۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

آموزش و پرورش و اخراجی ها !












بارها گفته ایم که آموزش و پرورش برای کارا بودن و حرفه ای شدن باید از بازی های سیاسی به دور باشد .
تنها راه برای افزایش کارایی این دستگاه ، غیرایدئولوژیک شدن آن است .
بدون تردید ، تکنولوژی آموزشی و از جمله فیلم های مرتبط در موضوعات درسی می تواند در افزایش اثربخشی برون دادها موثر باشد .
اما وقتی که وزارت آموزش و پرورش یک طرف معرکه می شود دیگر چه باید گفت ؟!
واقعا آموزش و پرورش ما به دنبال چیست ؟
شاید بقیه توضیحات در " آرمان ایران " قابل تامل باشد ...
 « هماهنگی ها برای بردن دانش اموزان به دیدن فیلم ده نمکی
وقتی فروش اخراجی ها نماد موفقیت نظام می شود
چه اصراری وجود دارد که فروش فیلم اخراجی های 3 نماد موفقیت جناح به ظاهر ارزشی قرار داده شود؟ محتوای کدامیک از قسمت های اخراجی ها مورد تایید رزمندگان، آزادگان و دلسوختگان نظام قرار داشته است؟ و سوال مهم اینکه آیا بناست ما همین هنر و فرهنگ لودگی و تمسخر را در بین مسلمانان ترویج نموده و فرهنگ انقلاب اسلامی را این گونه به جهانیان معرفی نماییم؟
فیلم پر از خنده، شوخی و لودگی اخراجی های 3 بالاخره در ایام عید نوروز به اکران سینماهای کشور درآمد و این روزها در حال خلق رکورد جدیدی در عرصه میزان فروش در تاریخ کشور می باشد.
به گزارش "آرمان ایران" هر سه قسمت فیلم اخراجی ها با آنکه مورد استقبال اقشار مختلفی از مردم کشور قرار گرفت، ولی این فیلم ها هرگز نظر منتقدین، متخصصین و اهالی فرهنگ را به خود جلب ننمود.
ده نمکی که به جز فیلم های اخراجی ها هیچ موفقیت قابل طرحی در کارنامه خود ندارد، پیشتر در حوزه رسانه ای و در انتشار هفته نامه شلمچه فعالیت داشت و به اظهار خودش مدت ها نیز با گروه های لباس شخصی به خصوص در جریان حادثه کوی دانشگاه همکاری داشته است.
قسمت دوم سریال اخراجی ها که هنوز نیز پرفروش ترین فیلم تاریخ کشور را با خود یدک می کشد هرگز از سوی جامعه آزادگان کشور مورد استقبال قرار نگرفت و ده نمکی مجبور شد در تمام محافل آزادگان اتنقادات تندی را به خاطر نمایش مسخره حوادث اردوگاه های ایرانی بپذیرد.
همانطور که رزمندگان دفاع مقدس نوع به تصویر کشیدن رزمندگان و به خصوص حمله شیمیایی عراق به آنها را، با دیالوگ های بسیار زننده ای که در تاریخ نظام هرگز سابقه نداشته است نوعی توهین به خود تلقی نمودند، و البته نمی توان روده بر شدن بینندگان و کودکان حاضر در سالن را از نوع بازی امین حیایی و اکبر عبدی نادیده گرفت.
کارگردان فیلم در مراسم اکران فیلمی که حتی به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز راه پیدا ننمود گفته بود: زمانی كه زلزله این فیلم پیش آمد شاید كمتر كسی باور می كرد كه «اخراجی ها۳» ساخته شود" او اضافه نموده بود: "استقبال از «اخراجی ها۱» محاسبات آمریكا را به هم ریخت و استقبال هفت میلیونی از «اخراجی ها ۲» نوعی سونامی بود."
ده نمکی تماشای از فیلم خود را مترادف با حضور جوانان در جبهه و جنگ دانسته و با افتخار به جمله ای از یک خبرنگار آمریکایی استناد نمود، خبرنگاری که اگر وصفی در تحسین فیلم دیگری نموده بود علامتی بر صهیونیستی بودن و حمایت شیطان بزرگ از آن فیلم تلقی می شد، او گفت: "امروز چهار سال از ساخت «اخراجی های ۱» می گذرد ، زمانی كه این فیلم كلید خورد هیچ كس تصور نمی كرد ساخت آن منجر به چنین اتفاقی در سطح كشور شود، یك روزنامه آمریكایی در وصف شما تماشاگران جمله جالبی نوشته بود مبنی بر این كه «اخراجی ها ۱» محاسبات آمریكا را در خصوص جوانان ایران به هم ریخت و تأكید كرده بود كه ما فكر می كردیم اگر روزی ایران تهدید شود تنها جوانانی كه در جبهه حضور داشتند به صحنه می آیند اما استقبالی كه از این فیلم شد نشان داد كه ما اشتباه كردیم و جوانان ایرانی را نشناختیم."(!!)
در ایام نوروز فیلمی هندی با نام "خان" از سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید که محصول بالیوود بود و شاهرخ خان در نقش اول آن به عنوان مسلمانی در آمریکا ایفای نقش می کرد، در این فیلم به زیبایی تمام مظلومیت مسلمانان در کشورهای مدافع حقوق بشر را پس از حوادث 11 سپتامبر به نمایش می گذارد، و جالب آنکه این فیلم در کشوری پدید امده بود که 90 درصد جمعیت آن را هندوها و پیروان ادیانی غیر مسلمان تشکیل می دهند و همین کشور (هند) ضربات متعددی از تروریست های به ظاهر مسلمان در سالهای اخیر دریافت نموده بود. البته می توان حدس زد که دولت هند هیچگونه کمک مالی به سازندگان این فیلم موفق نداشته است.
اما در کشور ما، وزیر ارشاد در مراسم افتتاح فیلمبرداری این فیلم سرشار از لودگی حاضر شده، شخصیت سازنده فیلم بارها در صفحات تلویزیون و به ویژه در لحظات تحویل سال ظاهر شده و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم فیلم خود را می کند، از بهترین سالن های نمایش در بهترین ایام سال بهره برداری می کند، تا چنین وانمود شود که سطح فرهنگ مردم ایران همین اندازه بوده و محبوب ترین فیلم ها نزد آنها سطحی ترین فیلم های تاریخ سینما در تاریخ پس از انقلاب می باشند!
از هفته گذشته اما وزارت آموزش و پرورش و بعضی نهادها نیز به کمک ده نمکی شتافته و با ترتیب دادن اردوهای ویژه تماشای فیلم ارزشی! اخراجی های 3 با تخفیفات ویژه نوجوانان کشورمان را برای دیدن این فیلم (ولو به بهانه فرار از درس آن روز) تشویق می نمایند. در پایگاه های برخی نهادها نیز بلیط این فیلم با تخفیفات ویژه در اختیار متقاضیا و اعضا قرار می گیرد!
به راستی چه اصراری وجود دارد که فروش فیلم اخراجی های 3 نماد موفقیت جناح بظاهر ارزشی قرار داده شود؟
 محتوای کدامیک از قسمت های اخراجی ها مورد تایید رزمندگان، آزادگان و دلسوختگان نظام قرار داشته است؟ به چه قیمتی قرار است رکورد شکنی پر فروش ترین فیلم تاریخ سینما را به فیلمی که از قبل تایید شده بود اختصاص دهیم؟ و سوال آخر اینکه آیا بناست ما همین فرهنگ لودگی و تمسخر را در بین مسلمانان ترویج نموده و فرهنگ انقلاب اسلامی را این گونه به جهانیان معرفی نماییم؟ »
كدخبر: ۵۹۲۰

تاريخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۸
http://armaniran.com/fa/pages/?cid=5920

هیچ نظری موجود نیست: