۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

گزارش دیدار اعضای کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان با خانواده شهید " سید علی حبیبی موسوی خامنه "

 




























این گزارش در سایت های " کلمه " ، " نوروز " ، " تابناک " ، " پارلمان نیوز " ، " نو اندیش " ، " سایتک " ، " بالاترین " و... منتشر گردیده است

 

دیدار اعضای کانون صنفی معلمان ایران و سازمان معلمان ایران با خانواده شهید " سید علی حبیبی موسوی خامنه "


پنج شنبه بیست و چهارم دی ماه اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران و اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران با خانواده شهید " سید علی حبیبی موسوی خامنه " دیدار و گفت و گو کردند .


در ابتدای این جلسه آقای علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت :


" این نوع نشست ها را جزء حسنات جامعه می دانیم که همدلان دور هم جمع می شوند و این سکینه ای است برای دل ها .


پس از حوادث تلخ 22 خرداد یکی از کارهای ما این بوده است که با خانواده های شهدا و کسانی که سختی دیده بودند ملاقات کرده و با آن ها ابراز همدردی و همراهی می کردیم که متاسفانه این نشست های خیلی ساده و با اهداف انسانی را مورد آزار و اذیت قرار داده و حتی برخی از ما را بازداشت هم کردند !


فشارهای گوناگونی در جامعه ای که به عدالت امیدوار بودیم همراه با ظلم و ستم بسیار بر ما وارد کردند ...


با این حال تصمیم گرفتیم که خدمت خانواده بزرگ و محترم موسوی برسیم .


دوستان همه معلم و از دو تشکل " کانون صنفی معلمان ایران " و " سازمان معلمان ایران " هستند و از حقوق معلمان جامعه دفاع می کنند .


در این نشست ، پدر شهید موسوی از حضور همه تشکر و قدر دانی کرد .همچنین برادر شهید گفت : " پدر و مادر من در تمام صحنه های انقلاب شرکت داشتند و از روی خلوص نیت و احساس تکلیف در آن حضور پیدا می کردند . حتی موقعی که ما در تظاهرات به صورت خانوادگی شرکت می کردیم پدرمان مشخصات ما را روی قمستی از بدنمان می نوشت تا در صورت بروز حادثه ای بتوانند ما را شناسایی کنند !


الان هم راضی به رضای خدا هستیم ...


پدر و مادر من دعا می کنند که این خون ها مفید و مثمر ثمر باشد برای این مردم و این انقلاب و بر اساس چیزهایی که از سید الشهدا آموخته ایم می دانیم که این خون ها پایمال نخواهند شد " .


ایشان در نقل ماجرای شهادت برادرشان چنین گفتند :


" روز عاشورا در خیابان آزادی تقاطع شادمان که البته خانه شهید موسوی در همان خیابان است ایشان ( آقای موسوی ) در راه پیمایی بودند که به گفته شاهدان یک پاترول مشکی که از قبل او را شناسایی کرده بودند با تیر مستقیم راننده پاترول علی را به شهادت می رسانند .وقتی که برادرم تیر می خورد یک مداوای اولیه توسط خانمی صورت می گیرد و برادر خانم ایشان که همراه او بودند سعی می کنند که را به بیمارستان برسانند . هر طرف که حرکت می کنند بسته بود و سرانجام او را از طریق اتوبان یادگار به بیمارستان ابن سینا می رسانند و البته موثر نمی افتد ...


پدر شهید موسوی نیز گفت :


" من و پسرم در انتخابات برای آقای میر حسین فعالیت می کردیم .


البته پسرم را چند بار تهدید کرده بودند ...


وی در پاسخ به سوالی که مسئولان تاکنون برای شناسایی چه تحقیقاتی انجام داده و یا به نتایجی رسیده اند گفت که تنها پاسخ آن ها این بوده است که این مساله عمدی بوده است !


حتی شاهدان به ما گفتند که نیروهای ....کوچه را برای ورود آن پاترول باز کرده بودند !


در این نشست برادر آقای " محمد داوری " نیز حضور داشت و ضمن ارائه گزارشی عنوان کرد که با محمد در آن روز ملاقات داشته است .


محمد داروی به برادرش گفته است که در زندان دائما به او فشار می آورند که بگوید و یا اعتراف کند که اشتباه کرده است اما به حمدالله تاکنون موفق نشده اند ...


پایان گزارش/

پدر شهید












۱ نظر:

عبد الله گفت...

خداوند ایشان را مورد لطف و بخشایش خویش قرار دهد و قتل ایشان را مایه ی
به یو ش امدن اشیایانشان گرداند..
ان شاالله