۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

دیدار علی رضا هاشمی ، علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی با خانواده هایشان و بازداشت تعدادی از معلمان











 پنج شنبه سی ام اردیبهشت ماه آقای علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران ، آقای علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان و آقای محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در زندان اوین با خانوداه هایشان دیدار نمودند .
به گفته آقای مهدی بهلولی در وبلاگ " برشی از دغدغه های یک آموزگار " ، آقایان باغانی و بهشتی در حال حاضر، در سلول های سه چهار نفره نگهداری می شوند؛ اتهام آقای  بهشتی گویا اعتصاب غذای چهار روزه و اتهام آقای باغانی، بیانیه ی هفته ی معلم  از سوی شورای هماهنگی می باشد.
در این راستا ، به نظر می رسد که اتهام دبیر کل سازمان معلمان ایران نیز گفت و گو با دویچه وله در مورد  فعالیت های هفته معلم بوده باشد ( 1 )
از سوی دیگر ، بر پایه برخی گزارش ها ، محمد فرجیان فعال مدنی آذربایجانی و معلم دبستان های پارس آباد مغان روز چهارشنبه 29 اردي بهشت ماه پس از احضار به اداره اطلاعات پارس آباد(مغان)بازداشت شد.
به گفته نزدیکان فرجیان، حراست اداره آموزش و پرورش پارس آباد(مغان) روز چهارشنبه ضمن فراخواندن این معلم آذربایجانی از وی خواسته بود که جهت پاسخ دادن به پاره ای سوالات به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر مراجعه کند. به دنبال مراجعه فرجیان به اداره اطلاعات مامورین امنیتی وی را بازداشت کردند.


به گزارش ساوالان سسی، این معلم آذربایجانی روز سه شنبه 28 اردی بهشت ماه طی تماسی تلفنی از سوی ماموران اداره اطلاعات به اداره اطلاعات مغان احضار شده بود اما وی ضمن غیرقانونی خواندن احضار تلفنی از مراجعه به اداره اطلاعات امتناع نموده بود و.
در آخرین خبر ، آقای اسماعیل عبدی از فعالان کانون صنفی معلمان روز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه بازداشت شده ومنزل وی مورد بازرسی ماموران امنیتی قرار گرفته است . تا کنون از وضعیت ایشان خبری در دست نیست .

( 1 )
2 هفته از بازداشت " دبیر کل سازمان معلمان ایران " گذشت

http://smiedu3.blogspot.com/2010/05/2.html#more

هیچ نظری موجود نیست: