۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

استعفای ( اجباری ) مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سرمقاله نشریه نگاه و این چرخه ....!














مديركل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش رفت


خبرگزاري فارس: احمد مرادي مديركل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش از اين وزارتخانه رفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، احمد مرادي چهارشنبه با همكاران خود در وزارت آموزش و پرورش خداحافظي كرده و ظاهراً استعفا كرده است.
88/09/28

این توضیحات چند خطی بود که خبرگزاری حامی دولت ( فارس ) در مورد مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش منتشر ساخت .

البته این آمدن ها و رفتن ها در سیستمی که ارتقای شغلی بر اساس مسیر شغلی و قابلیت ها و توانایی های تخصصی صورت نمی گیرد امری طبیعی و روزمره است !


اما در این میان آن چه مهم بود " نوع موضع گیری " این فرد هم زمان با روی کار آمدن حاجی بابایی بود !


به سرمقاله نشریه نگاه که معمولا توسط مسئول روابط عمومی نگاشته می شود توجه کنید :


« يادداشت سردبيري:


وزيري از جنس فرهنگيان (فرصت مغتنم)


... همه ما مي‌دانيم كه آموزش و پرورش بر حسب آموزه‌هاي ديني، آيات قرآني، احاديث ائمه معصومين(ع) و حتي در يك نگاه تطبيقي و تاريخي و بين‌المللي جايگاه بي‌بديل و والايي دارد و اين موضوع بر كسي پوشيده نيست.


در دهه چهارم پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران كه تحت عنوان دهه «پيشرفت و عدالت» نام گرفته است، سياستگزاري، برنامه‌ريزي، سازماندهي، برنامه‌‌ريزي و تدوين فعاليت و برنامه‌هاي مناسب تعليم و تربيتي به همراه ارزشيابي آنها براي بيش از يك ميليون و اندي فرهنگي، چهارده‌ميليون دانش‌آموز و بيست و چندي والدين در عصر پست مدرنيسم و فرااطلاعات كار ساده‌اي نيست و مسوولاني را مي‌طلبد كه از جنس خود فرهنگيان باشند و هم در حوزه نظري و هم در اجرا مقبوليت لازم را داشته باشند.


اينك كه جناب آقاي دكتر حميدرضا حاجي‌بابايي يكي از اشخاص ولايتمدار، ذي‌صلاح، معتمد، كارآمد، دبير با تجربه كلاسي، مدير مدرسه، رييس آموزش و پرورش منطقه و شهرستان، نماينده مجرب چندين دوره مجلس شوراي اسلامي و آشنا به قوانين و مقررات سكان هدايت كشتي تعليم و تربيت را بر عهده گرفته است موارد ذيل جهت اطلاع و بهره‌گيري فرهنگيان پيشنهاد مي‌گردد.


1- اخذ راي اعتماد كم سابقه از نمايندگان خانه ملت كه حكايت از پشتوانه مردمي دراد فرصت مناسبي است تا زمينه‌هاي مشاركت و عزم ملي مسوولان، تمامي آحاد جامعه و مساعدت عملي مسوولين نهادهاي فرهنگي نسبت به حل مشكلات و مسائل وزارت آموزش وپرورش فراهم گردد.


2- حمايت ويژه رياست محترم جمهوري از دستگاه تعليم و تربيت و شخص آقاي حاجي‌بابايي فرصت مغتنم ديگري است كه بايد استفاده شود. به گونه‌ايكه در مراسم توديع و معارفه وزير قبلي و جديد آموزش و پرورش در محل سالن اجلاس سران فرمودند: با درايت و همتي كه از ايشان (آقاي حاجي‌بابايي) سراغ داريم، دست در دست فرهنگيان مي‌توانند كاروان نوراني آموزش و پرورش را با سرعت و در مسير درست هدايت كنند و حركت جديد و سازنده‌اي در وزارتخانه آغاز شود.


3- طبق نظرسنجي‌ها و اخبار واصله از مدارس و مناطق شاهد مقبوليت در حد بالا و مناسب جناب آقاي حاجي‌بابايي بين قاطبه فرهنگيان، مديران و معلمان هستيم و شور و اشتياق تازه‌اي در دل ميليون‌ها فرهنگي ايجاد شده است كه مي‌بايست از اين پتانسيل استفاده گردد.


4- با استفاده از روش و علم "مديريت زمان" مي‌بايست مسوولان و كارشناسان برنامه‌ريزي حوزه ستادي، استاني و منطقه‌اي با تدوين طرح‌ها، برنامه‌ها و لوايح مناسب در سريع‌ترين زمان، ارتقاي كيفيت و بهره‌وري را براي نهاد مقدس تعليم و تربيت به ارمغان بياورند.


5- از آنجايي‌كه جناب آقاي حاجي‌بابايي شاه‌بيت برنامه‌هاي خويش را «ايجاد تحول بنيادين» خواندند و تمركز و توجه به سه دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه را جز اولويت‌هاي برنامه‌اي خويش عنوان كردند، ضروري است تمامي مديران، دبيران، معلمان، مربيان و فرهنگيان عزيز در اين زمينه ياريگر وزير مقتدر و جديد آموزش و پرورش باشند.

حال اگر ...


آقای حاجی بابایی از  " جنس فرهنگیان " است ...


اگر ایشان واجد این همه ویژگی ها و کاراکتر هایی مانند، ذي‌صلاح، معتمد، كارآمد ، درايت ، همت و مقبوليت در حد بالا و مناسب و.... است پس چگونه مدیر کل روابط عمومی از این همه صفات چشم پوشی کرده و عطای ماندن را بر لقاء آن بخشیده اند ؟!

حیف نبوده و نیست که افراد با این فرد متصف به این همه صفات و خصوصیات جامع و مانع کنار نیایند ؟


بهتر بود مدیر کل روابط عمومی شعری نمی گفت که در قافیه اش بماند !


۵ نظر:

عنایت ثانی گفت...

سلام ،مطالب خوبی ارایه می دهید. از اینکه به وبلاگ ما سر زدید متشکرم .باز هم منتظرحضور شما هستم

navid گفت...

sabz va piruz bashid

navid گفت...

sabz va piruz bashid

milad گفت...

salam jenabe poursoleyman
kheyli donbaletan gashtam valy lotasefane adresetan ra peyda nakardm.
rasti dey mahetan mobark
deymahegan az eyd haye asil irani ast. albate tasliat babate dargozashte ayatollah montazeri va mahe moharam
baraye aghaye davari ham arezouye azadi mikonam. darzen adres linketan avaz shod.

سخن معلم گفت...

سلام
میلاد
از آمدن شما خوشحالم.
شما هم به لیست اضافه شدید.
سبز و پیروز و پایدار باشید.