوگی بین من وبلاگ " ردایو معلم -


radiomoallem " و به صورت کوتاه شکل گرفت .


انتظار می رود که معلمان در عرصه نقد و نظر نسبت به گروه های دیگر بالاتر باشند ؛ چه این امر به غنی سازی و توسعه کار کمک خواهد کرد .


این دیالوگ تقدیم خوانندگان محترم می شود :


سخن معلم :سلامآیا انعکاس اخبار تشکل های معلمان و نحوه برخورد با آن ها در محدوده نامی بزرگ مانند " رادیو معلم " نیست ؟!دوست عزیر !آموزش و پرورش و مسائل آن فقط محدود به آران و بیدگل نیست !از انتقاد صریح عذرخواهی می کنم ...سبز و پیروز و پایدار باشید.


وب سایت پست الکترونیک

اردو

دوست و همکار نادیده­ام


علی پور سلیمان


رادیو معلم ، رادیو نیست یک وبلاگ است.در اختیار همه­ی معلمان نیست بلکه مطالب آن را یک نفر می­نویسد که این یک نفر یک معلم از شهرستانی به نام آران و بیدگل است.من آدمهای انجمن صنفی معلمان را نمی­شناسم و به جز اعتراض از عملکرد آنها خبری ندارم.مطمئن باشید اگر رادیو معلم یک رادیو یا یک شبکه­ی تلویزیونی بود مقداری از زمان آن را صرف مصاحبه با انجمن­ صنفی می­کردم تا گزارش عملکرد خود را بیان کنند و البته در آن برنامه فعالیتهای انجمن را نقد می­کردم و به آنها اجازه می­دادم به نقدهایم جواب دهند.اما رادیو معلم یک وبلاگ است.وبلاگی که در چند دقیقه و بدون مجوز می­توان آن را ساخت..شما که برای اطلاع­رسانی از فعالیتهای انجمن صنفی وبلاگ دارید و آزادید هر تعداد که می­خواهید وبلاگ راه­اندازی کنید دیگر چه نیازی به من و وبلاگم دارید. اگر مشکل به خاطر اسم است اسم وبلاگهایتان را تلویزیون معلم یا شبکه­ی جهانی معلم بگذارید اما بدانید آن هم یک وبلاگ خواهد بود.


نویسنده: علی پورسلیمان


یکشنبه 19 مهر1388 ساعت: 5:18


سخن معلم :سلاماز پاسخ شما سپاسگزارم .اما دوست عزیز !هر کسی تا حدود زیادی با نامش شناخته می شود !حتی برخی روان شناسان برای شناختن شخصیت انسان ها از رنگ ها ، میوه ها و آهنگ ها و... استفاده می کنند .چگونه ممکن است فردی نام وبلاگ خود را " رادیو معلم " بگذارد اما بگوید که هیچ هدف و یا مقصودی در آن نهفته نیست و همین طوری انتخاب شده است !البته این حق را باید به هر کسی داد که در انتخاب خود آزاد باشد و هیچ کس را نمی توان از آن محروم و یا به آن مجبور کرد .نکته دیگر این است که چگونه می شود شما که قدمتی دیرینه در امر وبلاگ نویسی دارید و حتی قبلا وبلاگ شما را فیلتر کرده اند از تشکل های معلمان خبر نداشته باشد و یا آن ها را نشناسید !از نظر ما ، معلم آگاه و به ویژه وبلاگ نویس سعی می کند از مسائل محیطی اطلاع داشته باشد و در کنار آن تحلیل نیز ارائه کند .اما مساله دیگر که شاید صورت اتهام به خود بگیرد این است که شما تشکل ها را متهم کرده اید که آن ها جز " اعتراض " عملکرد دیگری نمی شناسند !و به نظر می رسد این سخن کمی عجیب و ناشی از همان فقدان اطلاع و شناخت شما باشد .اگر شما آن ها را نمی شناسید پس چگونه و از کجا به این مساله رسیده اید ؟!بهتر بود حداقل یک بار مطالب منتشر شده در " سخن معلم " را مرور می کردید و بعد اظهار نظر می کردید .دوست عزیز !تجربه نشان داده است افرادی که در مقیاس خرد کاری را انجام نمی دهند در صورت اشتغال به امور بزرگ تر حتی به آن فکر هم نخواهند کرد ....البته بهتر بود جهت اطلاع خوانندگان مشخصات وبلاگ من را در قسمت نظرات حذف نمی کردید تا آن ها بتوانند راحت تر و عقلانی تر قضاوت کنند !بازهم از انتقاد صریح عذر خواهی می کنم .اراددتمند .سبز و پیروز و پایدار باشید.


وب سایت پست الکترونیک


هیچ نظری موجود نیست: