۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

" لغو بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان " ... خبری که هیچ کس را خوشحال نکرد !












زمانی که خبر " لغو بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان " اعلام شد شاید کم تر همکاری را می شد پیدا کرد که از این خبر شادمان شده باشد !


بخوانید :
" لغو بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان


قائم مقام وزیر آموزش و پرورش هم تاکید کرد: با حمایت رئیس جمهور تلاش این وزارت رساندن معلمان به جایگاه و شان واقعی در جامعه است.
دستورالعمل بازنشستگی پیش از موعد نیروهای انسانی آموزش و پرورش در سال آینده لغو شد .
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت : فقط در صورت بیمار بودن شاغلانی که ادامه فعالیتشان با مشکل مواجه باشد امکان بازنشستگی پیش از موعد آنان وجود خواهد داشت .
ابراهیم سحرخیز با بیان اینکه سال آینده خبرهای خوشی برای استخدام معلمان خواهیم داشت گفت: سال آینده همچنین برای فرهنگیان بیمه طلایی اختصاص خواهد یافت و در ابتدای طرح ، فرهنگیان جانباز از مزایای آن بهره مند خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش سال 89 را سال تجهیز مدارس با اولویت هنرستانها اعلام کرد و گفت: ساماندهی مدارس، آموزش معلمان چند مهارتی، برقراری عدالت آموزشی، جذب دختران بازمانده از تحصیل و تغییر ساختاری سازمان آموزش و پرورش استانها در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش هم تاکید کرد: با حمایت رئیس جمهور تلاش این وزارت رساندن معلمان به جایگاه و شان واقعی در جامعه است.
رحیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اساسی همه تحولات ارزشمند کشور ما بوده و هست افزود: اگر معلمان تقویت شوند نظام اسلامی مسیرهای پیشرفت را سریعتر طی خواهد کرد. "
كدخبر: ۱۰۲۰۴۶
تاريخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۸


در زمان وزارت آقای علی احمدی و زمانی که ایشان به سرعت و با شتاب فراوان در حال اجرای دستور العمل سامان دهی نیروی انسانی و اجرای بازنشستگی پیش از موعد بود " سخن معلم " با این طرح مخالف بود و عمده ترین دلیل آن را خروج نیروهای باتجربه و کارا از بدنه آموزش و پرورش می دانست .


همان موقع بارها اعلام کردیم که مسئولان به جای خوشحالی و اظهار شادمانی از استقبال فرهنگیان از از بازنشستگی پیش از موعد به فکر ریشه ها و دلایل آن باشند .


همان موقع اعلام کردیم که محیط برای فعالیت در آموزش و پرورش طاقت فرسا و روزمره شده است و بسیاری از معلمان دچار " فرسودگی شغلی " شده اند .


اما تنها چیزی که یافت نشد همان " گوش شنوا " بود !


با به وزارت رسیدن آقای حاجی بابایی ، " جهت " عوض شد !


شاید در کشور ما تنها چیزی که یافت نشود همان " برنامه " است و افراد تصمیم می گیرند چه باشد و چه نباشد به جای آن که موقعیت ها و شرایط در فرآیند " تصمیم گیری " و " تصمیم سازی " اثر گذار باشند .


شاید این اقدام آقای حاجی بابایی قابل تامل باشد اما مهم این است که شرایط عوض نشده است !


همان موقع بسیاری از همکاران مدرسه از شنیدن این خبر ناراحت شدند و اظهار امیدواری می کردند که این قانون ابقا شود و بتوانند با بازنشستگی پیش از موعد زودتر به سرو سامان برسند !


باید دید که چرا معلمان و فرهنگیان عطای ماندن در این دستگاه حساس و اثرگذار را بر ابقایش بخشیده اند !


آیا معلمی که "رضایت شغلی " نداشته باشد  و به عبارتی از سوی دولت تامین نشود ماندنش ارزش لازم و کافی خواهد داشت و یا این که از انباشت تجربه همان " حضور فیزیکی " نصیب این سازوکار خواهد شد !


باید انگیزه ها را قوی کرد ...


با این گونه اقدامات " حل مساله " نخواهد شد ...

۳ نظر:

milad گفت...

سلام
لينك شما تغيير كرد.
پيروز و پايدار باشيد.

ناشناس گفت...

باسلام و عرض تشکر به خاطر نوشتن مطلبی که درد دل من نیز بود خبر لغو قانون بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان مرا نیز شوکه کرد و روز به روز دارم دعا می کنم که این قانون همچنان پا بر جا باشد برای من معلم که 25 سال کارم مصادف بود با سومین سال اجرای این قانون و روزشماری می کردم تا امسال هم به پایان برسد و از شر آموزش و پرورش رهایی یابم با آمدن وزیر جدید همه نقش بر آب شد /یادمان نمی رود وقتی می خواستند هزینه طرح سوالات امتحانی پایه های اول و دوم را ندهند چه منتی سر معلم گذاشتند که ما به خاطر ارزش به معلم و اینکه چرا به معلمی که یک سال تمام با دانش آموز سروکار داشته اعتماد نکنیم و کس دیگری طرح سوال نماید؟!! اما همان زمان آقایان نفرمودند که پس کلاس سوم چی؟ به معلمان پایه سوم اعتماد ندارید؟ که کم کم آن را هم برداشتند بی آنکه هزینه ای بابت آن به معلم مظلوم بدهند ولی همچنان چوب ارزش معنوی را بر سرمان کوبیدند اکنون نیز که بازنشستگی پیش از موعد راه گریزی برای معلمان بیزار از آموزش و پرورش بود باز بر ما منت گذاشتند و گفتند چرا باید معلمان با تجربه مان را از دست بدهیم؟ من نمیدانم چه اصراری هست که معلمان گریزان را پای بند نماییم؟!! بسیار همکاران خوب و علاقمند هستند که یا بازنشسته شده اند و هنوز تمایل به تدریس دارند یا همکاران شاغل که نیازمند اضافه کارند چرا وزیر محترم از این همکاران خوب بهره نمی گیرد؟ آقای وزیر دل پر درد ما را دردمندتر نمودید خواهشاً اگر برای معلم کاری نمی کنید حداقل این قانون بازنشستگی پیش از موعد را اجرا نمایید /من نمی دان قانونی که با تغییر وزیر تغییر می کند نامش را چه می توان گذاشت؟ قانون؟!!!

سخن معلم گفت...

دوست عزیز و همکار گران قدر
سلام
از مطلب شما استفاده کردم .
کاش این مطالب را مسئولان محترم نیز مطالعه می کردند تا کمی با واقعیات انس داشته باشند .
سبز و پیروز و پایدار باشید.