۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

آقای دکتر قالیباف ! شهردار خوش آتیه تهران ! در منطقه 9 تهران چه می گذرد ...














دیروز چهارشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه ، دفتر کار شهردار منطقه 9 تهران ، میزبان کسبه معترضی بود که در اعتراض به مسدود شدن معبر ورودی خیابان 21 متری جی واقع در میدان استاد معین تهران ساعت 14 در آن جا گرد آمده بودند .
معترضین جمعیتی در حدود 30 نفر را تشکیل می دادند .
به محض ورود این کسبه ، انتظامات شهرداری مانع ورود آن ها شد و از آن ها خواست که همان جا ایستاده و چند نفر نماینده خود را به دفتر شهردار بفرستند .
اما جمعیت بدون توجه به این هشدارها ، راه خود را به سوی دفتر شهردار منطقه 9 ادامه داد .
قبلا نامه ها و طومارهای مختلفی در اعتراض به این کار به شهرداری و مراجع ذی ربط ارسال شده بود .
گویا تا جمعیتی نباشد ، آن نامه ها و طومارها ره به بایگانی خواهند سپرد ....
از کسبه و اهالی خیابان 21 متری جی خواسته شده بود که با 137 تماس بگیرند و مشکل را مطرح کنند .
آخرین پاسخ این بود :
" خیابان 21 متری جی با تصمیم شهرداری منطقه 9 تهران و اداره راهنمایی رانندگی و بر اساس کارشناسی آن ها مسدود شده است . "
کسبه معترض ، در جلوی اتاق شهردار منطقه 9 منتظر گفت و گو بودند .
مسئول دفتر ایشان عنوان نمود که شهردار مهمان دارند ، اما عده ای می گفتند که او در حال صرف نهار است !
حدود یک ساعت سپری شد !
یکی از کسبه معترض می گفت : " چرا باید همین آقای شهردار به دفعات مختلف در مساجد حضور پیدا کند ، اما کسی این جا نباید پاسخگوی ما باشد ؟ مگر کار این ها خدمت به مردم و در هر حال نیست ؟ "
همه این کسبه براین باور بودند که مسدود کردن خیابان ، کاسبی آن ها را به شدت مختل کرده است و آن ها قادر به تامین هزینه های خود نیستند .
یکی از آن ها که مسن تر بود و مغازه الکتریکی داشت و با عصا به دفتر شهردار آمده بود می گفت که در یک روز فقط یک لامپ فروخته است .
دیگری که تعمیر جارو برقی داشت می گفت که نمی تواند پاسخگوی کارگران باشد و باید همه آن ها را مرخص کند .
یکی از کسبه به طنز می گفت که چون خیابان خلوت و خالی از اتومبیل شده است بهتر است که شهرداری همت کرده و همان گونه که همانند پارک ها ، در معابر روشنایی نصب کرده است ، کمی تعداد درخت ها را زیاد کرده و " پارک 21 متری جی " را افتتاح نماید !
یکی از کسبه معترض که تعمیرگاه اتومبیل داشت باز هم به طنز می گفت که بهتر است سری مسابقات حذفی گل کوچک به همت شهرداری منطقه 9 تهران و در خیابان 21 متری جی راه اندازی شود !
پس از حدود یک ساعت انتظار ، قرار شد که سه نفر از جمعیت به نمایندگی با شهردار گفت و گو کنند .
این عده پس از ورود به دفتر و انتظار 10 دقیقه ای ، مشاهده کردند که شهردار منطقه 9 که به نظر نمی رسید بیش از 30 سال سن داشته باشد با عجله و به همراه برخی در حال خروج از دفتر است !
وقتی مشکل با ایشان مطرح شد ، شهردار منطقه چنین گفت :
" اول این که شما نباید نگران مسدود شدن خیابان باشید ، چون رزق و روزی دست خداست . در ضمن این کار با کارشناسی انجام شده است و به نظر ما نتیجه مثبتی داشته است . بارترافیکی بلوار استاد معین در این چند روز حدود 31 درصد کاهش پیدا کرده است . "
یکی از افراد عنوان کرد که منزل ایشان در تقاطع استاد معین و دامپزشکی است و در این چند روز که خیابان 21 متری جی مسدود شده است ، بلوار استاد معین ترافیک وحشتناکی داشته است .
شما چگونه می گویید  بار ترافیکی کاهش داشته است ؟
بنده هم اگر پست و موقعیتی داشته باشم ، می توانم برای کارهای خود و توجیه آن ها آمار سازی کنم !
شهرداری منطقه 9 اعتقاد دارد که میدان استاد معین و بلوار آن ، بار ترافیکی بالا دارد و بسته شدن ضلع جنوبی که مشرف به خیابان 21 متری جی است می تواند در کاهش ترافیک آن نقش به سزایی داشته باشد .
یکی از معترضین عنوان کرد که چرا شهرداری ، استاد معین به سمت جنوب را مسدود نمی کند ، چرا که استاد معین منطقه ای مسکونی و اما 21 متری جی موقعیت تجاری دارد ؟
و بیشتر عوارض شهرداری و... توسط کسبه 21 متری جی پرداخت می شود .
این در حالی است که چندی پیش شهرداری منطقه 9 در یک اقدام عجیب و با این که میدان استاد معین بار ترافیکی بالایی دارد ، اقدام به تعریض میدان و گسترش فضای سبز میدان استاد معین کرد !
پس از این که این گفت و گو به نتیجه نرسید آقای شهردار منطقه 9 عنوان کرد که این کار با مصوبه شورای عالی ترافیک انجام شده است و او فقط نقش مجری داشته است !
این در حالی است که سامانه پاسخگویی شهرداری ، این اقدام را حاصل اقدام و کارشناسی مشترک شهرداری منطقه 9 و راهنمایی و رانندگی را دانسته بود !
وقتی از شهردار خواسته شد که صورت جلسه و مصو.به شورای عالی ترافیک را ارائه کند ؛ او پاسخی نداد !
سرانجام و در حالی که کسبه معترض از سخنان شهردار منطقه 9 قانع نشده بودند جمعیت را با غروری خاص ، ترک کرد اما به آن ها قول داد که مساله را جهت بررسی بیشتر و یا مجدد به مشاور خود احاله کند !
یکی از کارمندان شهرداری به دیگری چنین می گفت :
" یک هفته اول را می آیند و بعد دیگر یادشان می رود ... "
به نظر می رسد آن چیزی که برای مسئولان مهم است نمای میدان استاد معین و زیبایی آن در پس القاب کارشناسی باشد .
نه معیشت مردم و نه صدای اعتراض آن ها ...
پایان گزارش /

بار ترافیکی  میدان استاد معین :


خیابانی که درست در جنب ساختمان شهرداری ، شهرداری منطقه 9 به خاطر پارکینگ اخنصاصی اش ، آن را تا حدود 100 متر دو طرفه کرده است !
این در حالی است که کمی مانده به ساختمان شهرداری منطقه 6 واقع در خیابان آزادی ، فرعی های زیادی برای رسیدن به پارکینگ اختصاصی شهرداری وجود دارد !

آیا این کار هم با مصوبه " شورای عالی ترافیک " صورت گرفته است ؟!


 
همان ... بدون شرح !

آقای شهردار منطقه 9 اعتقاد دارد که با اجرای طرح کارشناسی اش ، بار ترافیکی استاد معین بیش از 31 درصد کاهش پیدا کرده است !

شاید مثل اعلام نرخ تورم مسئولان ...





پس از اعتراض کسبه جی ، یک ساعت بعد و به صورت بی سابقه ماموران پلیس مراقب رفتارهای ترافیکی هستند !


خیابان 21 متری جی پس از اجرای طرح کارشناسی شهردار منطقه  9 تهران !


هیچ نظری موجود نیست: