۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

حاجی بابایی و فوتبال !







این روزها تب و تاب فوتبال در همه جا به چشم می خورد هرچند شاید به علت وضعیت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی خاص در جامعه ما ، این روند همچون نقاط دیگر جهان مشهود نباشد !
فوتبال ورزشی پرطرفدار که به شدت با دیگر آیتم ها همچون اقتصاد و سیاست تنیده شده است .
قدیم می گفتند ورزش برای ورزش ؛ اما در یک روند تدریجی دیگر این فرضیه رنگ باخته است ؛ برگزاری مسابقات فوتبال در یک کشور حداقل اقتصاد آن کشور را متحول و نگاه دیگر کشورها را نسبت به آن نیز تغییر می دهد .



اما در فوتبال صرف نظر از مسائل حاشیه ای مهم توجه به روح و فلسفه برگزاری این بازی هاست .


در جام جهانی همه کشورها صرف نظر از رنگ ، نژاد و فقیر و غنی بودن .... و تنها بر اساس شایستگی های تیمی گرد هم می آیند تا در یک مسابقه جوانمردانه ( FAIR PLAY ) تیم برتر برگزیده شود . آلایش و یا امتزاج  بی حد و حساب سیاست با فوتبال خوشایند هیچ فرد منصف و با منطقی نیست . تیمی که در کنار قابلیت های فردی بازیکنان بتواند کار گروهی و جمعی بهتر و منسجم تری را به نمایش بگذارد مورد احترام و تکریم همگان خواهد بود .


اخیرا آقای حاجی بابایی ، به اظهار نظر در مورد فوتبال پرداخته است که کمی دقت می تواند خیلی از مسائل را روشن و نگاه وی به مقوله آموزش و پرورش را نیز به معرض قضاوت بگذارد !


وزير آموزش پرورش‌: امیدوارم كشورهاي 1+ 5 قهرمان فوتبال نشوند


سایت شفاف نوشت: وزير آموزش و پرورش كه در يك برنامه زنده تلويزيوني به سوالات مجري برنامه پاسخ مي‌داد، ابراز اميدواري كرد كه تيم برزيل قهرمان اين دوره جام جهاني فوتبال شود‌.
وي در پاسخ به مجري برنامه كه احتمالا برزيل قهرمان نمي‌شود، گفت‌: اگر اينطور باشد پس اميدوارم آرژانتين قهرمان شود‌. خلاصه هر تيمي‌قهرمان مي‌شود بشود، اما كشورهاي 1+5 قهرمان نشوند. "


امیدواریم نگاه ایشان به مقولات آموزش و پرورش و پیش بینی او نسبت به روند تحولات همچون اظهار نظر ایشان درباره فوتبال نباشد ، هرچند فرآیند تحولات عکس این فرضیه را به اثبات رسانده است ...


بگذریم ...

هیچ نظری موجود نیست: