۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

مسئولان به جای " استحاله مساله " به فکر " حل مساله " باشند !


تحرک در صنف کارگر برای قبولاندن اصل تورم به مسئولان ...

برخی از مسئولان از مرحله " محو مساله " به " استحاله مساله " به جای " حل مساله " رسیده اند .

مسئولان باید با جامعه صداقت داشته باشند و همیشه بدانند که گفتار و عملکرد آن ها در یک " اتاق شیشه ای " قرار دارد و هرگز از اذهان فراموش نخواهند شد !



دو نفر داشتند سر این که در حوض آبی وجود دارد و یا ندارد بحث می کردند .

یکی می گفت : " من برای شما هفتاد دلیل می آورم که در این حوض آب وجود ندارد !

طرف مقابل گفت من یک دلیل می آورم ! او را برداشت و داخل حوض انداخت و گفت حالا آب هست یا نیست ...

( به نقل از آیت الله صانعی )

شاید حکایت جامعه ما نیز همین باشد !

این جا را بخوانید :

۱۳۸۸/۰۶/۰۴

« تشکیل جلسه فوری برای افزایش مجدد دستمزد

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار از درخواست تشکیل فوری جلسه توسط شورای عالی کار برای افزایش دوباره حداقل دستمزد کارگران در سال جاری خبر داد.

علی دهقان کیا در گفتگو با مهر درباره آخرین تصمیم شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته برای افزایش حداقل دستمزد کارگران گفت: با توجه به اینکه برای سالجاری دوبار دستمزد اعلام شد و بر اساس نظر بانک مرکزی در مصوبه دوم دستمزدها را 20 درصد افزایش دادند، برنامه ریزی امکان افزایش مجدد دستمزد در صورتجلسه گنجانده شد.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: اخیرا نیز توسط بانک مرکزی کاهش مجدد نرخ تورم نقطه ای و رسیدن آن به 14 درصد مطرح شده است که می خواهیم بدانیم به نظر بانک مرکزی کاهش در قیمتها چگونه اتفاق افتاده است؟

دهقان کیا ادامه داد: کاهش نرخ تورم نقطه ای به 14 درصد بیشتر به حرف شبیه است تا واقعیت، چون در حال حاضر هزینه های مربوط به خانوارها از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل، حمل و نقل، درمان و غیره نه تنها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است.

به گفته وی، بر اساس ماده 41 قانون کار در زمان تعیین حداقل دستمزد کارگران باید علاوه بر نرخ تورم اعلام شده توسط مرکز آمار، سبد هزینه های خانوار و یا حداقل معیشت نیز در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول کارگری خاطر نشان کرد: بانک مرکزی و هر نهاد دیگری که خود را مسئول اعلام نرخ می داند بگوید در سبد هزینه های خانوار چه چیزی ارزان شده است؟

دهقان کیا ادامه داد: برای دستمزد امسال کارگران ابتدا افزایش 25 درصدی حداقل دستمزد را ابطال کردند و حال نیز از کاهش نرخ تورم سخن می گویند.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: بیش از 7 میلیون و 200 هزار نفر کارگر در این کشور زندگی می کنند که سرنوشت مزدی برای آنها مهم است و می خواهند بدانند بانک مرکزی چگونه گوشت، مرغ، شیر، روغن نباتی و سایر اقلام مصرفی خانوارها را ارزان شده می داند.

وی خواستار تشکیل فوری جلسه شورای عالی کار و عملی شدن وعده این شورا برای افزایش دوباره دستمزدها شد و بیان داشت: کارگران درخواست دارند تا هر میزانی که به گرانی ها افزوده شده به حقوق آنان نیز افزوده شود و این تغییر هرچه سریعتر انجام شود ».




در جریان مناظره انتخاباتی امسال ، یکی از محورهای بحث " نرخ تورم " بود .
آقای احمدی نژاد با ارائه آمارهایی سعی می کرد تا نرخ تورم را زیر 15 درصد و در حدود 14 درصد اعلام کند در حالی که طرف های مقابل این آمار را خیلی بالاتر و در حدود 25 درصد اعلام می کردند .

شاید در هیچ کشوری این چنین سراغ نداشته باشیم که نامزدها روی نرخ تورم این طور چانه بزنند !

سیاست سال هاست که روی خیلی از موضوعات عادی حتی آمار چنبره انداخته است ...

اما نکته مهم این بوده و است که آقای احمدی نژاد تصور می کند هر چه بگوید به جهت جایگاه حقوقی اش کاملا منطبق با واقعیات است و باید بی چون و چرا مورد پذیرش همه قرار گیرد !

به سخنان این نماینده مجلس و عکس العمل مجلس توجه کنید :

تاریخ انتشار: ٤ شهريور ١٣٨٨، ١١:٥٦

کد خبر: ٢٩٢٥ -

طرح تحقیق و تفحص از سفرهای استانی احمدی‌نژاد رای نیاورد

قنبری:متاسفانه در سفرهای استانی شاهد ارائه آمار غیرواقعی هستیم

« پارلمان‌نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) به اجرای طرح تحقیق و تفحص از سفرهای استانی محمود احمدی نژاد رای ندادند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به عنوان یكی از طراحان این طرح در دفاع از آن گفت:« تحقیق و تفحص از سفرهای استانی یكی از موضوعاتی است كه جهت تنویر افكار عمومی از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده است.»

داریوش قنبری با تاكید بر اینكه یكی از محورهای این طرح علل عملی نشدن وعده‌های استانی رئیس جمهور در دولت نهم می‌باشد، گفت:« تعارض مصوبات استانی با قانون مصوب مجلس از دیگر محورهای تحقیق و تفحص می‌باشد.»

وی با تاكید بر اینكه تحقیق و تفحص به معنای مخالفت با سفرهای استانی نیست البته اگر به خوبی انجام شود، خاطرنشان كرد:« ما یك سری ایرادات را به مصوبات سفرهای استانی داریم كه یكی از آنها اینست مصوباتی كه از سفرهای اول احمدی نژاد داریم، هنوز عملی نشده‌اند.»

وی گفت:« متاسفانه در سفرهای استانی شاهد ارائه آمار و ارقام غیرواقعی هستیم كه ما در عمل این آمارها را ندیده‌ایم.»

نماینده ایلام افزود:« عدم تحقق وعده‌ها منجر به بروز بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولتمردان و مسئولین اجرایی شده است.»

پس از دفاع نماینده ایلام، این طرح به رای گذاشته شد كه در نهایت با 84 رای مثبت، 129 رای مخالف و 2 رای ممتنع به تصویب نرسید. درخواست تحقیق و تفحص از سفرهای استانی پیش از این در كمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده بود ».



شاید همگان ماجرای " قیمت گوجه فرنگی " و نوع پاسخ های آقای احمدی نژاد را از یاد نبرده باشند !

آقای احمدی نژاد که در آن 4 سال در پاسخ به منتقدان از پاسخ های دم دستی و آماده استفاده می کرد انتظار داشت که در مناظره تلویزیونی و در حضور همگان ، مردم سخنان او را به عنوان یک " کارشناس بزرگ و مسلط " قبول کنند !

متاسفانه اگر در یک سیستم ، فرآیند " بازخورد " کارایی نداشته باشد پس از مدتی عوامل و عناصر تشکیل دهنده این سازوکار در معرض تجزیه و متلاشی شدن قرار می گیرند . تنها راه برای پویایی و یا حداقل ابقای یک سیستم توجه به بازخورد و تصحیح آن بر اساس داده های رسیده است .

حلقه واسط میان لایه ها و اقشار مختلف اجتماعی و حاکمیت در یک ارتباط طولی و عرضی " اعتماد " است و بدون این عنصر واحد امیدی به آینده وجود نخواهد نداشت !

دولت چه تورم را قبول داشته باشد و چه نداشته باشد ؛ تورم معطل حرف های غیرواقعی و قشنگ نخواهد نشست !

برخی از مسئولان از مرحله " محو مساله " به " استحاله مساله " به جای " حل مساله " رسیده اند .

فکر می کنند با دستکاری و یا تغییر اطلاعات می توانند صورت مساله را پاک کنند .

مسئولان باید با جامعه صداقت داشته باشند و همیشه بدانند که گفتار و عملکرد آن ها در یک " اتاق شیشه ای " قرار دارد و هرگز از اذهان فراموش نخواهند شد !

مسئولان فکر نکنند با پایین آوردن غیر واقعی آمارها می توانند مانعی در برابر نتایج بی برنامگی ها و نارضایتی ها ایجاد کنند !

به شرط آن که اصل مساله را پذیرفته باشند ...


هیچ نظری موجود نیست: