۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

موج احضارها و انسداد سایت های معلمان در آستانه هفته معلم...


جرس: در آستانۀ روز معلم و همزمان با موج احضار، دستگیری، ادامه بازداشت و فشارهای وارده بر معلمان و فعالانِ فرهنگی، دبیركل و سخنگوی كانون صنفی معلمان ایران به وزارت اطلاعات احضار شدند و احکام دو تن از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه نیز صادر شد. در همین رابطه سایت های خبری وابسته به صنف معلمان، منجمله سایت کانون صنفی معلمان ایران، سخن معلم و بسیاری از وبلاگ های خبری این صنف، مشمولِ فیلترینگ و انسداد شدند.
به گزارش هرانا، وزارت اطلاعات از علی‌اكبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی، دبیركل و سخنگوی كانون صنفی معلمان ایران و دو عضو شورای مرکزی کانون صنفیِ معلمان خواسته است تا روز شنبه آینده، به وزارت اطلاعات مراجعه كنند.
همزمان کرمانشاه پست گزارش داد شعبه ۱۱۱ دادگاه جزايیِ کرمانشاه احکام دو تن از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه را صادر کرد و بر همین اساس علی صادقی و محمد توکلی، به اتهام اخلال در نظم سيستم آموزش و پرورش از طريق انجام مجموعه اقدامات غير متعارف از جمله برگزاری تجمعات غير قانونی و تعطيلی بيش از ۲۹ مدرسه و برگزاری تجمعات غير قانونی از سال ۸۲ تا ۸۵ با استناد به مواد ۶۱۸ و ۲۲ قانون مجازات اسلامی به پرداخت يک ميليون ريال جزای نقدی و يک ميليون ريال جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شدند.
اين گزارش خاطرنشان می کند پرونده اين دو فعال فرهنگی به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام مفتوح و به دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
طی روزهای اخیر، ماموران وزارت اطلاعات سه فعال حقوق معلمان در شهر همدان را پس از احضار، بازداشت کردند و تعداد زیادی از معلمان کشور نیز، کماکان در بازداشت، زیر حکم اعدام و بلاتکلیفی به سر می برند.
در خبری دیگر گزارشگران هرانا خاطرنشان کردند برخی سایت های خبری وابسته به صنف معلمان منجمله سایت کانون صنفی معلمان ایران، سخن معلم و بسیاری از وبلاگ های خبری این صنف، مشمولِ فیلترینگ شدند.
این گزارش افزوده است بدلیل اینکه در آستانه روز معلم دستگاه امنیتی محدودیت های اطلاع رسانی برای این صنف به وجود آورده است، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان با انتشار بیانیه ای خبر داده است که در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای معلمان زندانی، از ۱۲ تا ۱۸ اردی بهشت ماه به اعتصاب غذا دست می‌زند.

هیچ نظری موجود نیست: