۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

سرنوشت دوسوم بودجه مقاوم سازی مدارس در بلاتکلیفی و ابهام ... چرا اعضای کمیسیون آموزش مجلس استعفا ندادند !




در حالی که به گفته معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی تنها یک سوم از آن 4 میلیارد دلار مصوب توسط دولت پرداخت شده است و سرنوشت بقیه آن اعتبار در ابهام و بلاتکلیفی قرار دارد ( 1 ) ؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس از تخصیص 658 ميليارد تومان برای مقاوم سازی مدارس در سال جاری سخن گفته است :



" عضو كميسيون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:


بودجه 658 ميلياردي بخش وسيعي از مشكلات مدارس نامقاوم را برطرف مي‌كند


خبرگزاري فارس: عضو كميسيون آموزش مجلس با بيان اينكه بودجه در نظر گرفته شده براي مقاوم‌سازي مدارس در سال‌جاري 658 ميليارد تومان است، گفت: بودجه‌اي كه براي مقام‌سازي مدارس در نظر گرفته شده است، مي‌تواند بخش وسيعي از مشكلات اينگونه مدارس را برطرف كند.
عزت‌الله دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به اينكه در كشور مدارس غير استاندارد و نامقاوم متعددي وجود دارد، اظهار داشت: دلايل مختلف وجود اين مدارس ريشه در گذشته دارد كه آموزش و پرورش با تلاش و همتي مضاعف بايد هر چه سريعتر آن را برطرف كند؛ در غير اين صورت در راستاي رسيدن به اهداف كلانش راه به جايي نخواهد برد.
* آموزش و پرورش براي رفع مشكل مدارس نامقاوم تلاش جدي نداشته است
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: آموزش و پرورش در سال‌هاي گذشته براي رفع اين مشكل تلاش جدي نداشته است كه با ورود حاجي‌بابايي در رأس كار، در وزارتخانه آموزش و پرورش حركت رو به جلوي مناسبي براي رفع آن شكل گرفته است.
دهقان با اشاره به اينكه مجلس بر اساس ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه، براي مقام‌سازي مدارس بودجه قابل قبولي را به تصويب رسانده است، بيان كرد: بودجه‌ مناسبي در اين رابطه در نظر گرفته شده است كه در زمينه رفع مشكلات مدارس نامقاوم بسيار تأثيرگذار است.
*آموزش و پرورش از بودجه مقام‌سازي مدارس اصولي استفاده كند
وي اضافه كرد: معتقدم آموزش و پرورش بايد از بودجه در نظر گرفته شده براي مقاوم‌سازي مدارس نامقاوم به طور شايسته و اصولي استفاده كند در غير اين صورت تحقق اهداف آموزش و پرورش در اين زمينه به رويا تبديل خواهد شد.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اضافه كرد: يكي از راه‌هاي موفقيت آموزش و پرورش در عرصه‌هاي مختلف، ايجاد انگيزه در دانش‌آموزان براي ادامه تحصيل و رضايتمندي خانواده‌ها از عملكردشان است كه يكي از اين راهكارها، موفق عمل كردن در حوزه مقام‌سازي مدارس نامقاوم است.
دهقان با اشاره به اينكه تمام خانواده‌ها به نوعي با آموزش و پرورش ارتباط دارند، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش با ارائه برنامه‌هاي مناسب و عملياتي كردن آنها بايد رضايتمندي خانواده‌ها را كسب كند چرا كه بدون همكاري آنها به موفقيتي نمي‌رسد و يكي از راه‌هاي كسب رضايتمندي خانواده‌ها، مقاوم‌سازي مدارس است.


انتهاي پيام/گ "


89/05/05 - 09:51


شماره:8905030761

سوال نخست این است که سرنوشت آن دوسوم بقیه بودجه مصوب برای مقاوم سازی مدارس چه شده است ؟


چرا در کشور بسیاری از کارها ناتمام می مانند ؟


چرا در کشور ما ، شروع خوب اما استمرار و نگهداشت ضعیف و ناکارآمد است ؟


چرا در کشور ما ، سرنوشت همه چیز به نظر و تصمیم مافوق بستگی دارد و زیردستان همه چیز را به قضا و سرنوشت حواله می کنند ؟


چرا مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی به وظایف و کارکردهای خود عمل نکرده و حقایق فدای مصالح می شوند ؟


چرا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای یک امر سیاسی مربوط به دانشگاه آزاد استعفا می دهند ؛ اما برای حفظ جان فرزندان این کشور تنها سکوت می کنند ؟
چرا حساسیت و یا سخت گیری که بعضا روی بناهای شخصی اعمال می شود درمورد مدارس دیده نمی شود ؟


اگر مبنای حرکت ، برنامه است پس این همه بی برنامگی از چه ناشی می شود ؟


چرا با وجوداین همه نهاد نظارتی و بازرسی باز اعتبارات درست و اصولی در جای خود مصرف نمی شوند ؟


آیا همه چیز به روزمرگی مربوط می شود ...


( 1 )


وضعیت بلاتکلیف و مبهم اجرای قانون مقاوم سازی مدارس ...اگر مجلس ، مجلس بود !


http://smiedu5.blogspot.com/2009/08/blog-post_6314.html

هیچ نظری موجود نیست: