۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

اظهار رضایت رئیس کمیسیون امنیت ملی از عملکرد آموزش و پرورش ! و یک پیشنهاد ...












نشریه نگاه وزارت آموزش و پرورش در شماره 446، هفته اول بهمن ماه امسال در صفحه اول خود با عنوان " خبر " چنین نوشته است :
 " رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
کارنامه آموزش و پرورش قابل قبول است
"رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از آموزش و پرورش شهرستان بروجرد با بیان موفقیت های آموزش و پرورش در سال های اخیر اظهار داشت : در مجموع آموزش و پرورش لرستان کارنامه قابل قبولی دارد .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از روابط عمومی لرستان ، علاء الدین بروجردی موفقیت های علمی دانش آموزان بروجردی در مسابقات و المپیادهای مختلف علمی را نشان از استعداد بالای جوانان و نوجوانان این شهرستان دانست و گفت : کسب موفقیت های مختلف نیز نشان دهنده خروجی خوب آموزش و پرورش لرستان است .
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین اجرای قانون هدف مند سازی یارانه ها را موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی خواند و گفت : آموزش و پرورش با فرهنگ سازی در جامعه و آموزش به دانش آموزان می تواند بیشترین تاثیر در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مقابل اسراف و تبذیر را داشته باشد."
 فارغ از قضاوت در مورد محتوای سخنان غیر علمی و غیر تخصصی رئیس کمیسیون امنیت که به نظر نمی رسد از مباحث و موضوعات آموزش و پرورش اطلاعی جامع داشته باشد ؛ اما آیا اظهار رضایت رئیس کمیسیون امنیت ملی در مورد عملکرد آموزش و پرورش به خاطر آن است که آموزش و پرورش در زادگاه ایشان موجد خدمات موثری بوده است ؟!
هر چند آقای بروجردی گفته است که آموزش و پرورش لرستان کارنامه قابل قبولی دارد اما نشریه نگاه ، همان گونه که در بالا اشاره شد آن را به کل مجموعه تعمیم داده است !
به نظر می رسد که  ظاهرامرجع رسمی و یا تخصصی برای اظهار نظر در مورد عملکرد آموزش و پرورش ، همان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باشد .

اگرچه تاکنون ، این کمیسیون تا کنون به این صراحت در مورد عملکرد این دستگاه اظهار نظری نکرده است .
اما درواقع ، معیار اصلی برای اظهار نظر در مورد عملکرد وزارت آموزش و پرورش همانا ، افکار عمومی فرهنگیان و تشکل های مستقل معلمان هستند .
حال باید این سوال را از مسئولان و به ویژه آقای حاجی بابایی  که خود زمانی آن را برای دیگران گفته بود ؛ مطرح کرد :
 « شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟»


هیچ نظری موجود نیست: