۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

دادگاه دوم محمد داوری در التهاب فراوان و سرانجام برگزار شد













سرانجام و پس از مدت ها بلاتکلیفی ، دادگاه آقای محمد داوری مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و سردبیر سایت سحام نیوز در روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت و با تغییر شعبه رسیدگی کننده برگزار شد .
به گفته وکیل ایشان خانم مینا جعفری ؛ قاضی در جلسه دادگاه تمام حرف ها و سخنان قبلی را با شدت بیشتری تکرار کرده است و خطاب به آقای داوری گفته است که شما آقای کروبی را گول زده اید .
قاضی دادگاه عنوان کرده است که محمد عضو کمیته 3 نفره بوده است و خودشان تصمیم گرفته اند و آقای مهدی کروبی در جریان  خیلی ازمسائل نبوده است .
عمده ترین اتهامی که به ایشان وارد شده است فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است .
خانم مینا جعفری به سخن معلم گفت : " بارها در جلسه دادگاه به مواضع قاضی اعتراض کردم و گفتم که وظیفه قاضی حفظ بی طرفی و استماع سخنان و سپس قضاوت است و این وظیفه دادستان است که به دفاع برخیزد ؛ اما ایشان به هیچ وجه اعتنایی نکرده است .
حتی از ایشان خواسته ام که آقای مهدی کروبی را به عنوان شاهد و یا مطلع به جلسه دادگاه احضار کنند .
محمد داوری نیز عنوان نموده است که با دستور و حکم آقای مهدی کروبی فعالیت کرده است و تمام مسائل و گزارش ها به اطلاع ایشان می رسیده است و تمامی اتهامات را در جلسه دادگاه رد کرده است .
جلسه پس از کش و قوس فراوان پایان یافته است .
گفتنی است اولین جلسه دادگاه اول آذر ماه سال 88 برگزار شد که دومین جلسه دادگاه به عناوین مختلف و از جمله عدم حضور قاضی تاکنون برگزار نشده بود . 
آقای محمد داوری در این مدت چندین بار اعتصاب غذا کرده  و به وضعیت بلاتکلیفی خود اعتراض کرده است و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ایشان ظرف حدود 10 روز پس از نگارش نامه سرگشاده مادر ایشان به دبیر کل سازمان ملل متحد صورت می گیرد ( 1 ) . 
پایان پیام /

( 1 ) لینک مطلب :
نامه مادر محمد داوری خطاب به دبیر کل سازمان ملل
http://smiedu3.blogspot.com/2010/04/blog-post_8414.html#more

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خبر شما صحت ندارد . سعید جهان آرا هم بازداشت شده و معلم بازنشسته هم هست. فقط عضو کانون نیست . چهار نفر احضار شدند (اصغر محمد خانی - علی نجفی - سعید جهان آرا- جلال نادری) و فقط دونفر یعنی آقایان سعید جهان آرا و علی نجفی بازداشت شدند. آقای علی نجفی و اصغر محمد خانی و سعید جهان آرا به دادسرا ارجاع داده شدند.

سخن معلم گفت...

دوست عزیز
سلام
اول - از تذکر شما سپاسگزارم .
دوم - این کامنت مربوط به این پست نیست .
سوم - اخبار ناشناس نمی توانند تا زمانی که یک منبع موثق آن ها را تایید کرده مورد استناد قرار بگیرند .
اگر خود را معرفی می کردید بهتر بود .
جی میل من در اختیار شماست .
سبز و پیروز و پایدار باشید.