۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

اسکان فرهنگیان در مدارس مجهز ، دستور ویژه وزیر و سنگ تمام خبرگزاری جمهوری اسلامی !! حکایت همچنان باقی است ...












بيش از يک ميليون نفر از مسافران فرهنگي در فارس اسکان يافتند


... به گفته زارع از تمام فضاهاي موجود در مدارس از جمله نمازخانه ها و حياط مدارس براي نصب چادر مسافران استفاده شده است ( ایرنا - کد خبر: 1024493 )


467هزار ميهمان نوروزي در مراکز آموزشي خوزستان اسکان يافتند


"عباس نعمت زاده" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي اسکان ميهمانان نوروزي که عموما از فرهنگيان سراسر کشور مي باشند هشت هزار و 900کلاس درس آماده شده و يک هزار و 600پرسنل نيز به ميهمانان نوروزي خدمات رفاهي ارايه مي کنند.


وي گفت:با توجه به افزايش چشمگير تعداد ميهمانان نوروزي در مقايسه با سال گذشته در برخي مدارس از چادر براي اسکان مسافران استفاده شده است.


ایرنا - کد خبر: 1024282


مسافران فرهنگي درچهارمحال وبختياري،يک وعده غذاي گرم دريافت مي کنند


ایرنا -کد خبر 1025329
800 کلاس درس در آذربايجان غربي در اختيار مسافران نوروزي است


ایرنا - کد خبر: 1026794


بيش از سه هزار کلاس درس در مازندران مسافران نوروزي را پذيرا شدند


ایرنا -کد خبر: 1026669


600هزار ميهمان نوروزي در مدارس خوزستان اسکان داده شدند


رييس سازمان آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: به دستور وزير آموزش وپرورش براي پذيرايي از ميهمانان با يک وعده غذاي گرم،تاکنون 21هزار پرس غذا بين همکاران فرهنگي و خانواده هاي آنان توزيع شده است.


ایرنا - کد خبر: 1027017
130 هزار زائر و مسافر توسط آموزش و پرورش خراسان رضوي پذيرايي شدند


محسن وظيفه دان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: در سطح شهر مشهد بيش از 10 هزار کلاس در هزار مدرسه براي اسکان مسافران ساماندهي و مهيا شد.


وي گفت: امسال همچنين براي نخستين بار به دستور وزير آموزش و پرورش براي هر زاير فرهنگي يک وعده غذاي رايگان نيز توزيع مي شود.


ایرنا


واقعا خبرگزاری جهموری اسلامی ( ایرنا ) در انعکاس اخبار مربوط به آموزش و پرورش و فرهنگیان و درجهت رفاه حال آن ها سنگ تمام گذاشته است !


البته بنده تاکنون افتخار و یا سعادت مسافرت در نوروز و اسکان آبرومندانه در این مدارس مجهز و نیز دریافت یک پرس غذای گرم به دستور وزیری " از جنس فرهنگیان " را نداشته ام !


چراکه باور دارم اگر تهران در عرض یک سال فقط 13 روز قابل تحمل باشد همین ایام عید است و از همین روست که ترجیح داده و می دهم که از این خوان نعمت که در مدارس مجهز گسترده شده است بی بهره بوده و حظی نبرم !


اما نکته مهم این است که شاید اسکان مسافران غیر فرهنگی در این گونه مدارس ، آن ها را بیش از پیش به وضعیت کلاس ها و شرایط کار معلمان آشنا تر کند !


شاید بهترین توصیف از این وضعیت یاداشت همکار عزیزمان آقای رسول پاپایی در وبلاگ " آقااجازه " باشد که در این جا و برای رویت همکاران سفر کرده و مانده و به ویژه آقای وزیر محترم این دولت می آوریم !


امید که مقبول افتد ...


سلام اقای وزیر عیدت مبارک


اقای وزیر اگر چه کمی دیر است اما در هر حال عیدت مبارک نمی دانم شما هم به سفر رفته اید ویا اینکه این روز ها در کجا اسکان داده شده اید؟ اما خاطر شریف می رسانم معلمهایت امسال هم در حالی به سفر های نوروزی رفتنند که به بهانه دریافت سفر کارت تیتر یک روزنامه ها تبدیل شده بودند . سفر کارت هایی که حتی جنابعالی به پر از هیچ بودنشان برای معلمان اگاه شده و تنها بهانه ای شد برای تبلیغات رسانه ای متولیان امر گردشگری و ایرانگردی و منصوبین جنابعالی در امور رفاهی معلمان .


اقای وزیر امسال هم معلم ها در حالی به سفر های نوروزی رفتنند که بارها از تشکیل ستاد های اسکان فر هگیان و امادگی کامل ستادها یتان جهت ارائه تسهیلات رفاهی به فرهنگیان با آنها سخن ها گفته بودید . اما به اطلاع می رساند امسال هم آن که گره از مشکلات معلمانت برداشت نه ستاد های اسکان که باز هم چادر هایشان بود . آقای وزیر آیا می دانید معلم ها به هنگام مراجعه به اماکن رفاهی ارگان ها و نهادها و سازمانهای دیگر با اختصاصی بودن ان مواجه می شدند و به هنگام مراجعه به ستادهای اسکان شما هم با سیاست همگانی بودن و پر بودن کلاسهای درس خشک و خالی و محروم ماندن از مجاورت نوروزی در کنار میز و نیمکت های جمع شده در ته کلاس مواجه می شدند ؟ اقای وزیر معلمهایت می پرسند چرا مسولان آموزش وپرورش تفاوت یک گردشگر فرهنگی و غیر فرهنگی را تنها در تخفیف ریالی لحاظ می کنند و اگر به تعبیر برخی از مسولان این امر به دلیل دستور استانداران است چرا این دستور وزارت کشور از طرف سایر نهاد ها ارگان ها و سازمان ها اجرا نمی شود و فقط آموزش وپرورش به واسطه مصلحت اندیشی همکاران شما در استانها گوشت نذری و قربانی شده است ؟؟


اقای وزیر عیدت مبارک اما دریافت ۳۰۰۰تومان از یک معلم و دادن یک مجوز جهت برپا داشتن چادر در حیاط مدرسه نیاز به ستاد و امادگی و مصاحبه های گو ناگون و سامانه اینترنتی ندارد و حتما شما هم قبول دارید که این تنها وهن معلمی و اهانتی نا بخشودنی است !


اقای وزیر راستی جایی خواندم حسب دستور مقام عالی وزارت کلیه فرهنگیان از تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه ها بر خوردار شده و یک وعده غذایی میهمان وزیر می باشند . گر چه اقدام خوب و پسندیده ای بوده است اما کاش بودید و می دیدید که میهمانی شما برای معلمان چگونه به دلیل اصرار بر توزیع در مدرسه و نه صرف غذا در رستوران طرف قرارداد با چه نابسامانی همراه می شد .


آقای وزیر عیدت مبارک در این روز های آغازین سال قصد نا دیده گرفتن خدمات را ندارم که خوب می دانم اسکان و جلب نظر یک خانواده خسته از جاده وسفر کار دشوار وسختی است . و تشکیل سامانه پذیرش اینترنتی کاهش مدت انتظار برای پذیرش تاکید وتوصیه به رعایت ادب و اخلاق و تخفیف ۵۰ درصدی و یک و وعده میهمان وزیر بودن همه و همه خوب است و ممنون . اما قبول کنید بعد از گذشت سالها تجربه داشتن ستاد اسکان جدی شدن این امر در پذیرش فرهنگیان مسافر به معلمت حق بدهید از شما ودوستانتان انتظار بیشتری داشته باشم و به شما صادقانه بگویم که میان انتظار معلمانت و تلاش همکارانت در فراهم ساختن حداقل ها فاصله زیادی وجود دارد . آقای وزیر کاش شما هم با خانواده یک شب به ستاد های اسکان بروید و در مدرسه بخوابید بدون تردید این کار می تواند کمک زیادی در پر کردن این شکاف و ارائه طرحی نو در امر ارائه تسهیلات سفر به معلمانت داشته باشد .


آقای وزیر مرا ببخشید وبازهم عیدت مبارک

۱ نظر:

esm mikhai chikar? گفت...

http://floppy98.blogspot.com/2008/05/blog-post.html