۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

پدیده ای به نام " قربان " در وزارت آموزش و پرورش ! تقلیل ساعات کار در مدارس ابتدایی با روش جدید ...












شاید در بین نیروهای ستادی و آن هم خانم بتوان " فاطمه قربان " معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را یک " پدیده " نامید !


چند پیش سخن معلم در مطلبی با عنوان معلمان مازاد در مقطع ابتدایی و حلقه مفقوده ... با اجبار و یا آیین نامه مشکلی حل نمی شود !  نسبت به این مساله واکنش نشان داد .


کمی پس از آن خبرگزاری ایلنا نیز در مطلبی با عنوان " كوچ اجباري معلمان دوره متوسطه به دبستان " ( 1 ) از این اقدام وزارت آموزش و پرورش انتقاد نمود .


 اما متعاقب آن ، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یک اظهار نظر که البته عنوان آن منطقی اما محتوای آن گیج کننده و به نوعی " سرکاری " بود بیان نمود که " معلمان مقطع ابتدايي همچون گذشته 6 روز در هفته در مدرسه حضور مي‌يابند اما ساعت كار روزانه آنها به ميزان 4 ساعت كاهش مي‌يابد و نتیجه گیری کرده است که ساعات کاری این دسته از معلمان همچون مقاطع راهنمایی و دبیرستان 24 ساعت است !


بخوانید :


« معاون وزير آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس:
كاهش ساعت كار معلمان ابتدايي از سال تحصيلي اجرا مي‌شود

خبرگزاري فارس: معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: موضوع كاهش ساعت كاري معلمان ابتدايي از 28 به 24 ساعت در هفته، قطعي است و از سال تحصيلي جديد اجرا مي‌شود.
فاطمه قربان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به برخي نگراني‌هاي ايجاد شده مبني بر اجرا نشدن دستورالعمل كاهش ساعت كار معلمان ابتدايي در هفته اظهار داشت: كاهش ساعت كاري معلمان ابتدايي از 28 به 24 ساعت در هفته، قطعي است و از سال تحصيلي جديد اجرا مي‌شود.

وي افزود: ساعت كار معلمان ابتدايي تاكنون 28 ساعت در هفته بود كه با ابلاغ دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش براي سال تحصيلي 90 ـ 1389، مصوب شد تا اين ميزان از سال تحصيلي جديد به 24 ساعت در هفته كاهش يابد.

قربان خاطرنشان كرد: با اين شيوه، معلمان مقطع ابتدايي همچون گذشته 6 روز در هفته در مدرسه حضور مي‌يابند اما ساعت كار روزانه آنها به ميزان 4 ساعت كاهش مي‌يابد.

وي افزود: در گذشته، ساعت فعاليت روزانه معلمان ابتدايي از 7:45 الي 12:30 بود كه از اين پس به 8 الي 12 تغيير مي‌يابد.

انتهاي پيام/ط

89/06/21


بهتر است معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دراوایل سال تحصیلی و البته به صورت سرزده و نه " مردمی ! " به چند مدرسه و به صورت تصادفی سرکشی کرده و از نزدیک در جریان ساعات واقعی شروع و پایان کار مدارس قرار بگیرند !


محض اطلاع این مقام محترم عرض می کنیم که که تقریبا در همه مدارس و در شهر تهران ساعت واقعی شروع کار مدارس حدود ساعت 8 صبح و پایان آن ساعت 15/12 می باشد .


این که چگونه این مقام محترم از این ساعات واقعی مدارس به این نتیجه رسیده است که معلمان ابتدایی در هفته 24 ساعت کار خواهند کرد جای بسی سوال و شگفتی دارد !


لابد ایشان فکر می کنند که با این گونه محاسبات منحصر به فرد می توانند دل معلمان به اجبار کوچ کرده به این مقطع را به دست آورند !


آری !


خانم فاطمه قربان !


24 ساعت کار درهفته یعنی 4 روز و نه 6 روز !


( 1 )
كوچ اجباري معلمان دوره متوسطه به دبستان
تعداد زيادي از معلمان رسمي و قراردادي به‌خصوص معلمان ورزش براساس تصميم جديد اين وزارتخانه از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده‌اند/ كمبود نيرو در مقطع تحصيلي متوسطه و مازاد در دبيرستان دليل اجراي اين تصميم است
ایلنا: تعداد زيادي از معلمان شهرستان‌هاي استان تهران بر اساس جديدترين تصميمات وزارت آموزش‌وپرورش از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده اند.


به گزارش خبرنگار ايلنا، تعداد زيادي از معلمان رسمي و قراردادي استان تهران به خصوص معلمان ورزش اين استان براساس تصميم جديد اين وزارتخانه از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده اند كه اين امر با اعتراض اين معلمان مواجه شده است.


همچنين تعدادي از اين معلمان در گفتگو با خبرنگار ايلنا عنوان كردند: زماني كه به آموزش وپرورش استان براي اطلاع از چرايي اين اقدام مراجعه كرديم مسئولين كمبود نيرو در مقطع تحصيلي متوسطه و مازاد در دبيرستان را دليل اين اقدام عنوان كردند، و در رابطه با نحوه فعاليت ما توضيح ارائه نداند و در پاسخ به اعتراضات ما تنها عنوان كردند كه اين دستور وزير بوده است.


به گزارش ايلنا، با اين حال معلمان رسمي و قراردادي مجبور هستند كه در دوره‌هاي ضمن خدمت كه از سوي آموزش‌وپرورش شهرستان‌هاي استان تهران برگزار مي‌شود شركت كنند.


تحويل روح‌های مستعد کودکان دبستاني به معلمانی که به اجبار به این مقطع می‌آيند


به گزارش خبرگزاري ايلنا ،بر کسی پوشیده نیست که مقطع ابتدایی اساس رشد و بالندگی و زیر ساز آموزش وپرورش است و در نظام‌های آموزشی هم تلاش براین است تا کودکان و روح تشنه‌ی دانستن و یادگیریشان را به دست معلمانی بسپارند که به حرفه وشغل و معلمی خود عشق بورزند تا بتوانند به پشتوانه‌ی ان ذوق به اموختن و شوق زندگی کردن را در گوشت و پوستشان جاری و ساری کنند.


شايد تحویل دادن روح‌های مستعد و حساس کودکان به معلمانی که از ترس رسمی نشدن و بي كار شدن به این مقطع می‌آيند با اهميتي كه مسئولان آموزش و پرورش از مقطع ابتدايي اعلام مي‌كنند،تضاد عجیبی دارد و آثار زیان بارش به‌گونه‌ای است که سالها بعد دردی بر دردهای آموزش و پرورش اضافه مي‌كند .


پايان پيام
1389/6/21 - 10:31:33

کد خبر : 147408

هیچ نظری موجود نیست: