۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

منع تحصیل دانش آموزان دختر متاهل در مدارس روزانه ، یک پارادوکس و یک سوال !











ازدواج دختران دانش آموز !

همه تشویق می کنند ... وزیر و مدیر کل و... ( 1 )
اما این دانش آموزان به محض ازدواج باید قید تحصیل در مدارس دخترانه را بزنند !
آقای حاجی بابایی اعتقاد دارد که به مصلحت نیست این قبیل دانش آموزان در کنار سایر دانش آموزان عادی به تحصیل خود ادامه دهند !
احتمالا شاید این گونه دختران حامل پیام هایی باشند که ممکن است امنیت مدرسه و آموزش و پرورش را به خطر اندازد !
حال سوال از مسئولان این است که اگر ازدواج این گونه دانش آموزان مورد تایید و تشویق مسئولان است و دانش آموزان دیگر نیز باید به این گروه تاسی کنند ؛ آیا حضور و ازدیاد این گونه دانش آموزان نمی تواند عامل تشویقی برای دانش آموزان دیگر برای روی آوردن به امر ازدواج باشد ؟!
آیا این سیاست دوگانه تشویق و اخراج از مدارس عادی و تحصیل بر خلاف میل این دانش آموزان در مدارس شبانه که البته این گونه مدارس شرایط خاص خود را دارد بر خلاف منطق و اصل انتخاب و اختیار نیست ؟
شاید هم وقت آن گذشته باشد که بخواهند با بازی با کلمات و مصادره معانی واژه ها ، خود را در نقش پاسخگو بیابند !
هر چند از نظر ما ، تا زمانی که یک فرد به بلوغ فکری ، اجتماعی و حتی اقتصادی لازم ، مهارت های زندگی و نیز سایر پارامترهای لازم برای تشکیل خانواده نرسد ؛ ازدواج کردن وی ممکن است فقط در آینده بر آمار  بالای طلاق بیفزاید ... ( 2 )

( 1 )
دلیل منع تحصیل دانش آموزان دختر متاهل
 حمیدرضا حاجی‌بابایی در رابطه با ازدواج دختران دانش‌آموز گفت: ازدواج دختران انش‌آموز هیچ اشکالی ندارد و ما از ازدواج آنها خوشحال می‌شویم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما دخترانی که ازدواج می کنند دیگراجازه تحصیل در مدارس معمولی را ندارند و باید درمدارس شبانه درس بخوانند.
او در پاسخ به این سوال که اگر ازدواج دانش‌آموزان دختر اشکالی ندارد پس چرا آموزش و پرورش به آنها اجازه تحصیل در مدرسه‌ای را که در ان درس می‌خوانند نمی‌دهد و این افراد باید به مدارس شبانه منتقل شوند در حالی که این برای بیشتر آنها نوعی تنبیه به حساب می‌آید، گفت: رفتن به مدارس شبانه تنبیه نیست و دلیل اینکه آموزش‌و‌پرورش این افراد را در مدارس شبانه ثبت نام می‌کنند این است که وقتی دختری ازدواج می کند، ظاهر و رفتار و خصوصیات او با زمانی که ازدواج نکرده است متفاوت می‌شود و صلاح نیست که این افراد در کنار دانش اموزانی که هنوز ازدواج نکرده اند قرار بگیرند و با آنها در یک کلاس بنشینند بنابراین آموزش و پرورش برای این افراد امکان تحصیل در مدارس شبانه را فراهم می‌کند.
چندی پیش زکریا یازرلو، رییس آموزش و پرورش شهر تهران به دختران دانش‌آموز توصیه کرده بود که اگر امکان ازدواج برای آنها فراهم شد، ازدواج کنند
منبع : ایلنا
 ( 2 )
ايران رتبه چهارم آمار طلاق در دنيا را دارد
فارس: كارشناس ارشد پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي گفت: طبق آخرين آمار، ايران رتبه چهارم طلاق را در دنيا دارد.
فرهاد عبادي ظهر امروز در كارگاه روش‌هاي كنترل مشاجرات خانوادگي در خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرري گفت: خانواده مكاني است كه در آن فرد به استقلال فكري و روحي رسيده و متعهد و با مسئوليت مي‌شود و در اين مكان محبت كردن را ياد مي‌گيرد.
كارشناس پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اظهار داشت: طبق آخرين آمار طلاق ايران، كشور ما رتبه چهارم را در دنيا دارد كه رشد طلاق در آن 8 درصد و رشد ازدواج 5/5 درصد بوده كه اين زنگ خطري براي خانواده‌ها است.
وي در ادامه به برخي از دلايل كاهش رشد ازدواج اشاره كرد و افزود: اعتياد، مشكلات مالي و حس استقلال طلبي دخترها از جمله دلايل كاهش تمايل جوانان به ازدواج است.
عبادي با اشاره به عوامل دخيل در پايداري و عدم پايداري ازدواج، تصريح كرد: صداقت، وفاداري، درك متقابل، شناخت، برخوردار بودن از معنويت و پايبند بودن به اصول اخلاقي، عدم اعتياد و درآمد مكفي از جمله عوامل پايداري ازدواج است.
کد خبر: ۸۹۸۲

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با فارس:

آمار طلاق 13 درصد در كشور رشد يافت
خبرگزاري فارس: مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال گفت: ‌125 هزار و 747 واقعه طلاق سال گذشته در كشور رخ داد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال 87 حدوداً 13 درصد رشد كرده است.
ابراهيم رشيدي در گفت‌وگو با خبرنگار شهري فارس، افزود:‌ در سال 88 تعداد يك ميليون و 348 هزار و 546 واقعه ولادت در كشور رخ داده است كه اين رقم نسبت به سال 87 رشد 3.7 درصدي داشته‌ است.
وي ادامه داد: در سال گذشته به ازاي 105.5 پسر 100 دختر متولد شده‌ است.
به گفته رشيدي، بيشترين مواليد ثبت شده در سال 88 مربوط به مادران گروه سني 25تا 29 ساله بوده است؛ كه رقم آن حدود 423 هزار و 587 واقعه است.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال با بيان اينكه در سال 88 ، 937 هزار و 639 واقعه ولادت شهري به ثبت رسيده است، اظهار داشت: همچنين 410 هزار و 907 ولادت روستايي در سال گذشته به ثبت رسيده است.
وي با بيان اينكه 393 هزار و 540 واقعه فوت در سال گذشته به ثبت رسيده است، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال 87 ، 5.8درصد كاهش يافته است.
رشيدي با اشاره به اينكه 890 هزار و 208 واقعه ازدواج در سال گذشته رخ داده است، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال 87 يك درصد رشد داشته است.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال اضافه كرد: ‌125 هزار و 747 واقعه طلاق در سال 87 رخ داده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال 87 حدوداً 13 درصد رشد كرده است.
رشيدي اضافه كرد: بيشترين طلاق در مردان در رنج سني 25 تا 29 سال بوده و در زنان بين 20 تا 24 سال رخ داده است.
وي تصريح كرد: در سال 88 بيشترين تعداد ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سني 20 تا 24 سال بوده كه با زنان 15 تا 19 ساله ازدواج كرده‌اند.
رشيدي با بيان اينكه ميانگين سن طلاق مردان در سال 88 برابر 34.1 سال بوده است، گفت:‌اين رقم در مدت مشابه خود در سال 87، 33.1 سال بوده است.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال ادامه داد: ميانگين سن طلاق زنان در سال 88 برابر 29.3 سال بوده كه اين رقم در مدت مشابه خود 28.1 سال بوده است.
انتهاي پيام/گ
7/2/89

هیچ نظری موجود نیست: