۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

دیروز معلمان حق التدریس ... امروز معلمان شرکتی و قراردادی ، فردا ... مقصر کیست ؟














سربازان دیروز .... ناکامان امروز جناب آقای حاجی بابایی . نمایندگان محترم

 " مجلس شورای اسلامی وکلیه مسولین ، صدای من را می شنوید: چرا حالا از خواب بیدار شده اید!!! اکثر معلمان شرکتی که هر روز به یک نحوی مورد تمسخر قرار می دهید سربازان دیروز شما هستند که دوره ضمن خدمت سرباز معلمان را پشت سر گذاشته اند وسابقه حداقل سه سال سابقه تدریس را دارا می باشند. اگرلیاقت رفتن به سر کلاس را نداشتیم چرا زمانی که به عنوان سرباز وارد کلاس شدیم صدای کسی در نیامد ؟ اگر سرباز معلمان را قبول ندارید: چرا هرسال عده ای از جوانان برومند این مرز و بوم را به عنوان سرباز معلم وارد کلاس درس می کنید؟ آیا 40 هزار نفری که استخدام شده اند از ما سابقه تدریس بیشتری دارند یا دوره ضمن خدمت کاملتری دیده اند.. و صدها سوال بدون جواب دیگر..... آیا گوش شنوایی هست . کسی هست که به این سوالات پاسخ بدهد؟ واقعا جای تاسفه!!!!! لیسانس ریاضی با سابقه 3 سال تدریس. "

این پیامی است که یکی از خوانندگان محترم برای ما ارسال کرده است .


صبح امروز صورت گرفت/
تجمع بيش از 600 معلم خريد خدمتي مقابل مجلس
ما با درخواست خود اين وزارتخانه به مدارس رفتيم و حالا در اوايل راه و پس از گذشت سه سال مي‌گويند نيازي به حضور شما نيست/ نيروهاي خريد خدمتي زماني به داد آموزش و پرورش رسيده‌اند كه اين وزارتخانه كمبود نيرو داشت.
ايلنا: بيش از 600 نفر از معلمان خريد خدمتي آموزش و پرورش در اعتراض به تمديد كردن قراردادهايشان از سوي آموزش و پرورش صبح امروز مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايلنا، اين معلمان در اعتراض به سياست‌هاي جديد وزارت آموزش و پرورش در بحث استعلام و مديريت نيروي انساني در آموزش و پرورش اقدام به تجمع كردند.

نماينده نيروهاي تجمع‌كننده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي ايلنا با اشاره به اينكه هيچ‌كدام از مسئولان آموزش و پرورش پاسخي به اعتراضات و مطالبات ما نداده‌اند، گفت: اكثر نيروهايي كه امروز دست به تجمع زده‌اند با سه تا چهار سال سابقه براي آموزش و پرورش و سيستم آموزشي اين كشور زحمت كشيده‌اند و با مدارك بالا همچون ليسانس و فوق‌ليسانس تدريس مي‌كنند اما مسئولان آموزش و پرورش تمامي سهميه‌هاي خود را براي استخدام به نيروهايي داده‌اند كه در آزمون استخدامي قبول شده‌اند.

وي افزود: ما با درخواست خود اين وزارتخانه به مدارس رفتيم و حالا در اوايل راه و پس از گذشت سه سال ديگر مي‌گويند نيازي به حضور شما نيست. نيروهاي خريد خدمتي زماني به داد آموزش و پرورش رسيده‌اند كه اين وزارتخانه با كمبود نيرو مواجه بود و با كم‌ترين حقوق كار كرديم.

وي ادامه داد: اما امروز كه آموزش و پرورش ديگر نيازي به حضور ما نمي‌بيند، ما را پس مي‌زند.

پايان پيام
1389/7/4 - 14:23

کد خبر : 150896

یک روز معلمان حق التدریس ... روز دیگر معلمان شرکتی و قراردادی وفردا ...

سخن معلم قبلا گفت و گویی را با یکی از این معلمان شرکتی انجام داد .
واقعیت این است که وزارت آموزش و پرورش کارفرمای خوبی نیست !

از سوی دیگر در غیاب سندیکا و یا اتحادیه فراگیر ، راه برای اعمال نظرهای یک سویه و اصطلاحا " استثمار نیروها " باز می شود ...

استخدام یک نیروی تحصیل کرده در آموزش و پرورش و پرداخت یک اشل حقوقی که با هیچ منطق و یا عدالتی سازگار نیست و محروم کردن این نیروها از هرگونه امکانات رفاهی مانند بیمه و... با کدام یک از اصول تعریف شده حتی در قانون اساسی مطابقت دارد ؟

معلمان شرکتی این گونه استدلال می کنند که چرا وقتی آموزش و پرورش به آن ها نیاز داشت و برای آن که کلاس خالی نماند از آن ها استقبال کرد ولی موقع برگزاری آزمون استخدامی به آن ها توجهی نشده است و یا علی رغم وعده اولویت به آن ها عمل نشده است ؟


حق با کیست ؟

واقعیت این است که مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش مشکلات اساسی دارد و تابع سلایق بوده و مسیر و یا کانال مشخص و نظام مندی همچون سایر نظام های آموزشی دنیا برای آن در نظر گرفته نشده است . وزیری ایده معلمان شرکتی بر اساس آموزه های بازار را می پسندد و دیگری حال و هوای مراکز تربیت معلم را در سر دارد !


به راه حل آقای حاجی بابایی برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش توجه کنید :

« سه راه حل را برای جبران کمبود نیرو درمدارس اعلام کرد و گفت: راه حل اول استفاده از معلمان بازنشسته موفق به مدت 8 ساعت در هفته با پرداخت اضافه کاری است. راه حل دوم بهره گیری از معلمان موجود با پرداخت حق التدریس و راه حل سوم نیز تدریس فرهنگیان شاغل درادارات و سازمانها خارج از وقت اداری است.»
مهر- ۱۹ آذر ۱۳۸۸
اگر معلمی توان کار کردن و کلاس داری دارد اصولا چرا بازنشسته می شود ؟!

و لابد آقای حاجی بابایی از وضعیت فعلی اشتغال بازنشستگان در آموزش و پرورش اطلاعی ندارد و اطلاعات خود را محدود به همان گزارش زیر دستان کرده اند !

آیا در نظر گرفتن یک تایم کاری برای حرفه ای مانند معلمی و مثلا 24 ساعت در هفته بر اساس منطق خاصی بوده است و یا این که ایشان معلم را همچون ماشین تدریس فرض کرده اند که می خواهند به هر قیمت کلاس خالی نماند !

هر چند وضعیت اقتصادی و معیشتی شرایطی بهتر از این را جلوی پای معلمان نگذاشته است ...

و شق سوم ...

معلمی که مامور به جای دیگر می شود به درد همان جا می خورد و لا غیر !

مگر آن که فکر کنیم قحط الرجال است !

ابزارهای نظارتی قانونی چون مجلس هم وقتی عده ای مقابل آن تجمع می کنند برای رهایی از آن فشارها ، به دستگاه های اجرایی فشار می آورند ؛ اگر فشار زیاد باشد وزیر صحبتی می کند و وعده هایی می دهد و مساله تا حدودی فراموش می شود تا موسمی دیگر ...

آیا این وضعیت عقلانی است ؟

چرا هر فردی که بر اساس یک قرار داد وارد آموزش و پرورش می شود پس از مدتی احساس مالکیت می کند ؟

آیا این به علت طبیعت و یا فلسفه حرفه معلمی است و یا نرخ بالای بیکاری موجب شکل گیری چنین پدیده ای شده است ؟

چرا این احساس مالکیت ها قبلا وجود نداشته است ؟

چرا نیروهای رسمی از لغو قانون بازنشستگی پیش از موعد ناراحت اند و آن هایی که هستند رضایت چندانی از شغل خود ندارند و تمایل به ترک آن دارند ؟

به نظر می رسد که واقعیت های شغل معلمی برای آنان که بیرون گود هستند تا حدودی متفاوت است !

تا زمانی که یک مسیر و یا کارراهه مشخص و قانون مند به دور از سیاسی گری و یا سلیقه محوری در سیستم گزینش نیرو و یا مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش وجود نداشته باشد و سخنان از حد شعار بالاتر نرود انتظار وضعیت بهتر امید بیهوده ای بیش نخواهد بود ...

۳ نظر:

علیزاده گفت...

سلام. مگر هنوز هم کسی هست که به حرفهای آقایان اعتمادکند؟ اصلا مگر اینکه معلم کیست و چه تحصیلاتی دارد و چه نقشی در فرهنگ این جامعه ی رو به زوال فرهنگی دارد هم برای کسی مهم و یا قابل تفکر و تامل است ؟ بچه های من و شما و آینده ی نا معلوم آن ها ربطی به کسی ندارد!!!!!!!! مهم این است که بروفق مراد آقایان است.

مهدی آذرپیران گفت...

به نظر من اگه تو اینه نگاه کنیم مقصر رو پیدا میکنیم

ناشناس گفت...

مهدی
واقعا" متاسفم برای این آموزش وپرورش
تو شهرستان به علت کمبود دبیر فیزیک به معلمهای ریاضی و ادبیات و... ابلاغ فیزیک میدن . و با گفتن " یک کاریش بکن " معلم رو راهی کلاس میکنن چقدر بدبختن دانش آموزهای ما (شهرستان دورود لرستان)