۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

بازهم حکایت سرانه مدارس ... آیا مشکل از نوع " مدیریتی " است ؟












 « وزير آموزش و پرورش در حاشيه گردهمايي مديران كل و معاونين پرورشي و تربيت بدني استان‌هاي كشورگفت: حق سرانه مدارس از اين پس مستقيما توسط وزارتخانه پرداخت مي‌شود تا هيچ گونه مانعي براي تاثيرگذاري، اعمال نظر و تاخير در پرداخت‌ها ايجاد نشود. »  -ایسنا   1389/03/04
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش:
سرانه مدارس شهري مرداد ماه پرداخت مي‌شود
جام جم آنلاين:  « ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به پرداخت سرانه مدارس شهري در مرداد سال جاري اشاره كرد و گفت: با توجه به ايجاد مجتمع‌هاي آموزشي روستايي در تابستان ، سرانه اين دسته از مدارس نيز بزودي به حساب آنان واريز خواهد شد. »
شنبه 19 تير 1389
با این حال و بنا بر اخبار رسیده تاکنون و با گذشت 3 ماه از سال تحصیلی تنها بخش کوچکی از از این مبلغ به حساب مدارس واریز شده است !
اگر قرار بر این بوده است که این سرانه مستقیما و از سوی وزراتخانه به حساب مدارس و آن هم تا قبل از شروع تحصیلی واریز شود پس مشکل کجاست ؟
آقای حاجی بابایی و سایر مسئولان باید به این سوال پاسخ دهند که مدارس چگونه باید خود را اداره کنند ؟
و احتمالا شاید هم این باشد ، همان گونه که تاکنون اداره شده اند ...
و اما در پایان شنیدن این خبر خالی از لطف نخواهد بود :
« حاجي‌بابايي:
مسئولي كه حقوق معلمان را با داشتن امكانات به تعويق اندازد، مجرم است
مسئولي كه با وجود فراهم بودن امكانات كار، حتي يك روز، پرداخت حقوق معلمان را به تعويق اندازد، مجرم است و بايد دادگاهي شود.
ایلنا: وزير آموزش و پرورش در جمع روساي هيات‌هاي بدوي و تجديدنظر كشور از صدور ابلاغ مديريت مدرسه براي 4900 معلم شهيد اين وزارتخانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، حاجي بابايي با اشاره به اينكه اصل تربيت در مدرسه شكل مي‌گيرد و مدير مدرسه، رييس سنگر تربيت است، افزود: 4900 معلم شهيد آموزش و پرورش به عنوان هاديان و مناديان تربيت معرفي مي‌شوند تا اسوه‌اي براي تمامي مسئولان و مديران آموزش و پرورش باشند.
وي خاطرنشان ساخت: امروز هدف جنگ نرم دشمن، مدرسه است، بنابراين بايد قله‌اي در مدرسه تعريف شود كه فتح ناشدني است و آن اوج تربيت، يعني شهادت است.
به اعتقاد وزير آموزش و پرورش، نشانه‌گيري نظام تعليم و تربيت بايد به سمت مسير عاشورا باشد و برگزيدن هر مسيري جز اين مسير، انحرافي است.
حاجي بابايي با تاكيد بر قانون مصوب مجلس درباره اشتغال شهدا عنوان داشت: احكام جديد مديريت براي 4900 معلم شهيد آموزش و پرورش صادر و حق مديريت به خانواده‌ معظم آنان اعطا مي‌شود.
وي 70 درصد مشكلات آموزش و پرورش را ناشي از نوع مديريتي خواند و بيان داشت: بي‌توجهي به قانون و عدم اجراي صحيح آن، فقدان آموزش‌هاي مناسب، تحويل نگرفتن معلم و سخن نگفتن با وي و ... زمينه ساز ارتكاب جرم است.
حاجي بابايي با اشاره به وضع قوانين براي سالم‌سازي سيستم تاكيد كرد: آموزش و پرورش بايد نماد پاكي، صداقت و آيينه تمام نماي تربيت باشد.
وي بزرگترين جرم در آموزش و پرورش را بي‌توجهي به اداي حقوق به موقع معلمان خواند و يادآور شد: مسئولي كه با وجود فراهم بودن امكانات كار، حتي يك روز، پرداخت حقوق معلمان را به تعويق اندازد، مجرم است و بايد دادگاهي شود.
حاجي بابايي در ادامه با برشماري وظايف هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري نظير؛ داشتن نگاه آموزشي و نظارتي در انجام امور افزود: قوانين بايد به گونه‌اي باشد كه امكان اجرايي شدن داشته باشد.
پايان پيام
1389/9/26 - 12:08
کد خبر : 167715


مطالب مرتبط :
سرنخ مشکل " سرانه مدارس " از زبان وزیر این دولت !

هیچ نظری موجود نیست: