۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

حضور حاجی بابایی در کانون فجر منطقه 9 تهران ... سرانجام حاجی بابایی دین خود را به جامعه اسلامی فرهنگیان ادا کرد !














 
روز شنبه سی ام بهمن ماه ، کانون فجر منطقه 9 تهران میزبان جامعه اسلامی فرهنگیان و نیز آقای حاجی بابایی بود .
سازمان معلمان منطقه 9 تهران ، جلساتی را در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی و اکثرا با موضوعات " صنفی " در این مکان برگزار کرده بود .
پس از روی کار آمدن دولت آقای احمد نژاد و در زمان وزارت آقای فرشیدی ، نه تنها دیگر به تشکل های منتقد و دگر اندیش از جمله  " سازمان معلمان " اجازه برگزاری جلسه و یا همایش داده نشد بلکه اتاق نسبتا کوچکی را که در محل اداره سابق آموزش و پرورش و از طرف ریاست منطقه وقت آقای فلاح در اختیار این شورا قرار گرفته بود با تمام وسایل و امکانات داخل آن ، تصرف شد !
برنامه این روز از طریق پیامک و یا اس ام اس به برخی از همکاران منطقه 9 اطلاع رسانی شده بود !
به گفته همکارانی که به آن جسله رفته بودند ، این جلسه برای تعیین اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان تشکیل شده و البته آقای حاجی بابایی نیز به ایراد موضوعات و مطالبی در آن پرداخته بود ( 1 )
یکی از دبیران منطقه 9 که در این همایش حاضر شده بود به سخن معلم چنین گفت :
از یکی از مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه 9 سوال کردم که چرا چنین امکاناتی به سایر تشکل ها داده نمی شود و او در پاسخ چنین گفته بود :
.... آن ها سیاسی هستند !
حال باید از اداره آموزش و پرورش منطقه 9 ، مسئولان جامعه اسلامی فرهنگیان و به ویژه آقای حاجی بابایی این سوال را به جد مطرح کرد :
" عملکرد جامعه اسلامی فرهنگیان در حوزه موضوعات و منافع صنفی آموزش و پرورش چه بوده است ؟ "
آیا آموزش و پرورش می تواند امکانات عمومی و متعلق به همه را فقط در اختیار یک گروه موافق قرار دهد ...
البته با توجه به سابقه و نیز عملکرد آقای حاجی بابایی در برخورد با افراد و تشکل های منتقد ، این گونه برخورد ها کاملا طبیعی و مورد انتظار است ، اما نکته مهم این جاست که شاید در زمانی که آقای حاجی بابایی به دلیل عملکرد خود در آستانه استیضاح بود تنها تشکلی که به صورت صریح از ابقای ایشان دفاع کرد همانا " جامعه اسلامی فرهنگیان " بود ! ( 2 )
و اکنون آقای حاجی بابایی پس از گذشت ایام ، دین خود را به این تشکل این گونه ادا کرده است !
درست همان گونه که آقای یازرلو به عنوان " دانشجوی وزیر " از سمت مدیر کل آموزش و پرورش تهران به سمت معاونت پرورشی وزیر ارتقا یافت...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
( 1 )
کد خبر : 33332
تاریخ : 1389/12/01 - 11:11:17
حاجي بابايي در جمع اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان تهران:
30 هزار مشاور بايد در آموزش و پرورش استخدام شوند
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اهميت جايگاه مشاوره در مدارس گفت: علي‌رغم استخدام 10 هزار مشاور در سال جاري، به معتقدم حداقل 30هزار مشاور ديگر نيز بايد در آموزش و پرورش وارد شوند.
به گزارش " شهر" حميدرضا حاجي‌بابايي در مراسم نخستين گردهمايي اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان شهر تهران كه در كانون فجر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران برگزار شد با بيان اينكه امروز بزرگترين و زيباترين جلوه معلمي، مقام معظم رهبري هستند اظهار داشت: هر آنچه امروز در دنيا به دست آورده‌ايم از تعليم و تربيت بوده است و همين عنصر نيز زمينه وقوع انقلاب مصر و تونس است.
وي با اشاره به جايگاه ارزشمند معلمان در جامعه گفت:‌ 40 درصد دانش‌آموزان مراكز استعدادهاي درخشان (تيزهوشان) فرزندان معلمان هستند و در هر كجا كه قدم مي‌گذاريم آثار فعاليت فرزندان فرهنگيان مشاهده مي‌شود.
حاجي ‌بابايي با اشاره به مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته براي تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش تصريح كرد: سياست‌هاي كلي نظام در بخش آموزش و پرورش در هفته گذشته به طور كامل به تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيد و بررسي سند ملي آموزش و پرورش به عنوان سند تحولي نظام تعليم و تربيت نيز در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي آغاز شده است و تا پيش از عيد به پايان مي‌رسد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به در دست بررسي بودن برنامه درسي ملي به عنوان نقشه راه كتب درسي دانش‌آموزان خاطرنشان كرد: به محض اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كند آماده چاپ كتب جديد بر مبناي برنامه‌ درسي ملي هستيم.
حاجي بابايي در ادامه با اشاره به ايجاد مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات در جايگاه معاونت وزير در آموزش و پرورش تصريح كرد: اين مركز بايد تمام توليدات وزارتخانه اعم از كتاب، برگزاري آزمون‌ها و هر آنچه را كه قابل انتقال به مدرسه است ساماندهي كند. همچنين هر سال بايد روش تدريس كتاب‌ها تغيير كند و از زبده‌ترين معلمان بايد شيوه تدريس كتاب‌هاي جديد را جهت ارائه در سايت اين مركز به عموم معلمان آموزش دهند.
وي افزود: علاوه بر آنكه معلمان بايد از داخل خانه به اين شبكه متصل باشند و روش‌هاي تدريس خود را به‌روز كنند تمام خانواده‌ها نيز بايد از طريق اين سامانه آموزش‌هاي لازم را ببينند.
ايجاد 2 اداره كل در آموزش و پرورش براي ارزيابي شاخص‌هاي تربيتي و آموزشي
حاجي بابايي در ادامه با اشاره به تحولات ساختاري وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: براي نخستين بار در 32 سال اخير 2 اداره كل «شاخص‌هاي تربيتي» و «شاخص‌هاي آموزشي» در ساختار آموزش و پرورش ايجاد شده است تا شاخص‌هاي آموزشي و تربيتي آموزش و پرورش در مناطق را ارزيابي كنند.
وزير آموزش و پرورش از آموزش 500 هزار نفر از يك ميليون دانش‌آموز مشمول طرح آموزش شنا در سال جاري تا به امروز خبر داد و افزود:‌ با مصوبه هيئت دولت مقرر شده است تا 214 باب استخر ورزشي براي دانش‌آموزان با پرداخت 50 درصد هزينه‌هاي از سوي آموزش و پرورش و 50 درصد ديگر از سوي استانداري‌ها احداث شود.
30 هزار مشاور بايد در آموزش و پرورش استخدام شوند

حاجي‌ بابايي با اشاره به استخدام 10 هزار مشاور در مدارس كشور در سال تحصيلي جاري تأكيد كرد: يك مدرسه با 500 دانش‌آموز حداقل به 5 مشاور احتياج دارد و با توجه به اهميت جايگاه مشاوره حداقل 30 هزار مشاور ديگر نيز بايد در آموزش و پرورش وارد شوند.
وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به طرح تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج‌شنبه تصريح كرد: براساس تحقيق دانشگاهي صورت گرفته در رابطه با اين طرح بيش از 78 درصد مردم با تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج‌شنبه موافقند و البته بايد توجه داشت كه بسياري از تعطيلي‌هاي مدارس از قبيل تاسوعا و عاشورا و سالگرد حضرت امام (ره) اثر تربيتي و اثر آموزشي دارد.
حاجي بابايي ادامه داد: در حال حاضر 32 هفته كاري داريم كه با احتساب 24 ساعت در هفته در مجموعه 744 ساعت در مقطع ابتدايي فعاليت مي‌شود، اما در طرح جديد مدنظر آموزش و پرورش 34 هفته كاري با احتساب 25 ساعت در هفته (بدون احتساب روزهاي پنج‌شنبه) فعاليت خواهيم داشت كه معادل 850 ساعت فعاليت آموزش ابتدايي در سال تحصيلي خواهد شد.


فارس گزارش مي‌دهد
درخواست‌ دبستاني‌ها از آقاي وزير براي تعطيل پنجشنبه‌ها
خبرگزاري فارس: ديدار روز گذشته حاجي‌بابايي با اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود؛ از درخواست‌هاي كودكانه دبستاني‌ها براي تعطيل پنجشنبه‌ها تا اعتماد به نفس آقاي وزير.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، ديدار بعد از ظهر روز گذشته حميدرضا حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش با اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان شهر تهران كه در "كانون فجر " آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار شد، با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود.
*پس از آنكه برنامه در ساعت 15 با خير مقدم يكي از مسئولان و نيز با سخنراني عزت‌الله دهقان،عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان آغاز شد، در حدود ساعت 16 نوبت به وزير آموزش و پرورش رسيد كه با توجه به قرار داشتن در ساعت‌هاي پاياني روز، اين احتمال مي‌رفت كه سخنان وزير كوتاهتر از دفعات قبل باشد اما گويا اين‌طور نبود.
*سخنراني آقاي وزير با تبريك عيد ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) و تحليل شخصيت نوراني آن حضرت آغاز شد و البته در بعضي از فرازها با مباحث سنگين كلامي و تفسيري نيز همراه بود.
*صداي فلش‌هاي پي‌درپي دوربين عكاسان روابط عمومي هم به نوعي موسيقي متن سخنراني وزير آموزش و پرورش را تشكيل مي‌داد كه در برخي مواقع، گويا حواس مخاطبان بيش از آنكه متوجه صحبت‌هاي جناب وزير باشد، جلب آهنگ دل‌نشين "شاتر " دوربين‌ها مي‌شد.
*پس از آنكه حاجي‌بابايي از مباحث مقدماتي فارغ و وارد موضوعات اصلي نظام آموزش و پرورش شد، حاشيه‌هاي جالب‌ توجه‌تري را با خود به دنبال آورد؛ وقتي وزير تعليم و تربيت، تحليل كارشناسي خود را براي تعطيل دبستان‌ها در روزهاي پنجشنبه بيان مي‌كرد، از درخواست‌هاي كودكانه دانش‌آموزان ابتدايي منطقه 15 تهران از وزير آموزش و پرورش براي تعطيلي روزهاي پنجشنبه هم ياد كرد.
*وزير آموزش و پرورش در اين بخش از گپ و گفت نسبتاً خودماني با فرهنگيان، از ورود سرزده خود به يكي از مدارس ابتدايي منطقه 15 پايتخت گفت و از خوراكي‌ها و "شادونه‌ "هاي بچه‌هاي اين دبستان كه براي درخواست تعطيلي پنجشنبه‌هاي دبستان‌ها پيشكش آقاي وزير شده بود.
*وقتي صحبت‌هاي آقاي وزير به مرز يك ساعت و 10دقيقه رسيد، يكي از كارمندان روابط عمومي وزارتخانه يادداشتي را تحويل وي داد كه تقريباً همه احتمال مي‌دادند كه محتواي آن چيست؛ اين احتمال وقتي به يقين تبديل شد كه آقاي وزير تعليم و تربيت در ميان اوج صحبت‌ها و هيجانات خود به اين يادداشت اشاره كرد و گفت: «اعلام كرده‌اند كه وقت محدود است اما براي وزير آموزش و پرورش وقت هيچ‌ موقع محدود نيست» كه اين سخن وزير خنده خود وي و حضار و تشويق آنان را به دنبال داشت.
انگار تشويق‌هاي پي‌درپي حضار به تناسب موضوعاتي كه حاجي‌بابايي مطرح مي‌كرد، او را به شدت به وجد آورد كه هيچ محدوديت وقتي براي خود قائل نمي‌شد.
*آخرين بحث خودماني وزير، موضوع صرفه‌جويي 10 ميليارد توماني آموزش و پرورش در تأمين شير مدارس بود كه وقتي وي از لزوم پرهيز خود و مديران از مصرف اين شير صحبت كرد، يكي از فرهنگيان پرسيد: «معلمان چه كار كنند؟» پاسخ آقاي وزير اين بود كه اين شير براي من و مديران ارشد حرام است اما براي معلمان حلال.
*صحبت‌هاي طولاني آقاي وزير با بيان خاطره‌اي از سفر معنوي حج و با چاشني طنز و تشويق حضار به اتمام رسيد و در شرايطي كه خبرنگاران منتظر بودند تا برخي از سؤالات خود را كه در واقع سؤالات مردم است، از او بپرسند، وزير با سرعت و اختصار به اين پرسش‌ها پاسخ داد تا به قول خودش به جلسه شوراي معاونان وزارتخانه برسد؛ هر چند جاي اين گلايه بود و هست كه مي‌توان سخنراني را قدري مختصرتر كرد و چند دقيقه‌اي را بيشتر با خبرنگاران صحبت كرد؛ مصاحبه‌اي كه بايد در شلوغي و فشار جمعيت انجام شود.
انتهاي پيام/ش


( 2 )
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان: استیضاح، پاداش حاجی بابایی نیست
جامعه > دیدگاه ها - دکتر عزت اله دهقان، دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان می گوید به نظر وی کارها و اقدامات وزیر آموزش و پرورش قابل استیضاح نیست، زیرا به اعتقاد او، مجموعه عملکرد حمیدرضا حاجی بابایی را ، با وجود ضعفها و نکات منفی، می توان مثبت ارزیابی کرد.
امید سلیمی بنی: دکتر عزت اله دهقان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات می گوید به نظر وی کارها و اقدامات وزیر آموزش و پرورش قابل استیضاح نیست، زیرا به اعتقاد او، مجموعه عملکرد حمیدرضا حاجی بابایی را ، با وجود ضعفها و نکات منفی، می توان مثبت ارزیابی کرد. نماینده شهرستانهای درود و ازنا در مجلس معتقد است اصلی ترین اشکالی که می توان به موضوع محوری استیضاح- برگزاری آزمون پر تنش استخدامی در آموزش و پرورش- دانست، دعوت از داوطلبان فراوانی است که قرار بود رد شوند. دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان با اشاره به اینکه "طبیعی است زمانی که تعداد رد شدگان نسبت به قبول شدگان، دو برابر شود، اعتراضات زیاد می شود"، به خبر آنلاین می گوید بیشتر مسایلی که طراحان در استیضاح خود مطرح کرده اند، با تعامل مجلس و دولت، قابل حل است. آنچه می خوانید ماحصل گفتگوی خبرآنلاین با این نماینده مخالف استیضاح است که خود، سالها در آموزش و پرورش به عنوان معلم، خدمت کرده است.
به نظر جنابعالی، آیا عملکرد دکتر حاجی بابایی در زمان حضورش به عنوان وزیر در آموزش و پرورش، نمره قبولی را می گیرد یا نقدهای جدی به عملکرد وی دارید؟
من عملکرد ایشان را به طور کلی مثبت ارزیابی می کنم. دکتر حاجی بابایی در مدیریت، ایجاد تحول در مجموعه تحت نظارتش، در مسایل رفاهی و همچنین ترمیم برخی پرداختها در آموزش و پرورش توفیقات خوبی داشته اند. البته نباید از این نکته غافل بود که این وزیر، نقاط ضعف و کاستیهایی نیز در کارش هست که باید به موقع به آن پرداخت.
اصلی ترین این نقاط ضعف را چه چیزهایی می دانید؟
خب، وزارت آموزش و پرورش بسیار گسترده است. اشخاص زیادی به عنوان معلم و کارمند در آن شاغلند. چند میلیون دانش آموز و خانواده هایشان از این وزارتخانه خدمت دریافت می کنند. طبیعی است که گستردگی این دستگاه، باعث شود مشکلاتی هم به وجود بیاید. به طور مثال در آزمون اخیر، به تعدادی زیادی از داوطبان اعلام شد که نمره قبولی کتبی را آورده اند و از آنها برای حضور در مصاحبه گزینش دعوت شد. بیش از 60 درصد این دعوت شدگان باید رد می شدند و فقط اندکی بیش از 30 درصد باید تایید می شدند تا در این وزارتخانه خدمت کنند. طبیعی است تعداد اشخاص رد شده، ولی زیاد شود، اعتراضاتی نیز وجود دارد. با این حال، فکر می کنم عملکرد آقای حاجی بابایی، مثبت بوده است.
شما در لرستان نیز شاهد این اعتراضات بودید؟
بله، البته در بسیاری از استانهای کشور، وضعیت از استان ما بدتر بود. ولی در لرستان نیز معترضانی برای این آزمون وجود دارد که طبق عرض قبلی بنده، به دلیل کثرت دعوت شدگان به جلسات گزینش بود. اشکال اینجاست که وزارت آموزش و پرورش سه برابر ظرفیت مورد نیاز خود اعلام کرده بود افراد به مصاحبه بیایند. معلوم است در مرحله دوم گزینش، تعداد افراد معترض، زیادتر از کسانی خواهد بود که قبول شدند.
شما فکر می کنید مجموعه اقدامات وزیر و همچنین برگزاری این آزمون، آنقدر ضعیف بوده که استیضاح مطرح شود؟
نه، موافق نیستم. اعتراضات به آزمون و برخی مسایل وجود دارد. ولی جزای کارهای دکتر حاجی بابایی استیضاح نیست. باید بگویم عملکرد ایشان را در حد استیضاح، ضعیف نمی بینم. مجموعه کارهای ایشان مثبت بوده است.
ولی طراحان استیضاح دلایل زیادی مانند افزایش بودجه آموزش و پرورش و همچنین تغییر جایگاه دفترداران را برای استیضاح مطرح می کنند؟
خب این مسایل را می شود در نشستهای مشترک، حل و فصل کرد. همانطور که عرض کردم، وزارتخانه آموزش و پرورش بسیار گسترده است و باید مسایلی از این قبیل را که همیشه وجود دارد، با تعامل مجلس و دولت، حل و فصل کرد. طبیعی است مشکلاتی از این دست، با برنامه ریزی و تشریک مساعی قابل حل باشد.
شما شخصا با این استیضاح موافق هستید یا مخالف؟
عرض کردم. اینجانب به عنوان یک نماینده مجلس و همچنین عضو کمیسیونی که به طور مستقیم در جریان کارهای این وزارتخانه قرار دارد، تصور می کنم از زمان حضور دکتر حاجی بابایی، آموزش و پرورش روند رو به رشدی داشته است. هر چند کاستی هایی نیز در کار ایشان و معاونانش دیده می شود. ولی در یک نگاه همه جانبه، وزارت آموزش و پرورش نیاز به اصلاح کلی دارد که به دلیل گستردگی کارها، باید به وزیر و همکارانش زمان داد تا این مسایل را نیز حل کنند. چاره کار، استیضاح نیست
http://www.khabaronline.ir/news-92798.aspx

هیچ نظری موجود نیست: