۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

اندر حکایت 645 هزار تومانی حقوق معلمان فرهیخته !












 زمانی که معلمان در اسفند سال 1385 جلوی مجلس تجمع کرده و خواهان اجرای نظام هماهنگ پرداخت بودند پس از چند هفته ، تعدادی از نمایندگان مجلس و از جمله آقای عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس به میان معلمان آمده و دریافتی معلمان را بیش از 500 هزار تومان اعلام کرد !



البته وقتی با اعتراض اکثریت قریب به اتفاق معلمان حاضر روبه رو شد و تعداد زیادی از معلمان فیش حقوقی خود را بالا بردند خود ایشان نیز از این وضعیت اظهار تعجب و شگفتی کرد !


همان گونه که در بالا نیز اشاره گردید آقای حاجی بابایی این مبلغ را 645 هزار تومان اعلام کرده است .


نقل است که در یک کلاس بحث و درس سر تعداد دندان های اسب مشاجره و بحث فراوان راه افتاده بود ...


سرانجام یکی برخاست و گفت که خود را خسته نکنید ! اسب در بیرون و کمی آن سو تر ایستاده است بروید و تعداد آن ها را بشمارید !


البته ما هم به تاسی از این حکایت ، هم در سال 85 و هم امسال میانگین حقوق معلمان مدرسه خود را حساب کردیم نه آن 500 هزار تومان به دست آمد و نه این 645 هزار تومان !


البته آن خدا بیامرز آقای علی احمدی می گفت که ما در آموزش و پرورش مشکل آمار داریم و هنوز هم آقایان واقعا نمی دانند که تعداد واقعی دانش آموزان و معلمان به چه میزان است تا بتوانند روی آن برنامه ریزی کرده و خود و خلق خدا را از این همه سرگردانی و بی برنامگی ها برهانند !


و باید مر خدای را حمد و سپاس بی کران به جای آورد که وزیر از جنس فرهنگیان این دولت و سیاست ، معلمان و رسانه ها را از بلاتکلیفی خارج کرده و رقم دقیق حقوق معلمان را به جای آورده است !


چه اگر این اعلان عمومی نبود مشخص نبود که واقعا معلمان چه پاسخی به خانواده های خود می دادند و شادمان از این که دیگر شرمنده اهل و عیال نیستند !


از این که بگذریم حقیقتا این اعلام ها و اعلان ها چه دردی از دردهای معلمان می گشاید جز آن که شاید مسئولان فکر می کنند با این دل گرمی ها و فضا سازی های مثبت می توانند معلمان را نسبت به غول تورم فولاد زره تر و آبدیده تر نمایند !


و باید الحق به این مسئولان آفرین گفت که امسال رقم دقیق خط فقر و خط مطلق فقر را اعلام نکردند شاید که مبادا با این اعلان از داشته های خود نادم شده و انگشت حسرت و شکست بر دهان بگذاریم ...


چه کنیم که این حافظه ما را را راحت نمی گذارد ...


رقم خط فقر پارسال 850 هزار تومان بود و شاید امسال به مدد تورم تک رقمی که همین مسئولان اعلان کرده اند به نصف تقلیل یاید !


اگرچه به کوشش های حاجی بابایی ، امسال می توانیم در فصل تابستان مجانی از استخرها استفاده کرده و منزلت خود را از این طریق به رخ دیگران بکشیم و یا با بیمه طلایی خود را طلا گشته بدانیم !


و چه خوش است ندانستن و نفهمیدن ...

هیچ نظری موجود نیست: