۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

پاسخ " شهین دخت میان دشتی " به اظهارات شیرزاد عبداللهی در " سخن معلم "





همکار محترم جناب آقای شیرزاد عبدالهی
با سلام
 لازم دانستم پاسخ پست تان با موضوع "  خانم میاندشتی تکذیب کرد " را بدهم اما نه در وبلاگ شما بلکه در"  سخن معلم " آن هم به دو علت :
1-فکر می کنم شما صداقت ، امانت و درستی مطالب را در انتقال اصل آن ها رعایت نمی کنید .
2- سخن معلم را به عنوان "  پایگاهی مرجع " که بی طرفانه و صادقانه در نشر مطالب و با اعتقاد به درستی انجام رسالتش تا کنون کوشیده است ، قبول دارم .
 و اما پاسخ :
 شما در مطلبی خیلی پیش از این ،  نام مرا در هسته ی اصلی شورای فعالان صنفی  - مدنی متشکل از تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان وسازمان معلمان ایران ذکر کرده بودید !
 طی تماس های تلفنی مکرر با منزلتان و نیز  تلفن همراهتان سعی داشتم که شما را به اصل موضوع و واقعیت ها رهنمون شوم  ؛ اما متاسفانه به عمد ویا غیر عمد به هیچ یک از تماس های من پاسخ ندادید !
 لذا به تکذیب موضوع در قالب کامنتی در یکی از پست های سخن معلم که اطمینان دارم آن را خوانده اید بسنده کرده و منتظر تکذیبیه و  یا عذرخواهی شما شدم ، اما نه تنها مقصود بنده برآورده نشد بلکه با رفتاری غیرحرفه ای و غیر اخلاقی که اصلا زیبنده و شایسته حداقل یک همکار فرهنگی نمی باشد و این بار با رنگ و لعابی خاص ، رندانه اقدام به نگارش پست مذکور نموده اید .
جای سوال است در حالی که به هیچ کدام از تماس های من پاسخ ندادید اما در وبلاگ خود عنوان کرده اید که حاضرید مطلب من را با " کمال میل " منتشر کنید !
این برخورد دوگانه ناشی از چیست ؟
آقای عبدالهی
 همکار محترم
 1- اعضای شورای فعالان صنفی و مدنی کاملا مشخص می باشند و  صورت جلسه های موجود که امضای هر کدام از اعضا نیز دال بر حضورشان می باشد ، موجود است  و اینجانب حتی یک بار هم به عنوان مهمان در جلسات این دوستان شرکت نکرده ام؛  با چه هدفی اقدام به نادیده گرفتن واقعیات نموده وبا توسل به کدام دلیل و مدرک مجددا و به صورتی غیراخلاقی سعی در اثبات حدسیاتتان نموده اید ؟
اگر حضور صرف افراد در مکانی که گاها ونه همیشه جلسات شورای فعالان تشکیل می گردیده دال بر عضویت در آن می باشد ، شما هم در آن مکان تردد و حضور داشتید !
البته این جوابیه  نه به علت هراس ویا مخالفت با آن شورا می باشد ( طرح این موضوع در این مقال نمی گنجد) بلکه تلاشی است در اثبات دروغ ها و آگاه نمودن اذهانی که شما سعی در مخدوش نمودن وهدایت آن ها به جاده خاکی را دارید .
2- در پست مربوطه نوشته اید که" وقایع جالب وبعضا ناگواری " رخ داده است که امیدوارید شرح دقیق آن خاطرات ! را بنده بدهم و شما منتشر نمایید !
 همکار ارجمند 
واقعا با چه نیتی از این جملات فریبنده و توهم برانگیز استفاده می کنید ؟
 خواننده با خواندن آن به یاد تبلیغ محصولی جدید در سطح شهرمی افتد که با بیان نکته ای مبهم سعی در درگیر نمودن اذهان عمومی و مشتاق نمودن آنها به چند و چونی محصول را داردو ازنظر من این کار زیر پاگذاشتن اصول اخلاقی و نیز روزنامه نگاری طبق ادعای خودتان می باشد ! ( ضرورتی نمی بینم که مجدا  به آن مسائل بپردازم زیرا سخن معلم در پست های مختلف با رعایت صداقت و به صورت کامل تمام آنها را آورده است و فکر می کنم مخاطب اصلی سخن معلم ( اینجا )   حداقل در این قسمت شما نباشید !  ، جهت کسب آگاهی می توانید به آن پست ها مراجعه نمایید )
آقای عبداللهی
واقعا جای تعجب و شگفتی دارد زمانی که سخن معلم در مطالب خود از اعضای شورای فعالان صنفی - مدنی به صورت مستند نام می برد و پس از آن شما بدون توجه به اصل و واقعیات ، به صورت ناگهانی و ابتدا به ساکن ، نام مرا در این شورا می برید و پس از مدتی می نویسید :

" میان دشتی حضور خود را در این شورا تکذیب کرد " !
مگر میان دشتی  از اول عضو این شورا بوده است که حالا باید حضور خود را تکذیب کند !
از آوردن نام من در این میان به دنبال تحقق چه اهدافی هستید ؟
فرضا  بین این دوستان اختلاف نظری هم بوده است و یا اصطکاکی هم ایجاد شده است .
کارهای گروهی و جمعی اصول و قواعدی دارند . به تبع آن و به دلایل کاملا طبیعی و قابل انتظار برخی اوقات مسائل و مشکلاتی پیش می آید که بسیاری از آن ها در ذات  این گونه امور نهفته است و برخی نیز ریشه در مسائل فرهنگی و... دارند .
آیا به محض این که گره ای در کار پیش آمد به جای آن که از موضع " یک خیر خواه نیک اندیش " به مساله نگاه کرده و انتقاد خود را به صورت منطقی مطرح کنید و به دنبال بهبود امور باشید ؛  فقط در پی آن باشید که " تا توان دارید آتش " تفرقه و تنفر " را شعله ورتر سازید  ؟ !
 وحتی جرات و یا شهامت عذرخواهی هم  نداشته باشید !
 گرچه این اولین موردی نیست که این چنین عمل کرده اید !
 این بداخلاقی های شما که خیلی بدتر وناجوانمردانه تر از رفتارهایی است که گاها از برخی دوستان سر می زند !
آیا بهتر نیست که به جای این گونه رفتارها و سرک کشیدن در مسائلی که بعضا به شما ارتباطی ندارد در پی ارائه نظر خود باشید ...

هیچ نظری موجود نیست: