۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

فیلترینگ نمی تواند نشان از قوت و اقتدار داشته باشد. ..خود شکن آینه شکستن خطاست !








" سخن معلم " ضمن سپاس مجدد از همه دوستان و همکاران ، مطالب نگارش یافته در این مورد را تقدیم خوانندگان " سخن معلم " می نماید .
به امید طلوع جاودان " آزادی " و " آگاهی " ...





پس از فیلتر شدن ناگهانی " سخن معلم " ، دوستان با محبت و وفادار با نگارش مطالب و نیز انعکاس پست نگارش یافته در " سخن معلم " در تارنگارشان ، مرا مورد لطف و شرمندگی قرار دادند .
می توان گفت که فیلترینگ " سخن معلم " احتمالا نشان از تاثیرگذاری و هدایت افکار عمومی توسط این پایگاه خبری - تحلیلی داشته است که برخی را به هراس انداخته تا به زعم خودشان و در عصر ارتباطات و تکنولوژی مانع از آگاهی و بیداری حداقل طبقه فرهنگی شوند !
نکته مهم و غیر قابل تردید این که اعمالی از این دست که البته با صرف مبالغ و هزینه های بالا انجام می شود نمی تواند نشانه ای از اقتدار و قوت افراد مسئول و دست اندرکار این امر داشته باشد ؛ بلکه موید استیصال ، درماندگی وضعف شبه تفکرات و یا اوهاماتی است که اساسا با فرآیند " تفکر " و " اندیشیدن " مشکل دارند ...
" سخن معلم " ضمن سپاس مجدد از همه دوستان و همکاران ، مطالب نگارش یافته در این مورد را تقدیم خوانندگان " سخن معلم " می نماید .
به امید طلوع جاودان " آزادی " و " آگاهی "


رابطه کشک و آمار و فیلتر ...
چند روز قبل که به وبلاگ "سخن معلم" سر زدم، وضعیت آنرا تا قسمتی غیر عادی دیدم. پنداشتم که شاید اختلالات گوارشی ناشی از آلودگی ها و فریادهای صوتی این چند مدت اخیر، "به فضل الهی" در خرده شیشه های فیبرهای نوری اینترنتمان تحول مدیریتی بنیادین جهانی ایجاد کرده و باعث ایجاد سو ء هاضمه در امپریالیسم رسانه ای شده و بدین وسیله حقمان را از دشمنانی که باعث فریب روس و چین و نامردی آنان در آژانس شدند، می گیریم. و چون وبلاگ "سخن معلم" هم از دو واژه ی مورد سوء استفاده بیگانگان یعنی "سخن" و "معلم" تشکیل شده، پس باید با منطق "فیلی" به او فهماند که با منطق "خودی" همسو شود. در غیر اینصورت "فیل تر" مان را باز هم سراغ وبلاگش میفرستیم.
اصلاً به معلم چه ربطی دارد که آموزش و پرورش آمار واقعی ندارد؟! مگر قدما الکی گفتند برو کشکت را بساب؟!!!
" سخن معلم " فیلتر شد ... به جای فیلترینگ ، منطق پاسخگویی را جایگزین کنید !
از : تارنگار چزوو

سخن معلم به مدیریت علی پورسلیمان فیلتر شد
وبلاگ سخن معلم به مدیریت علی پورسلیمان فیلتر شد. آخرین پست این وبلاگ با عنوان « بازهم داستان کهنه و تکراری تغییر ساختار از سوی وزیر جدید»، روز پنجشنبه 12 آذر نوشته شده بود. علی پورسلیمان 29 مهر ماه از بلاگفا به بلاگسپات کوچ کرده بود.
پور سلیمان در یادداشتی توضیحی نوشته است : « آن چه که هضم این مساله را کاملا مشکل می کند این است که با کمک دوستان سعی کرده ایم که کم تر به مطالب سیاسی بپردازیم و بیشتر روی مطالب و موضوعات صنفی آموزش و پرورش متمرکز شویم ».
وی این گونه نتیجه گیری می کند : «به نظر می رسد برای آقایان، مهم نویسنده مطالب است و نه محتوا و یا موضوعات ».عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران اضافه می کند: « شاید مشکل این دوستان فرآیند آگاه سازی و نقادی باشد که به هیچ وجه آن را بر نمی تابند و الا چه نیازی است که وبلاگ یک معلم آن هم به صورت ناگهانی فیلتر شود».
پورسلیمان در انتهای مطلب با این جمله ، خبر از ادامه کار می دهد: « رسالت ما با این گونه اعمال پایان نمی یابد و ما را در پیگیری اهداف مصمم تر خواهد کرد».
متاسفانه بیش از دو ماه است که سایت پر بیننده معلمان 1 وابسته به کانون صنفی معلمان ایران نیز به دلیل فشارهای بیرونی از فعالیت باز ایستاده است.
علی پورسلیمان یکی از پرکارترین وبلاگ نویسان صنف معلم بود. امیدوارم به زودی شاهد حضور مجدد ایشان در جمع معلمان وبلاگ نویس باشیم.
ادامه مطلب را بخوانید
متن کامل یادداشت
وبلاگ سخن معلم به مدیریت علی پورسلیمان فیلتر شد. آخرین پست این وبلاگ با عنوان « بازهم داستان کهنه و تکراری تغییر ساختار از سوی وزیر جدید»، روز پنجشنبه 12 آذر نوشته شده بود.
علی پورسلیمان 29 مهر ماه از بلاگفا به بلاگسپات کوچ کرده بود.
پور سلیمان در یادداشتی توضیحی نوشته است : « آن چه که هضم این مساله را کاملا مشکل می کند این است که با کمک دوستان سعی کرده ایم که کم تر به مطالب سیاسی بپردازیم و بیشتر روی مطالب و موضوعات صنفی آموزش و پرورش متمرکز شویم ».
وی این گونه نتیجه گیری می کند : «به نظر می رسد برای آقایان، مهم نویسنده مطالب است و نه محتوا و یا موضوعات ».
عضو شورای مرکزی سازمان معلمان اضافه می کند: « شاید مشکل این دوستان فرآیند آگاه سازی و نقادی باشد که به هیچ وجه آن را بر نمی تابند و الا چه نیازی است که وبلاگ یک معلم آن هم به صورت ناگهانی فیلتر شود».
پور سلیمان در انتهای مطلب با این جمله ، خبر از ادامه کار می دهد: « رسالت ما با این گونه اعمال پایان نمی یابد و ما را در پیگیری اهداف مصمم تر خواهد کرد».
متاسفانه بیش از دو ماه است که سایت پر بیننده معلمان 1 وابسته به کانون صنفی معلمان ایران هم به دلیل فشارهای بیرونی از فعالیت باز ایستاده است.
علی پورسلیمان یکی از پرکارترین وبلاگ نویسان صنف معلم بود. امیدوارم به زودی شاهد حضور مجدد ایشان در جمع معلمان وبلاگ نویس باشیم.
به نظر من، وجود رسانه های خرد شناسنامه داری که حداقل بخشی از افکار عمومی معلمان را بی مزد و منت منعکس می کنند برای مسئولان کشور و به خصوص مدیران آموزش و پرورش مغتنم است و آقای حاجی بابایی که وعده تشکیل اتاق فکر داده اند ، باید از موجودیت این رسانه ها دفاع کنند.
تذکر این نکته هم ضروری است که اصلاح افکار انسانها تنها هنگامی امکان پذیر است که این افکار امکان بروز و ظهور پیدا کنند و در فضایی منطقی نقد شوند.
هر رسانه ای چه خرد و چه بزرگ امکان دارد که اشتباه کند ، اما نباید به خاطر یک اشتباه چه واقعی و چه تخیلی حکم به نابودی رسانه داد.
از : تارنگار شیرزاد عبداللهی

سخن معلم فیلتر شد. این تارنگار که زیر نظر علی پورسلیمان،عضو شورای مرکزی سازمان معلمان اداره می شود،با رویکردی خبری-تحلیلی موضوعات آموزش و پرورش را پیگیری و دنبال می کند. من به نوبه ی خودم از چنین کار نسنجیده ای متآسفم وبر این باورم که این رویکرد راه به جایی نخواهد برد. پورسلیمان،از آموزگاران اهل اندیشه است. در نوشته هایش نیز نکته های ارزشمند آموزشی کم نیست. خاموش کردن صدای او و نشیندن سخنش چه دستاوردی برای آموزش وپرورش دارد!؟ دست کم "سخن معلم" بازتابگراندیشه و دل نگرانی های یک فرهنگی است. آیا نباید نظرات و انتقادهای ایشان شنیده شود؟
از : تارنگار برشی از دغدغه های یک آموزگار






هیچ نظری موجود نیست: