۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

قبض گاز ، پر کارترین سال آموزش و پرروش و فیش حقوقی من !












افزایش 300 درصدی قبوض گاز خانگی در آمل!
مهر: مصرف‌کنندگان گاز بخش خانگی در شهرستان آمل با دریافت اولین قبوض گاز مصرفی خود در سال 90، با توجه به افزایش حداقل حدود 300 درصدی بهای گاز، نسبت به چگونگی محاسبه مصرف دچار سردرگمی شده و این موضوع اعتراض شدید آنان را به‌دنبال داشته است.
ساکنان بیشتر روستاهای منطقه هراز پی جنوبی از توابع شهرستان آمل با مشاهده قبوض جدیدی که شرکت گاز برای آنان کنار گذاشته، اعتراض‌های شدیدی به مسئولان شرکت گاز داشتند و خواستار پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان مجلس نسبت به افزایش ناگهانی قبض‌های گاز مصرفی خود شدند.
ساکنان روستایی این مناطق با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته براساس میزان مصرف، بهای آنان به کمتر از 200 هزار ریال در هر دوره تا دوماه گذشته بوده است، یادآور شدند: متاسفانه مسئولان شرکت گاز در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که پیش‌بینی افزایش پلکانی قیمت‌ها بوده بیش از حد عجله کردند.
رئیس اداره گاز شهرستان آمل با تائید قبض‌های صادر شده برای این منطقه، صدور قبض‌های جدید را کاملا درست و به دور از هرگونه اشتباهی اعلام کرد.
***
این بار که قبض گاز خانه ما آمد همچون سایر هموطنان برق ما را گرفت !
مبلغ گاز این بار نسبت به سال مشابه قبل ، افزایشی بیش از 3 برابر داشته است !
آیا حقوق من در این یک سال 3 برابر شده است ؟
شاید به غیر از همان 6 درصد افزایش حقوق در ابتدای سال 89 که به نظر می رسد اتفاق خاصی نیز در سال جدید نیفتد ؛ و نیز تغییرات ناقصی که در بهمن و اسفند امسال در احکام کارگزینی اتقاق افتاد و اندکی حقوق معلمان افزایش یافت ، پدیده دیگری را شاهد نبوده ایم ! ( 1 )
این در حالی است که آقای حاجی بابایی ، سال 89 را پرکارترین سال آموزش و پرروش معرفی کرده است ( 2 ) !
ایران دومین ذخایر گاز جهان را دارد .
آیا هزینه استخراج و لوله کشی گاز تا درب منازل ، چه مقدار هزینه دارد ؟
آیا باید مردم چندین برابر بهای خود گاز را جهت این استحصال بپردازند ؟!
آیا این امری منطقی و عقلایی است ؟
همین مساله در مورد سایر اقلام مانند برق و آب و بنزین و کالاهای اساسی دیگر نیز ساری و جاری است .
آیا با پرداخت اندکی یارانه که به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی این گونه مخارج و هزینه ها باشد می توان صورت مساله را پاک کرد ؟
آیا واقعا در کشور ما تناسبی میان درآمد و هزینه وجود دارد ؟
چرا آقای حاجی بابایی در این موارد صحبتی نمی کنند ؟
منظورشان از شور و شوق فرهنگیان کدام است ؟
اگر واقعا قصد مسئولان از این گونه امور و تصمیم های شتاب زده ، اصلاح الگوی مصرف است ، قبلا به تفصیل گفته ایم که راهش این نیست ... ( 3 )
این بود حکایت قبض گاز ، پر کارترین سال آموزش و پرروش و فیش حقوقی من !

( 1 )
آقای حاجی بابایی ! پرداخت تفاوت نظام هماهنگ حقوق چه شد ؟

 نگاهی به وضعیت افزایش دستمزدها و حقوق در سال 1390 ... این تورم نیست ! گرانی است !

 تاملی بر احکام " سختی کار و رتبه شغلی معلمان " ... افزایش حقوق و یا فقط " " تکمیل یک پروسه اداری ناتمام در سنوات قبل " !


عیدی معلمان ، قانون مدیریت خدمات کشوری ، ضریب ریالی ، شاخص هزینه های زندگی ، تورم ... معلمان حق التدریس ! ادامه دارد ...

از قانون مدیریت خدمات کشوری تا قانون مدیریت خدمات کشوری ... مساوات و یا مکافات !

 گپی معلمانه ... و هدف مند کردن یارانه ها !


( 1 )
89، سال پركاري براي آموزش و پرورش بود
حاجي بابايي در ادامه با بيان اينكه، سال 89 سال پركاري براي آموزش و پرورش ناميد و با اشاره به شور و شوق فرهنگيان براي انجام كار‌ها در سالي كه گذشت، گفت: اكثر 70موضوع آغاز شده در 15 ماه گذشته در سال 89 به مرحله‌ي اجرا رسيده است.
وي ضمن تاكيد بر توفيق آموزش وپرورش در زمينه‌ي اسناد بالا دستي به اتمام مراحل تصويب بخشي از فلسفه‌ي آموزش و پرورش و سند ملي، تعيين جايگاه آموزش و پرورش در نقشه‌ي جامع علمي كشور، اصلاح ساختار وسيع و كارآمد مطابق با تعريف تحول بنيادين اشاره كرد و از آن‌ها بعنوان اقدامات انجام شده در سال 89 نام برد.
به گزارش ايسنا، حاجي بابايي در ادامه به تاسيس مراكزي مانند، مركز ملي استعداد‌هاي درخشان و دانش پژوهان جوان، معاونت ابتدايي، مركز سنجش، مركز آمار و فناوري، سلامت و تربيت بدني، تجميع سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با پژوهشگاه معلم، تجميع مركز آموزش از راه دور با معاونت مشاركت‌هاي مردمي و .... اشاره و تصريح كرد: با وجود تاسيس مراكز و معاونت‌هاي جديد از تعداد نيروي انساني در اين وزارتخانه كاسته شده است.
وي خاطرنشان كرد: ستاد مركزي آموزش و پرورش پيش از اين 2500 نيرو داشت كه درحال حاضر اين تعداد به 1000 نفر كاهش يافته است و اين همان اصلاح ساختار كار‌آمد است كه دراين وزارتخانه صورت گرفته است .
ایسنا - کد خبر : 26295

( 3 )
حذف یارانه ها ( هدف مند کردن یارانه ها ) ... فرهنگ سازی جهت اصلاح الگوی مصرف با گران کردن حاصل نمی شود !
 

هیچ نظری موجود نیست: