۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

بودجه آموزش و پرورش در سال 1389 افزایشی نخواهد داشت ! آقای وزیر ! بازیگری بس است ...












بر اساس بررسي‌هايي كه انجام داديم، آموزش و پرورش حدود 5 هزار و 700 ميليارد تومان كسري بودجه دارد.
این آخرین گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت بودجه آموزش و پرورش برای سال 89 است .
این در حالی است که آقای عباسپور در آخرین اظهار نظر اعلام کرده است که بودجه آموزش و پرورش در سال 1389 افزایشی نخواهد داشت !
بخوانید :
« بودجه آموزش و پرورش افزايش ندارد
گروه اجتماعي؛ بودجه سال 89 آموزش و پرورش در لايحه بودجه، حدود 11 هزار ميليارد تومان تعيين شده که اين رقم در دست بررسي مجلس قرار دارد. روز گذشته علي عباسپور تهراني فرد رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با انتقاد از اينکه بودجه بخش آموزش و پرورش نسبت به مصوب مجلس در سال گذشته افزايش قابل ملاحظه يي ندارد، گفت؛ سال 88، بودجه مصوب آموزش و پرورش حدود 10 هزار و 400 ميليارد تومان بود که در لايحه بودجه 89 اين رقم به 11 هزار ميليارد تومان افزايش يافته که چندان افزايش قابل ملاحظه يي نيست. عباسپور در گفت وگو با ايلنا، با بيان اينکه مجلس ادعاي دولت را در مورد افزايش بودجه وزارت آموزش و پرورش قبول ندارد، گفت؛ بودجه پيشنهادي دولت، صرفاً مي تواند وضعيت موجود آموزش و پرورش را پوشش دهد و مسائل کليدي در اين بودجه در نظر گرفته نشده است در حالي که با توجه به مسائل روز کشور، به احتمال قوي با تورم مواجه هستيم که اين امر افزايش حقوق ها را در پي دارد و بايد اين نکته در بودجه پيش بيني مي شد که اين کار انجام نشده است. رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تاکيد بر اينکه پيشنهاد مجلس، افزايش هزار تا 1500 ميليارد تومان اعتبار بودجه پيشنهادي دولت است، گفت؛ وزير آموزش و پرورش اعلام کرد اعتبار پيشنهادي کافي است، لذا ما در کميسيون در ارتباط با هزينه جاري پيشنهادي نداده ايم و اميدواريم وزير آموزش و پرورش با مديريت بر منابع مالي بتواند منابع لازم را براي ارتقاي آموزش و پرورش و افزايش اعتبار ناشي از تورم جبران کند. در پي انتقاد رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، وزير آموزش و پرورش از برنامه هاي جديدي که در روزهاي آتي اجرا خواهد شد، خبر داد و اعلام کرد تا پايان امسال، بيمه طلايي فرهنگيان با اولويت 30 هزار نفر از ايثارگران اجرا مي شود. حميدرضا حاجي بابايي اعلام کرد بيمه طلايي براي ساير فرهنگيان از اوايل فروردين ماه اجرا خواهد شد. وي با اشاره به برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش درباره هنرستان ها نيز گفت؛ شوراي عالي اداري تصميم دارد محدوديت هايي را از هنرستان هاي کشور حذف کند و چنانچه اين امر محقق شود، رشد هنرجويان از 33 به 50 درصد افزايش خواهد يافت و امکان حضور هنرجويان هنرستان هاي کشور در کنکور فراهم مي شود. »
منبع : اعتماد سه شنبه، 27 بهمن 1388
در واقع بودجه سال 89 نسبت به سال 88 طبق گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس رقمی معادل 600 میلیون تومان افزایش داشته است !
این در حالی است که " وزیر با اهتمام و پرتلاش این دولت " نیز اعلام کرده بود که 85 درصد از کسری بودجه امسال توسط دولت پرداخت شده است !
بخوانید :
« خوشبختانه 2300 میلیارد تومان از کسری بودجه امسال آموزش و پرورش در متمم بودجه امسال لحاظ شده و در صورت تصویب توسط مجلس، پرداخت می شود. علی رضا علی احمدی افزود: «موافقت با پرداخت بیش از 85 درصدی کسری بودجه آموزش و پرورش، به رغم کسری های موجود، گامی بسیار مثبت به جلوست؛ در عین حال که تامین مابقی کسری نیز با اهتمام ویژه در دستور کار است.»
حال باید دید که کدام یک درست می گوید !
تجارب و واقعیات و عملکرد واقعی بودجه و نیز سابقه مسئولان نشان از تایید سخنان رئیس کمیسیون آموزش مجلس دارد !
این در حالی است که آقای حاجی بابایی با یک حالت خوش بینانه افراطی که البته در در حال حاضر بسیار طبیعی و قابل انتظار است سعی در عادی نشان دادن اوضاع دارد !
مطلب زیر که توسط مخبر کمیسیون بیان شده است می تواند نظرات آقای عباسپور را تایید کند !
مخبر كميسيون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:
بودجه سازمان نوسازي مدارس در سال 89 در حد صفر است
خبرگزاري فارس: مخبر كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بودجه آموزش و پرورش براي سال 89 در حالي ارائه شده است كه بودجه عمراني آموزش و پرورش براي سازمان نوسازي در حد صفر است.
سيد كاظم موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نسبت به اين موضوع كه رديف بودجه مناسبي براي سازمان نوسازي مدارس در بودجه سال 89 در نظر گرفته نشده است اعتراض دارند و اين موضوع را به دولت منعكس كرده‌اند.
وي ادامه داد: سازمان نوسازي مدارس بايد بودجه لازم را براي مقاوم‌سازي، توسعه و ترميم مدارس در اختيار داشته باشد در غير اين صورت اين سازمان با اين بودجه كار مثبتي انجام نخواهد داد.
مخبر كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بيان كرد: براي رسيدن به هدفي كه دنبال مي‌كنيم بايد تمام شرايط بر اساس اصول خاصي به طور شايسته فراهم شود كه اين مسئله در راستاي تأمين بودجه سازمان نوسازي مدارس لحاظ نشده است.
موسوي تصريح كرد: براي اينكه دانش‌آموزان در عرصه تحصيل پيشرفت كنند، مسئولان بايد تمام شرايط را از لحاظ نوسازي مدارس و امكانات لازم در مدارس فراهم كنند چرا كه اگر كلاس و مدرسه مناسبي براي آنها فراهم نباشد و آنها از امكانات شايسته‌اي در مدارس بهره نبرند، مطمئنا دانش‌آموزان به مرور زمان از تحصيل در يك مدرسه فرسوده و بدون امكانات دلسرد خواهند شد و اين يك خطر جدي براي آينده كشور است.
انتهاي پيام/ر
88/11/26
باید این سوال اساسی را از جناب وزیر این دولت سوال کرد که چرا با این گونه تناقض هایی سعی در کتمان حقایق دارد ؟
چرا ایشان همچون آقای علی احمدی واقعیات را بی پرده و رک بیان نمی کند ؟
شاید ایشان به واسطه علاقه مفرطی که به مقوله " خدمت و مهر ورزی " دارد سعی می کند که همچنان در قامت یک دولت مرد و وزیر باقی بماند !
آقای وزیر !
بازیگری بس است !
با فرهنگیان و رسانه ها صادق باشید ...
گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد !

۱ نظر:

ميلاد گفت...

درود بر شما جناب پورسليمان :
از لطف شما بسيار سپاس گزارم.
اميدوارم اين آموزش و پرورش بالاخره راه به جايي ببره!