۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

استیضاح حاجی بابایی از آغاز تا پایان ... اضمحلال آموزش و پرورش منتفی شد !


















حاجی بابایی نماینده مجلس خطاب به وزیر وقت آقای مرتضی حاجی  :« می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش وپرورش یا ساختار" .
« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند...».
« شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟» .

« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند، آیا یک معلم نیست که مدیرعامل شود؟ که برود عضو هیات مدیره شود؟» .

 « وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند.» .

آیا ایشان حاضرند در یک جلسه مناظره با تعدادی از معلمان از عملکرد خود دفاع کند و اگر واقعا معلوم شد که در دفاع از حقوق معلمان کوتاهی کرده است استعفا دهد؟ »


سه شنبه شانردهم شهریور سال جاری خبر استیضاح آقای حاجی بابایی در رسانه ها رسمی شد ، هر چند قبل از آن اخباری غیر رسمی در مورد آن شنیده شده بود ...



" استیضاح حاجی‌بابایی کلید خورد

آفتاب: این طرح 30 امضا دارد و چندین محور که هم اکنون در حال جمع آوری امضا است.
نماینده اردبیل از استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 30 امضا خبر داد.در چند روز گذشته تعدادی از معلمین مقابل مجلس تجمع داشتند.
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، قاسم محمدی نماینده اردبیل در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح استیضاح حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در مجلس تهیه شده، گفت: این طرح 30 امضا دارد و چندین محور که هم اکنون در حال جمع آوری امضا است.
وی افزود: اعتراض معلمین نسبت به نحوه برگزاری آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش، تبعض در توزیع معلمین در سطح کشور و عدم رعایت کرامت انسانی معلمین از جمله محورهای این استیضاح است.
وی گفت:‌ این طرح به زودی تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود.
معلمین نسبت به نحوه استخدام در وزارت آموزش و پرورش اعتراض دارند همچنین در روزهای گذشته جمعی از معلمین خرید خدمت وزارت آموزش و پرورش مرتب مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند. "


البته می شد پیش بینی کرد که به موازات اعتراض معلمان حق التدریس و نیز خرید خدمتی و تجمع آنان در مقابل مجلس ، نمایندگان هم واکنش نشان دهند .


" تدوین طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 40 نماینده
به گزارش خبرآنلاین، قاسم محمدی نماینده اردبیل یکی از طراحان این استیضاح است که از افزایش تعداد نمایندگان متقاضی آن نیز خبر داده است.

برخورد نامناسب با معلمان و عدم رعایت کرامت انسانی در توزیع معلمین در سراسر کشور، عدم سامان‌دهی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و تبعیض در اجرای آزمون اخیر جذب معلمان، دلایل استیضاح حاجی‌بابایی هستند ."

سه شنبه 16 شهریور 1389


هر چند روند تعامل میان مجلس و دولت در این اواخر رو به کاهش گذارده بود اما استیضاح فردی که خود قبلا دو دوره رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بود و نیز در برپایی استیضاح یک وزیر دیگر نقش کلیدی داشت و از همه مهم تر دوران وزراتش به یک سال هم نرسیده است کمی دور از انتظار بود !


تا این که عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس از قطعی شدن استیضاح و افزایش تعداد امضاها به همان تعداد 100 خبر داد !


"
100 نماینده خواستار استیضاح حاجی‌بابایی هستند

استیضاح حتمی و اعلام وصول خواهدشد

آفتاب: عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به عدد 100 خبر داد.
یونس اسدی نماینده مشکین شهر

اعتراضات مربوط به استخدام‌ها سوء‌مدیریت مشکل بودجه و... از دلایل این استیضاح است. “

در مجلس در گفت‌و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به حدود 100 امضا رسیده است، گفت: این استیضاح حتمی و اعلام وصول خواهدشد.
وی افزود: هم اکنون آموزش‌و پرورش در حال مضمحل شدن است و اگر به آن رسیدگی نشود، وضعیت خراب‌تر می‌شود. اعتراضات مربوط به استخدام‌ها سوء‌مدیریت مشکل بودجه و... از دلایل این استیضاح است.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از مجلس توسط خودش خبر داد و نسبت به عدم اعلام وصول آن انتقاد کرد. "

کد مطلب : 107534

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۹


با این حال و در کم ترین زمان ، عضو ناظر مجلس در شوراي عالي آموزش و پرورش از منتفی شدن استیضاح خبر داد !


" اختصاصي // عضو ناظر مجلس در شوراي عالي آموزش و پرورش:

طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش منتفي است

عضو ناظر مجلس در شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: وزير آموزش و پرورش استيضاح نمي شود و حضور وي در كميسيون آموزش به منظور پاسخگويي به سوال تعدادي از نمايندگان است.
اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين نكته که نمايندگان قصد استيضاح وزير آموزش و پرور را ندارند،گفت: حضور وزير در كميسيون آموزش كه بعد از تعطيلات مجلس صورت مي گيرد با هدف سوال از وزير درباره برخي ابهامات چند تن از نمايندگان است.

وي با اشاره به رابطه نزديك بين كميسيون با وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: هر هفته جلسه مشتركي بين نمايندگان و مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي صورت مي گيرد و ابهامات و سوالات برطرف مي شود./ب

1389/06/20


اگرچه نمی توان فردی را یافت که در کسوت بالاترین مقام اجرایی آموزش و پرورش به تیغ استیضاح گرفتار نیامده باشد اما سوال از نمایندگان این است که چرا این گونه مباحث درست کمی مانده به زمان شروع تحصیلی مطرح می شود ؟


از سوی دیگر ، چرا باید به یک باره 100 نفر و در حدود یک سوم نمایندگان مجلس و در زمان کوتاهی از امضای خود دست بکشند  و شان استیضاح به سطح " رفع ابهام " چند نماینده تنزل کند ؟!


آیا نمایندگان فکر نمی کنند که باید کمی بیشتر به فکر آموزش و پرورش بوده و تابع هیجانات و یا احساسات خود نشوند ...
شاید تفاوت آقای حاجی بابایی با وزیران سابق در " ارائه برنامه " باشد که البته ایشان در صورت استیضاح راحت تر می توانست نمایندگان را قانع کند !


آیا اگر سخن نماینده مشکین شهر که گفته است : " هم اکنون آموزش‌و پرورش در حال مضمحل شدن است و اگر به آن رسیدگی نشود، وضعیت خراب‌تر می‌شود... " درست باشد ؛ نمایندگان چه پاسخی برای افکار عمومی در حال و آیندگان خواهند داشت ....

هیچ نظری موجود نیست: