۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

سخنی با دوستان " کانون صنفی معلمان تهران " در ارتباط با پدیده " هک وبلاگ و مسدود سازی" ... آگاهانه و یا ناآگاهانه ! بلاگفا قابل اعتماد نیست ... اشتباه کافی است !














آقای " شیرازی " مدیر سایت بلاگفا ثابت کرده است که به اخلاق حرفه ای پای بند نیست و ماندن در هر شرایطی را ترجیح می دهد ...






چندی پیش آقای بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در یک تماس تلفنی با سخن معلم اعلام کرد که وبلاگشان از دسترس خارج شده و به عبارتی " هک " شده است .


سخن معلم نیز بنا بر وظیفه خویش آن را اطلاع رسانی نمود .


اما در کمال ناباوری وقتی که اعضای این تشکل دوباره پایگاه اطلاع رسانی خود را اعلام نمود بازهم این شروع در بلاگفا بود !


قبلا به اعضای این تشکل اعلام کرده بودم که بلاگفا قابل اعتماد نیست و شاهد آن علاوه بر این مساله مشکلی بود که قبلا برای من در آدرس قبلی بلاگفا پیش آمده بود .


قبل از این که سخن معلم در بلاگفا فیلتر شود مطلبی با عنوان " حراست های آموزش و پرورش به کدامین سو .... " در دوم مهرماه 1388 منتشر شد ( 1 )


پس از چند روز وقتی که اتفاقی به آن پست سرزدم در کمال ناباوری و تعجب مشاهده کردم که تصویری نامناسب و غیراخلاقی در پایین همان پست آمده است ...


جالب این بود که این اتفاق فقط در همان پست که مربوط به حراست بود انجام شده بود !


( وقتی که در این پازل ، جعل بیانیه های یک تشکل و ارسال آن از طریق دبیرخانه های آموزش و پرورش را در کنار هم قرار می دهیم مسائل کمی روشن تر می شود .... )


پس از فیلتر شدن دیگر تصمیم گرفتم که در بلاگفا ادامه فعالیت ندهم و از همین رو سرویس" بلاگر " را انتخاب کردم .


از همین روست که اصولا ایجاد یک وبلاگ در سیستم " بلاگر و یا بلاگ اسپات " فیلتر شده است و کسی در حالت عادی نمی تواند وبلاگی در آن ایجاد کند ؛ هرچند اخیرا نیز خود بلاگر نیز فیلتر شد و کمی بعد به حالت اول برگشت !


اتفاقی که برای وبلاگ آقای شیرزاد عبداللهی در بلاگفا افتاد و مسدود شد ....
وبلاگ تقریرات ...
وبلاگ گزارش اقلیت ...

زانیاری ( فرهنگیان کردستان ) ...
......
واکنون نیز وبلاگ کانون صنفی معلمان در کم تر از 10 روز اززمان تاسیس دوباره مسدود شد !


من در این جا قصد متهم کردن کسی را ندارم اما مساله این است که چرا نباید از تجارب دیگران و نیز خود درس گرفت ؟


آقای " شیرازی " مدیر سایت بلاگفا ثابت کرده است که به اخلاق حرفه ای پای بند نیست و ماندن در هر شرایطی را ترجیح می دهد ...


آیا رواست که یک تشکل علی رغم مشاهده همه این رویدادها بازهم چشم پوشی کرده و به این روند ادامه دهد ؟


آیا فرآیند اعتماد سازی و بازگرداندن اعتماد به همین آسانی صورت می گیرد ....


باز هم می گوییم :


اشتباه کافی است ...


بلاگفا قابل اعتماد نبوده و نیست !


( 1 )


" حراست های آموزش و پرورش به کدامین سو ...


در حالی که بر طبق حکم قطعی هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری به شهرستان اسلام شهر تبعید شده بودم اما روز سه شنبه سی و یکم شهریور با تلفن حراست سازمان آموزش و پرورش شهرستان های تهران مطلع شدم که محل خدمت من به شهرستان " شهریار " تغییر یافته است !


مشخص نیست از چه زمان و با چه مجوزی حراست مسئول تعیین مکان برای معلمان گردیده است !


به شعبه 3 هیات رسیدگی به تخلفات رفتم .


به آقای عباسیان گفتم که محل تدریس من در اسلام شهر مشخص شده و مدرسه و برنامه من نیز معلوم گردیده است .


ایشان عنوان کردند که به دلیل اعلام عدم نیاز منطقه اسلامشهر و نیز با توجه به نزدیکی شهرستان شهریار به محل سکونت شما هیات به اتفاق محل خدمت شما را در شهریار مشخص کرد !!


سوال این است اگر منطقه اسلامشهر به من نیازی ندارد پس ابلاغی که برای من و در دبیرستان میثاق مشخص شده است به خاطر چیست ؟


به نظر می رسید که ایشان حرفی برای گفتن ندارند ...


هر منطقی که من می آوردم ایشان همان حرف ها را تکرار می کردضمن آن که از این مساله یعنی دخالت حراست ناراحت بود !


اما شاید مساله چیز دیگری باشد .


متاسفانه در 4 سال گذشته ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ، حراست ها به واسطه آزادی بیش از حدی که به آن داده شد پا را از برخی وظایف خود بیرون نهادند ؛ نمونه آن همین برخورد با من است .


با این که من در هجدهم مرداد ماه سال جاری برای تعیین محل خدمت به مقطع متوسطه اسلامشهر برای دریافت ابلاغ معرفی شدم متاسفانه از همان ابتدای ورود من به منطقه اسلامشهر کارشکنی ها آغاز شد تا این که مدیریت این منطقه به صورت رسمی نسبت به حضور من اعلام عدم نیاز نمود !


نکته این است که آیا مدیریت این منطقه برای همه افراد به واسطه عدم نیاز با مقامات بالاتر نامه نگاری می کند ؟


سوال من از دایره حراست سازمان آموزش و پرورش شهرستان های تهران این است که با چه مجوزی به من زنگ می زنند و برای من تعیین تکلیف می کنند !


آیا وظیفه حراست این است ؟


به نظر می رسد با توجه به سخنان رئیس شعبه 3 هیات تجدید نظر ، حراست می خواهد که خود را در این مسائل مشرف و مطلع و نیز صاحب اقتدار نشان دهد !


در هر صورت و با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی هنوز محل خدمتی برای من مشخص نشده است ...


سایر جزییات در پست های بعدی به اطلاع خوانندگان محترم خواهد رسید . "


( از چاپ عکس معذوریم )

هیچ نظری موجود نیست: