۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

آن " طرح تثیبت قیمت ها " و ... " جدولی برای قیمت ها "











 " تشکر 175نماینده از احمدی‌نژاد به خاطر اجرای قانون
کد مطلب : 63942
28 آذر 1389
175 تن از نمايندگان مجلس در بيانيه‌اي از رئيس‌جمهور و همكاران اقتصادي شان براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تشكر و اجراي آن را نشان از ثبات اقتصادي و توان بالاي مديريتي كشور دانستند.
به گزارش فارس، جاسم ساعدي عضو هيئت رئيسه مجلس پيش از پايان جلسه علني امروز (يكشنبه) بيانيه‌اي با 175 امضا را در صحن علني مجلس قرائت كرد كه متن آن به شرح زير است:

ملت شريف ايران اكنون كه قانون هدفمندسازي يارانه‌ها با همت و تلاش دولت و همكاري مجلس شوراي اسلامي به مرحله اجرا درآمده است، ما نمايندگان امضا كننده اين بيانيه با اظهار خوشبختي از اين اقدام پربركت وظيفه خود مي‌دانيم از رئيس‌جمهور و همكاران اقتصادي‌شان و برنامه‌ريزان و مديران اجرايي كشور تشكر كنيم.
ملت عزيز ما به خوبي آگاهند كه شيوه ناعادلانه‌اي كه تاكنون در توزيع يارانه‌ها معمول بوده يكي از مشكلات و معضلات مهم اقتصادي كشور و منشا بسياري از معايب و مفاسد بوده است و دولت‌هاي گذشته نيز همواره ضرورت هدفمند كردن يارانه‌ها را تصديق و تائيد كردند.
اجراي اين قانون در شرايطي كه دشمنان انقلاب سعي مي‌كنند با تحريم اقتصادي ايران وضع اقتصادي كشور را آشفته و نابسامان جلوه دهند حكايت از ثبات اقتصادي و توان بالاي مديريتي كشور و همبستگي گسترده مردم و دولت دارند.
ما انتظار داريم و كاملا اميدواريم كه عموم فعالان سياسي واقع‌بين ودلسوز و نمايندگان مجلس و آگاهان اقتصادي و رسانه‌ها همچنان كه تاكنون پشتيبان اصولي اين قانون بوده‌اند از اين پس در اجراي آن به وظيفه اسلامي، انقلابي و ملي خود عمل خواهند كرد. "
کمی بعد ...
طرح تثبیت قیمت ها
این اقدامی بود که مجلس هفتم و در آخرین سال فعالیت دولت آقای خاتمی انجام داد و رئیس مجلس آقای حداد عادل آن را هدیه مجلس به مردم در سال جدید خواند .
در این طرح دولت از افزایش قیمت کالاهای عمومی و مواد سوختی منع شده بود ...ادامه را این جا بخوانید
خانم سمیه توحید لو در وبلاگ خویش یادداشتی با عنوان " جدولی برای قمیت ها " دارد که می خوانید :
امروز به شدت دنبال جدول تطبیقی قیمت ها بودم. درباره آب و برق چندان قیمت ها شفاف نیست. اما درباره سوخت قیمت ها و درصد افزایش آنها مشخص تر است. برای کار دیگری ناچار به تهیه این جدول شدم. برای نظر انداختن به وضعیت هدفمندی در بخش سوخت شاید چیز بدی نباشد. با توجه به عجله ای که داشتم، ممکن است اشتباه هم داشته باشم. خوشحال می شوم گوشزد فرمایید.



ریز بودن تصویر را ببخشید. تصویر کردن جدول کمی با دردسر مواجه شد. اگر کسی لازم داشت ایمیل بزند برایش ارسال خواهم کرد.


دیگر اقلام قیمت ها را در جدول انتهایی این خبر می توان دید.این جدول هم قیمت های فعلی را دقیق تر نشان می دهد.


۱ نظر:

ارسطو فرح گفت...

برنج ارزونتر شده

روغن ارزونتر شده

ماکارونی ارزونتر شده

خودرو هم ارزونتر شده

این ها خبرهایی بود که از اخبار تلوزیون شنیدیم.

این روزها حس می کنم خودم و اطرافیان هاج و واج مانده اند

هنوز هم معلوم نیست دقیقا” چه اتفاقی قراره بیفته

هنوز تنمون گرمه و متوجه نیستیم چه ضربه ای بهمون وارد شده


با اینکه اخبار گفت مصرف بنزین در روز اول اجرای این طرح ده الی پانزده میلیون لیتر کاهش پیدا کرده ولی ترافیک در تهران ذره ای کاهش پیدا نکرده و این یعنی اینکه اگر هم صرفه جویی ای صورت گرفته در دهات ها و شهرستان ها بوده.

من موندم این وسط اصلا” تولید کننده ای هم باقی می مونه؟

مثلا” یکی از آشناهای ما یک مرغداری دارد می گوید هزینه های سوخت خیلی بالا رفته و از طرفی اجازه افزایش قیمت محصول هم به ما نمی دهند!!

فقط باید دو سه ماهی صبر کرد تا نتایج واقعی این طرح را ببینیم.