۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

چه کسی گفته است : " تعطيلي‌‌هاي آلودگي هوا به دانش‌آموزان لطمه درسي نمي‌زند " ... پاسخ دهد !














تعطيلي‌‌هاي آلودگي هوا به دانش‌آموزان لطمه درسي نمي‌زند

این سخن رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران است که در همه جا منتشر شده است .
ایشان سخن از برنامه ریزی و نیز رفع نگرانی خانواده ها خبر داده  و وعده داده است که با برگزاری کلاس های فوق برنامه تمام عقب ماندگی های تحصیلی را جبران خواهد کرد ( 1 )
چند سوال در این جا مطرح می شود :
1- آیا مدیران مدارس از این برنامه ها خبر دارند ؟
2- برگزاری کلا س های فوق برنامه نیاز به ایجاد پنجره ای جدید در برنامه درسی دانش آموزان و مدرسه دارد .
هزینه این کلاس ها چگونه پرداخت خواهد شد ؟
آیا در صورت عدم تخصیص بودجه از سوی ادراه متبوع قرار است معلمان رایگان در آن تدریس نمایند ؟
3-آیا به فرض و در صورت اختصاص بودجه برای این کار ، آیا این مساله با خط و نشان های مسئولان در باب عدم اخذ وجه از اولیا در هر شرایط و توبیخ مدیران در صورت مباردت به انجام چنین کاری ، چگونه قابل جمع و یا تشخیص خواهد بود ؟
4-اگر هفته آینده باز هم تعطیل نشود ، هفته پس از آن به مناسبت ایام محرم ( تاسوعا و عاشورا و اتفاقا روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ) تعطیل خواهد بود .
در حال حاضر و در بسیاری از مدارس امتحانات میان ترم در حال برگزاری است.
هفته پس از آن هم مصادف با امتحانات ترم و یا نیمسال اول خواهد شد .
پس لطفا رئیس محترم سازمان آموزش و پرورش تهران توضیح دهند که برنامه مورد نظر ایشان چگونه و کی اجرا خواهد شد ؟
و شاید بهتر باشد آقای یازرلو شعری نگویند که در قافیه اش بمانند .

 
( 1 )
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:
تعطيلي‌‌هاي آلودگي هوا به دانش‌آموزان لطمه درسي نمي‌زند
خبرگزاري فارس: مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعطيلي‌‌هاي آلودگي هوا به دانش‌آموزان از نظر درسي لطمه نمي‌زند چرا كه كلاس‌هاي فوق برنامه و جبراني پيش‌بيني شده است.
زكريا يازرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به تعطيلاتي كه در هفته‌ گذشته و اين هفته وجود دارد، يك سري نگراني در زمينه تحصيل دانش‌آموزان براي خانواده‌ها ايجاد شده است كه ما براي رفع اين نگراني‌ها برنامه‌ريزي كرديم.
وي ادامه داد: اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران با برگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه،‌ تمام عقب افتادگي تحصيلي دانش‌آموزان را جبران مي‌كند و نسبت به اين موضوع نگراني وجود ندارد.
يازرلو اضافه كرد: در زمينه آموزش براي دانش‌آموزان دروس پايه يعني سال اول دبيرستان و همچنين كنكورها متمركز شديم و برنامه‌هايي را براي تحصيل آنها پيش‌بيني كرديم تا از بابت تعطيلي‌هاي غيرمترقبه آسيبي نبينند.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: با توجه به وضعيت آلودگي هوا، برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي در اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران پيش‌بيني شده است.
به گزارش توانا، در پي ادامه آلودگي هواي تهران و بر اساس تصميم هيئت دولت، مدارس تهران روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه 10 و 11 آذر ماه تعطيل است؛ مدارس كشور چهارشنبه هفته گذشته نيز به دليل آلودگي هوا تعطيل بود.
انتهاي پيام/ط
89/09/08

هیچ نظری موجود نیست: