۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

معلمان والاتر و بالاتر از احزاب ! تعارفی در مادون واقعیت ...


 
اخیرا آقای حاجی بابایی در سخنانی مسبوق به سابقه شان معلمان را اجل و والاتر از احزاب معرفی کرده است !
شاید وقتی که این جملات را در کنار جمله آقای احمدی نژاد می گذارید که کشور را صاحب فقط یک حزب معرفی کرده است تعجب چندانی نمی کنید ، فقط نمی توانید متوجه برخی تناقض ها و یا ابهامات شوید ....
" وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان یک سر و گردن از احزاب بالاترند، پس کسی نباید کلماتی به کار گیرد که در شأن معلم نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر در ورامین، حمیدرضا حاجی بابایی شنبه شب در حاشیه همایش تجلیل از 50 هزار فرهنگی جانباز، آزاده و ایثارگر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد ورامین خطاب به فرهنگیان شهرستان ورامین، افزود: همه به معلم نیاز دارند ولی معلم به کسی نیاز ندارد و به همین دلیل است که وقتی معلمی در کلاس درس حاضر شد، جایگاهش جایگاه وزیر است.
وی تأکید کرد: به عنوان وزیر آموزش و پرورش کاری به این ندارم که حزب این و آن چیست و معتقدم شأن معلمان در هر شرایطی باید حفظ شود.
این مسئول افزود: هیچ وزیر و مسئولی نمی تواند به معلم خدمت کند، مگر آنکه عاشق معلمی باشد و معلمی را از صمیم قلب دوست داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: معلمی کار عاشقانه است و معلمی که عاشق کارش نباشد، اثرگذاری هم ندارد زیرا اگر معلم عاشق دانش آموز نباشد، هیچ دانش آموزی با دو دو تا چهار تا به هیچ کجا نمی رسد.
۲۷ تير ۱۳۸۹


کد خبر : 25158


اصلی می گوید  اگر می خواهی کسی را از دست یابی به حقش به صورت خیلی محترمانه باز داری برخی جاها دائم از او تعریف و تمجید کن !


چرا برخی مسئولان از احزاب واهمه دارند ؟


کارکرد احزاب چیست ؟


آیا مگر نه این است که احزاب نقش واسطه میان متن و حاکمیت داشته و حتی به پالایش خواسته توده ها کمک می کنند .


از سوی دیگر ، آیا باید فقط معلمان به کارشان عشق بورزند ؟!


آیا باید فقط معلمان کارشان را دوست بدارند ؟
آیا با توجه به سابقه مسئولان در برخورد با مقوله آموزش و پرورش و معلمی ، می توان امیدی به آینده داشت ؟!

آیا به صرف گفتن این که تو خیلی بزرگی ، خیلی مقدسی و خیلی عاشقی و... باید مانع از ورود تاثیرگذار معلمان به بخش های اجتماعی و پروسه آگاه سازی اجتماعی شد ؟


البته بگذریم از این که معلمان تقریبا به این تعریف ها و تعارف ها عادت کرده اند و البته در مقایسه با کلمات و اصطلاحات وزیر معزول سابق آقای فرشیدی خود تحولی به شمار می آید !


نگاه جامعه و مسئولان با آن چه که در جامعه مشاهده می شود تفاوت معنا داری دارد !


نوع نگاه و نگرش " جامعه و نخبگان " ! به مقوله " معلم و معلمی " را در این خبر بخوانید ( 1 ) ....


همکار عزیزی در یک یادداشت طنز به بیان معلم از نگاه اقشار و اصناف پرداخته است ؛ این به معنای زیر سوال بردن معلمی و کارکردهای آن نیست بلکه مشاهده واقعیت هاست برای دیدن بهتر و یافتن راهی عملی تر .


مادر دانش آموز: مادر جان،اشکال ندارد ۱۰ تا تجدید آوردی حداقل نمی توانی شغل معلمی را انتخاب کنی .


مغازه دار: این جنس برای دیگران ۱۰۰۰ تومان ، برای شما که معلم هستید ۹۰۰ تومان طوری نیست !


دوست دانش آموز: تو که دانش آموز ممتازی بودی چرا معلم شدی !


دانش آموز ابتدایی: دوست دارم در آینده معلم شوم


دانش آموز پیش دانشگاهی : اگر مجبور شوم در کنکور معلمی را انتخاب می کنم.


ولی دانش آموز: عزیزم ،روز معلم بهتره به جای کادو برای معلمت پول ببری . گناه داره.


دانشجو : تربیت معلم اصلا بار علمی ندارد و مثل دانش آموز باهات رفتار می کنند.


وزیر آموزش و پرورش:در جهت رفاه معلمان تا آخر ماه رمضان مبلغ ۲۰هزار تومان به آنها می دهیم تا بهتر زندگی کنند.


مغازه دار۲: این معلمان خدا نکند به یک مغازه رجوع کنند .به خاطر ۱۰۰۰ تومان پدرت را در می آورند.


مسافر: زنگ بزن تاکسی تلفنی «فرهنگ» همه معلمند .آنها واقعا رانندگان خوبی هستند.


کارمند : معلمان چطوری با حقوق ۳۰۰هزار تومان زندگی می کنند . ما که نمی توانیم.


خدمتکار مدرسه : این معلمان برای دو ساعت اضافه تدریس سر هم را می شکنند.


وام گیر: اگر این معلمان نبودند ما چطوری وام می گرفتیم . خدا خیرشان دهد .


منبع : هیمه بادام


http://himeibadam.blogfa.com/


( 1 )


برنا :


طرح تغيير نام دانشگاه تربيت معلم


رييس دانشگاه تربيت معلم تهران با اشاره به مشکلاتي که نام دانشگاه تربيت معلم ايجاد کرده است، گفت: رشته هاي مرتبط با دبيري در دانشگاه تربيت معلم تنها 5 درصد است.


"عبدل الجواد طاهر زاده" در گفت و گو با برنا، با اشاره به تاريخچه نام گذاري دانشگاه تربيت معلم تهران گفت: نام اين دانشگاه به علت هدفي که براي آن در نظر گرفته شده بود "تربيت معلم" گذاشته شد.
وي افزود: بر اين اساس اين دانشگاه وظيفه تربيت نيروهاي دبيري آموزش و پرورش را بر عهده گرفت.
رييس دانشگاه تربيت معلم تهران افزود: اين دانشگاه بر اساس هدف خود حرکت مي کرد تا زماني که وزارت آموزش و پرورش اقدام به تامين نيروهاي مورد نياز خود از ديگر دانشگاه ها کرد.
وي ادامه داد: اين روند ادامه پيدا کرد تا جايي که نياز آموزش و پرورش به دبير کمتر شده و ورودي دانشگاه تربيت معلم تهران نيز بر اين اساس کاهش يافت.
تنها 5 درصد رشته هاي دانشگاه تربيت معلم رشته دبيري است
طاهر زاده افزود:در حال حاضر رشته هاي مرتبط با دبيري در دانشگاه تربيت معلم 5 درصد است و از سال هاي گذشته مقطع دکتري و کارشناسي ارشد اين دانشگاه در رشته هاي مختلف فعال شده است.
وي با اشاره به مشکلاتي که اسم دانشگاه تربيت معلم براي اساتيد و دانشجويان و خود دانشگاه ايجاد کرده است، ادامه داد: اسم دانشگاه موجب شد تا داوطلبان سطح بالاي علمي توجه اي به اين دانشگاه نداشته باشند و کمتر اين دانشگاه را براي تحصيل انتخاب کنند.
رييس دانشگاه تربيت معلم ادامه داد:تصور اکثر داوطلبان از دانشگاه تربيت معلم تربيت دبيران مختص آموزش و پرورش است و اين ذهنيت در متقاضيان اين دانشگاه ايجاد مي شود که با انتخاب دانشگاه تربيت معلم در آينده دچار مشکل اشغال خواهند شد.
14 درصد از هزينه هاي دانشگاه از طريق در آمد اختصاصي تامين مي شود
وي با بيان اين مطلب که دانشجوياني که اين دانشگاه را انتخاب مي کنند. سطح علمي ضعيف تري دارند خاطر نشان کرد: دستگاه ها و سازمان هايي که داراي طرح تحقيقاتي هستند نيز به علت نام دانشگاه از عقد قرارداد تحقيقاتي منصرف مي شوند در صورتي که رشته هاي فني و مهندسي دانشگاه سال هاست فعال بوده و همانند ديگر دانشگاه ها در حال فعاليت است.
طاهر زاده ياد آورشد: يکي از را ه هاي کسب در آمد دانشگاه ها علاوه بر بودجه جاري که از دولت دريافت مي کنند عقد قراردادهاي تحقيقاتي و صنعتي است که دانشگاه تربيت معلم از اين راه به علت تصور غلط مراکز و سازمان ها تنها 14 درصد در آمد دارد در حالي که ميانگين در آمد ساير دانشگاه ها از اين طريق 50 در صد است.
اشتغال مشکل فارغ التحصيلان دانشگاه تربيت معلم
وي ادامه داد: نام دانشگاه علاوه براي خود دانشگاه و دانشجويان مشکل ايجاد کرده است براي فارغ التحصيلان اين دانشگاه نيز مشکلاتي در برداشته به طوري که دانشجويان دکتري و کارشناس ارشد براي جذب در بازار کار نيز بايد تاوان تحصيل در اين دانشگاه را بپردازند چرا که سازمان ها تصور مي کنند چون اين افراد در دانشگاه تربيت معلم تحصيل کرده اند از سطح علمي کمي برخوردار هستند.
رييس دانشگاه تربيت معلم تهران افزود: اين در حالي است که دانشجويان مقطع تحصيلات تکميلي و اساتيد اين دانشگاه از پشتکار و سطح علمي خوبي برخوردار هستند به طوري که اساتيد اين دانشگاه سال گذشته 300 مقاله ارائه دادند و بيشتر آن در مجلات ISI و مجلات معتبر داخلي و خارجي منتشر شد.
وي با بيان اين مطلب که اسم دانشگاه با ماموريت آن تناسبي ندارد افزود:يکي از دلائل ممانعت از تغيير نام اين دانشگاه توسط مراجع ذي ربط مساله کم توجهي به تربيت معلم عنوان شده است، که دانشگاه آمادگي دارد براي رفع اين معضل اقدام به راه اندازي دانشکده تربيت دبير کند، و نام دانشگاه را نيز تغييردهد.
10 سال از طرح تغيير نام دانشگاه تربيت معلم به دانشگاه خوارزمي مي گذرد
وي ادامه داد: تغيير نام دانشگاه تربيت معلم به دانشگاه خوارزمي از 10 سال پيش مطرح است و در سال 81 و 82 شوراي گسترش آموزش عالي تغيير اسم اين دانشگاه را تصويب و ابلاغ کرد ولي مورد پذيرش شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار نگرفت .
رييس دانشگاه تربيت معلم تهران افزود :تغيير نام دانشگاه از يکسال و نيم پيش دوباره در دستور کار دانشگاه قرار گرفت در اين زمينه بحث هايي با وزير علوم انجام گرفته است .
وي ادامه داد: نظر وزارت علوم در اين زمينه مثبت است ،ولي هنوز شوراي عالي انقلاب فرهنگي نتيجه نهايي را اعلام نکرده است.
کميسيون رسيدگي به تغيير نام دانشگاه تربيت معلم فعال شد
طاهر زاده ادامه داد : کميسيوني توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي رسيدگي و تحقيق در اين زمينه ايجاد شده تا در اين مورد بحث بررسي کند که اين کميسيون کار خود را آغاز کرده، دانشگاه نيز آمادگي دارد تا در تمام جلسات اين کميسيون شرکت کرده و نقطه نظرات خود را اعلام کند.
طاهر زاده از ديگر راه هاي تربيت دبير در کشور به توزيع داوطلبان دبيري در تمام دانشگاه هاي کشور اشاره کرد و گفت :با اين روش مي توان در تمام کشور دانشکده تربيت دبير داشت.


این یادداشت در بیست و سوم تیرماه 1387 در سخن معلم منتشر گردیده است .

هیچ نظری موجود نیست: