۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

ممنوع التدریس شدن علی رضا هاشمی ، دبیر کل سازمان معلمان ایران و بلاتکلیفی طاهره نقی ئی عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

















در ادامه تشدید  فشارها بر منتقدان آموزش و پرورش در دولت دهم ، طبق نامه هیات مرکزی گزینش هسته گزینش شهر تهران از  اشتغال آقای علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران در سمت آموزشی موافقت نشده است .
این در حالی است که طبق گفته آقای هاشمی مراحل اداری و قانونی برای ابلاغ و اجرای این رای طی نشده است .
در همین راستا و همان گونه که در گزارش قبلی سخن معلم آمده بود ؛ خانم طاهره نقی ئی ، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران ، دبیر برجسته و نمونه ریاضی منطقه 5 تهران و عضو انجمن ریاضی شهر تهران پس از گذشت 3 ماه از آغاز سال تحصیلی همچنان بلاتکلیف بوده و از تعیین واحد آموزشی برای ایشان جهت تدریس ممانعت شده است .
دلیل و یا دلایل این ممانعت به ایشان ابلاغ نشده است .
آیا این شیوه برخورد با منتقدان صحیح و قانونی است ؟
پایان پیام /

۴ نظر:

ناشناس گفت...

از تدریس معلمان می ترسند یا برای ایجاد ترس در معلمان به چنین کارهایی دست میزنند ؟ من که فکر نمیکنم چنین اعمالی زیاد دوام آورد . حضرات فکر زیاد کشیده شدن فنر را هم بکنند !!!

توسباقا گفت...

سلام علی جون
می بینم که همچنان فعالی

سخن معلم گفت...

درود
اعمال فراقانونی در پی توجیه نگرش امنیتی مهم نرین مقوله برای حذف مخالفان و یا منتقدان است .
به یاد دارم که در زمان ریاست آقای جواهری پور در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و در دولت اصلاحات بخشنامه ای به مدارس ارسال شد مبنی بر این که معلمان برای مصاحبه و یا ارسال یادداشت باید با روابط عمومی سازمان هماهنگ کنند .
همان موقع ما در سازمان معلمان نسبت به این مساله اعتراض کردیم.
جالب آن که دوستان ما در خانه معلمان که جزء تشکل های به اصطلاح اصول گرا بودند به شدت نسبت به این بخشنامه اعتراض کرده و با ارسال بیانیه تندی نسبت به خدشه دار شدن آزادی بیان و افکار احساس نگرانی کرده و آن را محکوم کردند!
هر چند این بخشنامه سریع لغو و اصلاح شد .
اما حالا چه ...
آیا از همان ها کسی اعتراض می کند ؟

سخن معلم گفت...

درود
دوست عزیز
در پناه ایزد منان و لطف دوستان هستیم .
سبز و پایدار باشید.