۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

مدیر سالاری در منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران و یک پیامد !












اخبار رسیده حاکی است با این که برخی دبیران رسمی و موظف منطقه 9 آموزش و پرورش تهران هنوز موفق به دریافت ابلاغ و تعیین مدرسه نشده اند ؛ بعضی از مدیران مدارس نیروهای غیر موظف و حتی بازنشسته را به کار گرفته اند و به نظر می رسد که مدیر تازه کار این منطقه آقای "  قیومی " فاقد توانایی و یا اقتدار لازم برای اعمال قانون باشد .


و اما پیامد :


مدرسه محوری امری لازم و قابل دفاع برای پیشبرد بهینه امور است ، اما متاسفانه برخی مدیران مدارس نیروهایی را جذب می کنند که از دوستان و یا آشنایان خود بوده و نیز درصد قبولی آنان بالا باشد حتی اگر آن مدرسه فاقد آیتم های لازم و استاندارد برای تحقق چنین هدفی باشد .

معمولا مدیران مدارس از نیروهای منتقد و مستقل گریزان بوده و تحت عناوین ظاهر پسندی همچون " اعتماد و کار گروهی و... " حتی ابلاغ صادر شده توسط مقطع را بر می گردانند !

هنر یک مدیر مدرسه کنار آمدن با همه نیروها چه موافق و چه مخالف جهت تحقق اهداف تعریف شده سازمانی است ؛ در غیر این صورت و در دراز مدت تجمع نیروهای یک دست و خوشایند مدیر مدرسه  در کنار فقدان نظارت کافی و موثرعلاوه بر گسترش فضای تملق و بد بینی ، موجب بروز سوء استفاده های احتمالی و انحراف از اهداف تعلیم و تربیت خواهد شد .

شاید این معضل فقط به این منطقه اختصاص نداشته و مشکل مناطق دیگر هم باشد .

مهم این است که همه سطوح و افراد باید به قانون و روح آن احترام گذاشته و از سلیقه محوری و باند بازی در محیط های تعلیم و تربیت پرهیز شود .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اینجانب 15 سال سابقه کار دارم 10 سال در منطقه 18 بودم وبقیه منطقه 9 در مدرسه ای که هستم سه مدیر عوض شده ولی اصلا قابل مقایسه با منطقه 18 نیست و مهمترین موضوع در این نارضایتی را همان دلیل گفته شده میدانم خیلی دقیق وجالب بود