۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

استقبال از یک معلم در روز معلم الهام گرفته از برنامه های صدا و سیما !












زمانی که آن خبرنگار عراقی به دور از اخلاق حرفه ای و انسانی و به جای استفاده از سلاح " سخن " ، رئیس جمهور یک کشور را آماج پرتاب لنگه کفش های خود قرار داد ، صدا و سیمای ذوق زده ما فارغ از پیامدهای احتمالی ، آن را بارها و بارها در معرض دید ببیندگان قرار داد !


حتی برخی از مدارس ما که باید محل آموزش " تعامل و گفت و گو " باشند خط شکن شده و اقدام به برگزاری مسابقه پرتاب کفش نمودند !


از این به بعد بود که دانشجویان و حتی مردم عادی در هنگام سخنرانی مسئولان و نمایندگان از این روش مدنی برای رساندن پیام خود به فرستنده و مطرح کردن خود استفاده نمودند !


روز بزرگداشت معلم از یکی از مدارس شنیدم که به محض ورود یک دبیر به سر کلاس ، دانش آموزان او را با تخم مرغ مورد هدف قرار داده اند و آن معلم بی چاره نیز با اندوه و خشم فراوان از رفتن به سر آن کلاس انصراف داده است !


اگرچه این مورد را نمی توان به همه تعمیم داد اما همین مساله نیز نیاز به مطالعه وبررسی دارد .


آری !


شاید یکی از نتایج برنامه های آموزنده این صدا و سیما، همین نوع برخورد با یک معلم در روز بزرگداشت معلم است !


رسانه ای که از حالت تعادل خارج شده و برای جذب مخاطب به هر وسیله ای متوسل می شود .


آنان که بر سر شاخ نشسته و بن می برند بدانند که روزی نیز نوبت خود آنان خواهد بود و هر عملی را عکس العملی است !


معلمی که معیشت ندارد روا نیست که این گونه منزلت او توسط اصحاب قدرت و به تبع آن جامعه به سخره گرفته شود ...

۱ نظر:

اتحا ديه معلمان ايران گفت...

اعتصا ب غذاي خشك معلمان همچنا ن ادامه دارد.
معلمان زنداني همچنان در اعتصا ب غذاي خشك بسر مي برند تعدادي از زندانيان بند ۳۵۰ اوين امروز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه اقا يان بهشتي. هاشمي وداوري را در بهداري اوين مشا هد ه كرد ه اند كه دچار ضعف مفرط وافت فشار شد يد خون بودند. مسولان بهداري اوين در تلا ش بود ند اعتصا ب خشك معلمان را بشكنند اما شا هدين اعلام داشتند معلمان همچنان در مقا بل در خواست مسولان زندان اوين از خود مقا ومت نشان مي دادند