۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

مدرسه زدایی ( DESCHOOLING) آن ها و مقاوم سازی ما !


مدرسه زدایی ( DESCHOOLING) آن ها و مقاوم سازی ما !

" سخن معلم " سوم شهریور ماه مطلبی را با عنوان "
وضعیت مبهم و بلاتکلیف اجرای قانون مقاوم سازی مدارس ... اگر مجلس ، مجلس بود ! منتشر نمود .
در قسمتی از این مطلب آمده بود :
چرا پس از گذشت بیش از ۳ سال از تصویب لایحه مقاوم سازی مدارس تاکنون فقط یک سوم آن از سوی دولت به وزارت آموزشو پرورش پرداخت شده است ؟!
چه کسی حافظ و مسئول تامین جان و امنیت فرزندان این کشوراست ...
مساله و سخن ما این است که چرا مجلس با وجود همه ادعاها به وظایف نظارتی خود به طوردرست ، موثر و بازدارنده عمل نمی کند ؟
متن کامل را این جا بخوانید :
http://smiedu.blogfa.com/post-2268.aspx
چگونه می شود وقتی که بیش از 60 درصد مدارس ما مخروبه اند مسئولان سخن از ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت می رانند !
منظور مسئولان از ارتقای کیفیت آموزش در سیستمی که اکثر مدیران آن هنوز کارپرداز و هنوز در شورای مدرسه ، انجمن اولیا و مربیان و شورای دبیران سخن از وضعیت فیزیکی مدرسه و مقابله با پارازیت های ارتباطی در کلاس می شود چیست ؟
آیا وقت آن نرسیده است که یک فکر اساسی برای این موضوع شود !
خبری با عنوان " مقاوم‌سازي توسط معاون عمرانی آموزش و پرورش يك هزار مدرسه تا سال آينده براي نخستين بار در كشوردر هفتم شهریور و در سایت ایسنا منتشر شد .
این جا را بخوانید :

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور خبر داد كه براي نخستين بار در كشور، يك هزار مدرسه تا سال آينده در برابر زلزله مقاوم‌سازي مي‌شوند و مدارس تازه ساخت نيز تماما با بهسازي لرزه‌اي احداث شده‌اند.
مرتضي رييسي در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، در پاسخ به روند مقاوم‌سازي مدارس در برابر زلزله، اعلام کرد: پيش بيني كرده‌ايم كه در سال 88 از تير ماه امسال تا پايان سال مالي يعني تير ماه 89 حداقل يك هزار پروژه مقاوم‌سازي شود.
رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور ادامه داد: طرح مقاوم‌سازي مرحله‌اي واحدهاي آموزشي سراسر کشور كه با جامعيت تدوين شده است، در سال تحصيلي 89 ـ 88 وارد مرحله اجرايي مي‌شود تا تعهد صورت گرفته براي مقاوم‌سازي مدارس محقق شود.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در ادامه با تاكيد بر اين كه براي اجرايي شدن طرح جامع مقاوم‌سازي مدارس از اساتيد برجسته دانشگاه‌ها، مشاوران و متخصصان اين حوزه بهره‌گيري شده است، اظهار كرد: در روش مقاوم‌سازي مرحله‌اي از روش‌هاي ميان‌بر با همکاري دانشگاه و متخصصان کشور و با هدف دسترسي هرچه سريع‌تر به هدف مقاوم كردن مدارس استفاده خواهد شد.
رييسي همچنين با اعلام اين كه حداقل يک هزار ميليارد ريال اعتبار براي مقاوم‌سازي يک هزار مدرسه در برابر زلزله اختصاص پيدا مي‌كند، عنوان كرد: مطالعات مقاوم‌سازي حدود سه هزار مدرسه از سال 85 آغاز شده و مطالعات مقاوم‌سازي يك هزار و 200 مدرسه نيز تاكنون به پايان رسيده است.
وي با بيان اين كه مقاوم‌سازي 300 پروژه در دست اجراست، خاطرنشان كرد: 900 پروژه آموزشي آماده براي مقاوم‌سازي هستند و يك هزار و 800 پروژه آموزشي نيز مراحل پاياني خود براي مقاوم‌سازي را طي مي‌كنند.
رييسي در پايان يادآور شد كه بهسازي لرزه‌اي مدارس يك رشته جديد در دنياست و در ايران نيز تنها تحقق تدريجي آن انتظار مي‌رود .
انتهاي پيام
كد خبر: 8806-03125
در هر صورت و با توجه به تعهد عمومی در مقابل جان فرزندان این کشور ، این اقدامات کافی نیست و باید که آموزش و پرورش به عنوان یک مساله ملی در افکار عمومی با جدیت مطرح و دنبال شود ...

هیچ نظری موجود نیست: