۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

آزادی اسماعیل عبدی/ بی‌خبری از مختار اسدی و محمود باقری/ تداوم بازداشت محمود بهشتی

آزادی اسماعیل عبدی/ بی‌خبری از مختار اسدی و محمود باقری/ تداوم بازداشت محمود بهشتی



بامدادخبر: اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان ایران، شب گذشته (پنج‌شنبه)، پس از 44 روز بازداشت آزاد شد.
به گزارش بامدادخبر، آزادی اسماعیل عبدی، در حالی صورت گرفت که علی‌رغم تودیع وثیقه در آغاز هفته‌ی گذشته، روند آزادی وی تا روز گذشته به طول انجامید.
اسماعیل عبدی روز 29 اردیبهشت ماه و به دنبال گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی بازداشت گردید. وی 33 روز از زمان بازداشت خود را در انفرادی و چند روز پایانی را در بند عمومی بسر برده است. با این وجود وی پس از آزادی از شرایط روحی خوبی برخوردار است.
از سوی دیگر با وجود گذشت چهار روز از بازداشت مختار اسدی، عضو کانون صنفی معلمان کرج و محمود باقری، عضو هیآت مدیره‌ی کانون صنفی معلمان، تاکنون هیچ گونه خبری در دست نیست. این دو، پس از بازداشت با منزل تماس نگرفته‌اند و هنوز محل نگهداری آنها نیز مشخص نمی‌باشد.
در همین حال، روز پنج‌شنبه خانواده ی محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی دربند کانون صنفی معلمان، برای دیدار با او به زندان اوین رفتند اما به دلیل دستور جدید دادستانی مبنی بر یک هفته درمیان شدن ملاقات‌های کابینی زندانیان، اجازه‌ی ملاقات نیافتند.
محمود بهشتی که از روز 16 خردادماه و تنها چهار روز پس از آزادی از زندان، برای بار دوم بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شد، همچنان در سلولی چهارنفره نگهداری می‌شود. وی در تماسی تلفنی در روز یک‌شنبه‌ از تداوم بازجویی‌هایش خبر داد و روحیه خود را خوب توصیف کرد.
محمود بهشتی در دور اول بازداشت، بیش از یک ماه را در بند 209 زندان اوین سپری کرده بود.
اما در خبری دیگر مربوط به معلمان زندانی، نخستین جلسه محاکمه‌ی رسول بداقی، عضو هیآت مدیره‌ی کانون صنفی معلمان، روز یکشنبه سیزدهم تیرماه برگزار می‌شود.
بداقی که از تاریخ دهم شهریورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، از سوی دادستانی تهران به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است.
وی هشت ماه نخست بازداشت خود را در زندان اوین سپری کرد و هم اینک به همراه چند روزنامه‌نگار به زندان رجایی‌شهر تبعید شده است.

هیچ نظری موجود نیست: