۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

گفت و گوی " سخن معلم " با یک " معلم شرکتی "


 

 


پدیده " معلمان شرکتی " در راستای دستور العمل سامان دهی نیروی انسانی و در زمان وزارت آقای علی احمدی شکل گرفت .

به نظر می رسد هدف از این کار جبران بخشی از نیروی انسانی خارج شده از بدنه وزرات آموزش و پرورش ناشی از پیامدهای بازنشستگی پیش از موعد و نیز صرفه جویی و بهینه سازی در منابع مالی وزرات آموزش و پرورش بوده باشد .

می توان گفت اکثریت این نیروها فاقد آموزش ها و نیز مهارت های اولیه برای تصدی حرفه معلمی هستند و ابتدا به ساکن وارد آموزش و پرورش شدند .

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به ورود این نیروها واکنش نشان داد اما به علت ماهیت غیر تخصصی و عملکرد سیاسی کلیت مجلس ، این واکنش ها در همان حد " حرف " باقی ماند ...

وزیر جدید آموزش و پرورش نیز قول داده است که در آینده این سیستم گزینش نیرو را برچیند .

" سخن معلم " قبلا مطالب گوناگونی را در مورد این نیروها منتشر کرده است .

این بار تصمیم گرفتیم که مستقیم با یکی از این نیروها به گفت و گو بنشینیم .

این گفت و گو در یکی از مدارس شهرستان شهریار صورت گرفته است .

 
سخن معلم :

مدرک شما چیست و در چه رشته ای تدریس می کنید ؟

م . ش :
لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی رود هن هستم و درس " مطالعات اجتماعی " را در دبیرستان تدریس می کنم.

سخن معلم :

چند سال دارید و آیا متاهل هستید ؟

م.ش :

26 سال دارم و متاهل هستم .

سخن معلم :

کی شروع به کار کردید ؟

م.ش :
 امسال از طریق یکی از این شرکت ها وارد آموزش و پرورش شدم .

سخن معلم :

در مورد شرایط کاری ، میزان حقوق و یا مزایا ، بیمه و... بگویید ؟

م.ش :

بابت هر ساعت کار به من 1800 تومان می دهند . بیمه تامین اجتماعی هستم . دو سال در آموزش و پرورش کار کنم یک سال سابقه محسوب می شود . حق عائله مندی نمی دهند . بیمه من هم تا تاریخ 19/3/1389 اعتبار دارد . فیش حقوقی هم نداریم . وام نمی دهند . تابستان هم حقوق نداریم .

سخن معلم :

در تابستان چه کار می کنید ؟

 م.ش :
اکثر اوقات کارگری می کنم .

سخن معلم :

آیا همین مقدار حقوق ماهانه به شما پرداخت می شود ؟

م.ش :

خیر . از ابتدای سال تا کنون فقط 250 هزار تومان به من داده اند !

سخن معلم :

وضعیت مسکن شما چگونه است ؟

م.ش :

در حال حاضر مستاجر هستم . در یکی از روستاهای شهریار جایی را که البته نمی توان نام مسکن بر آن نهاد به مبلغ 2 میلیون تومان ودیعه و ماهی 15 هزار تومان اجاره کرده ام .البته از این 2 میلیون تومان یک میلیون آن را از پدر خانمم گرفته ام !

سخن معلم :

آقای... چگونه با این شرایط زندگی می کنید ؟

م.ش :

مجبوری است !

اگر این کارراهم نکنم باید به لشکر " بیکاران " بپیوندم ! از " هیچی " بهتر است ...

من که با این تحصیلات و سابقه خانوادگی نمی توانم کار خلاف بکنم ...

فعلا به همین مقدار بسنده کرده ام . باید به این وضع عادت کنیم . با هزار امید و آرزو درس خواندیم ولی حالا این وضعیت ماست ...

سخن معلم :

برایتان آرزوی موفقیت دارم و از وقتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم .


۱ نظر:

ناشناس گفت...

سربازان دیروز .... ناکامان امروز جناب آقای حاجی بابایی . نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وکلیه مسولینی صدای من را می شنوید: چرا حالا از خواب بیدار شده اید!!! اکثر معلمان شرکتی که هر روز به یک نحوی مورد تمسخر قرار می دهید سربازان دیروز شما هستند که دوره ضمن خدمت سرباز معلمان را پشت سر گذاشته اند وسابقه حداقل سه سال سابقه تدریس را دارا می باشند.
اگرلیاقت رفتن به سر کلاس را نداشتیم چرا زمانیکه به عنوان سرباز وارد کلاس شدیم صدای کسی در نیامد ؟
اگر سرباز معلمان را قبول ندارید:
چرا هرسال عده ای از جوانان برومند این مرز و بوم را به عنوان سرباز معلم وارد کلاس درس می کنید؟
آیا 40 هزار نفری که استخدام شده اند از ما سابقه تدریس بیشتری دارند یا دوره ضمن خدمت کاملتری دیده اند..
و صدها سوال بدون جواب دیگر.....
آیا گوش شنوایی هست . کسی هست که به این سوالات پاسخ بدهد؟
واقعا جای تاسفه!!!!!

لیسانس ریاضی با سابقه 3 سال تدریس.