۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

آقای وزیر این دولت...اگر به قول شما همه معلمان وزیران واقعی هستند لطف فرموده مقدمات آزادی این " وزیران در بند " را فراهم نمایید !

















چندی پیش خبری با عنوان " معلمان زنداني، هفته معلم آزاد مي‌شوند " توجهم را جلب کرد . تصورم این بود که دوستان معلم که ماه هاست بدون دلیل و یا بی جهت در زندان به سر می برند مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفته اند ؛ اما محتوای خبر چیز دیگری بود !


هر چند این اقدام برای معلمان نیز کاری قابل تقدیر است .


بخوانید :


" رييس مركز نيروي انساني آموزش‌وپرورش:


معلمان زنداني، هفته معلم آزاد مي‌شوند


در هفته معلم تلاش مي‌شود با هماهنگي ساير دستگاه‌ها فرهنگياني كه به نحوي به علل استطاعت مالي در حوادث غيرعمدي در زندان به سر مي‌برند، شناسايي و آزاد شوند.


ایلنا : کد خبر : 115725


اگرچه از مسئولان آموزش و پرورش این دولت داشتن چنین انتظاری نمی تواند واقع گرایانه باشد !


اما اظهار نظر و تمجید های غیر واقع گرایانه آن ها نمی تواند محملی برای سکوت در برابر این سخنان باشد !


بخوانید :


" وزير آموزش و پرورش: همه معلمان وزير هستند


خبرگزاري آريا- حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش چهارشنبه خطاب به كاركنان حوزه ستادي گفت: معتقدم همه معلمان اهل انديشه، فكر و نظر هستند، همه معلمان وزير هستند و با اين ويژگي‌ها مي‌توان دنيا را متحول كرد.


به گزارش سرويس اجتماعي آريا به نقل از مركز اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش، حاجي بابايي اظهار داشت: من به پشتوانه شما اين پست را قبول كرده‌ام و با كاهش فاصله بين صف و ستاد نام آموزش و پرورش را پرآوازه مي‌كنيم.


وي افزود: عاملي كه مي‌تواند به انسان اميد دهد، اطمينان است و اطمينان از نگاه مثبت دوجانبه حاصل مي‌شود.


وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود: بخش اعظمي از مشكلات آموزش و پرورش در اثر تلاش از درون قابل حل است، به گونه‌اي كه تلاش چند ماهه گذشته همكاران، گواه اين مدعا مي‌باشد.


وي با تاكيد بر اين‌كه اعتقاد به نظام، رهبري و صداقت از مهم‌ترين ويژگي‌هاي همكاران در نظام آموزش و پرورش مي‌باشد، افزود: اعتماد به خدمتگزاري دولت را بايد بيشتر و پايدارتر كنيم.


حاجي بابايي از همكاران حوزه ستادي خواست تا نظرات معلمان را در مورد طرح‌هاي اجرا شده، به دست آورند.


وزير در پايان، معلمان و جامعه فرهنگي را محق‌ترين افراد براي سوار شدن در كشتي نجاتي دانست كه امروز به بهانه اسلام، ولايت و انقلاب اسلامي به وجود آمده است و براي آنها در سال جديد آرزوي توفيق كرد.

کد خبر: 20100311120519090


سوال این است که چرا مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکنون درمقابل همکاران زندانی همچون " رسول بداغی ، محمد داوری ، هاشم خواستار ، فرزاد کمانگر ، عبدالرضا قنبری و... سکوت کرده اند ؟


آیا آن ها تصور می کنند وارد شدن در این حوزه ها – حتی از موضع ریش سفیدانه و انسانی – وارد شدن و یا دخالت در خطوط قرمز است ؟


و یا فکر می کنند که این معلمان از دایره و تعریف " معلم بودن " خارج شده اند !


اگر به قول وزیر این دولت " همه معلمان وزير هستند " ...


آیا این وزیران لایق توجه قانون و حقوق شهروندی نیستند !


آقای وزیر این دولت !


اگر به قول شما همه معلمان وزیران واقعی هستند لطف فرموده مقدمات آزادی این  " وزیران در بند " را فراهم نمایید !


همین ما را بس ...

۲ نظر:

اقا گفت...

سلام
سخنی با وزیر مشار او وتشکل ها منتظر دید گاه شما هستم

ناشناس گفت...

سلام
به نظر من دیگر سکوت جایز نیست با زندانی کردن معلمان بی گناه همه چیز را از حد گذرانده اند باید ما معلمان در هفته معلم جهت آزادی همکاران دربندمان اقدامی بکنیم .