۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

تا شما بگویید که مساله لرزیدن دانش آموز در جلسه امتحان مهم تر است و یا ...














دیروز وقتی که برای برگزاری امتحان دانش آموزان و به عنوان مراقب وارد کلاس شدم متوجه شدم که کلاس خیلی سرد است !


زمانی که دانش آموزان برگه امتحانی را از من می گرفتند با عجله و دستپاچگی سعی می کردند تا با دمیدن در دست های خود آن را برای نوشتن آماده کنند !

زمانی که این موضوع را به معاون و دست آخر مدیر مدرسه منتقل کردم ؛ مدیر مدرسه گفت که یکی از پمپ های موتور خانه خراب است و لوله های طبقه بالا نیز نشتی دارند و این را به کارپردازی منطقه گزارش کرده است اما مسئول کارپردازی عنوان کرده است که فعلا هیچ بودجه ای ندارد و باید صبر کند !


البته او از مشکلات فراوان مدرسه می گفت و این که ماه قبل پول فیش آب مدرسه را خود تقبل کرده است و اکنون پولی برای پرداخت فیش برق ندارد !


مشکلاتی از این دست در مدارس ما زیاد است و قبلا هم گفته ایم که اکثریت مدیران مدارس به جای آن که به کارکردهای مدیریت بپردازند و یا به دنبال کیفیت بخشی آموزش باشند در وهله اول یک کارپرداز و یا مسئول تاسیسات هستند و تجارب زیادی  نیزدر مشاغل گوناگون آموخته اند !


آن سرانه ناچیز مدارس هم به موقع پرداخت نمی شود و مدیران نیز وقتی برای حل این مشکلات به اولیاء دانش آموزان مراجعه می کنند با انبوهی اما و اگر و ... روبه رو می شوند !


شاید بتوان گفت که مدیریت توزیع بودجه و اعتبار به علت پاره ای نگرش های سیاسی و ایدئولوژیک از مسیر درست و منطقی خود منحرف شده است و مسئولان گوش خود را به شنیدن واقعیات و رویت حقایق بسته اند !


در پایان و برای قضاوت خوانندگان محترم فقط به ذکر دوخبر از منابع رسمی بسنده می کنیم اگرچه نظایر این گونه اقدامات نیز در آموزش و پرورش ما زیاد است !


تا شما بگویید که مساله لرزیدن دانش آموز در جلسه امتحان مهم تر است و یا ...



400 ميليون تومان براي نشر فرهنگ مهدويت در كرمان هزينه شده است


معاون آموزش و پرورش كرمان از صرف هزينه اي بالغ بر 400 ميليون تومان براي نشر فرهنگ مهدويت در اين استان خبر داد.
گزارش آینده روشن، به نقل از شبستان، حسين خاكساري، معاون سازمان آموزش و پرورش استان كرمان در مراسم توديع و معارفه معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش استان كرمان از انجام فعاليت هاي مهدوي با حمايت رياست سازمان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در ادامه فعاليت‌ها در زمينه پرورش و تربيت سه سال است كه موضوع مهدويت در راس فعاليت ها قرار دارد.

معاون سابق پرورشي سازمان آموزش و پرورش استان كرمان اظهار كرد: طي اين سه سال در زمينه نشر فرهنگ مهدويت مبلغي حدود 400 ميليون تومان هزينه شده است.

خاكساري گفت: طرح قرآني معراج طرح ديگري است كه براي 10 سال طراحي شده و در اين طرح هر ماه جزوه‌اي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد كه هر چهار ماه يك‌بار مسابقه برگزار و به افراد متقاضي گواهينامه اعطا مي‌شود.

خاكساري تصريح كرد: طرح ديگر طرح منهاج است كه هدف از برگزاري آن افزايش ميزان آشنايي خانواده‌ها با مفاهيم ارزشمند نهج‌البلاغه و رفع محجوريت از اين كتاب انسان‌ساز است.

وي با اشاره به بخشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در مدت معاونت خود گفت: بيش از 70 جلد كتاب در استان چاپ شد كه بعضي از آنها به عنوان كتاب سال انتخاب شده‌اند.

در اين مراسم از زحمات حسين خاكساري تقدير و حكم حجت‌الاسلام مجيد سجادي معاون جديد پرورش و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش استان كرمان قرائت شد.
کد مطلب: 32210


خبر دوم :


بيش از يك ميليارد تومان اعتبار براي تجهيز نمازخانه هاي مدارس شهر تهران


خبرگزاري موج - معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 1.5 ميليارد تومان اعتبار براي تجهيز نمازخانه هاي مدارس شهر تهران اختصاص داده شده است.

به گزارش موج، بنيادي اظهار داشت: از اولويت هاي برنامه معاونت پرورشي، توسعه فرهنگ قرآني و نماز در بين دانش آموزان مدارس است.


معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: در خصوص برخي نيازهاي مدارس، شهرداري تهران و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، تفاهم نامه اي منعقد كردند و با توجه به اين تفاهم نامه، تمامي مدارس تهران كه فاقد نمازخانه هستند و فضاي لازم براي احداث را در اختيار دارند، اقدام به ساخت نمازخانه مي نمايند.


وي يادآور شد: مدارسي كه امكان تجهيز و احداث نمازخانه را ندارند، بايد از ساير فضاهاي موجود در مدرسه از قبيل سالن هاي چندمنظوره براي نماز استفاده نمايند.


گفتني است بيشتر نمازخانه هاي مدارس شهر تهران كه نياز به فرش داشتند، با تامين اعتبارات لازم مجهز شدند.


۲۲ دي ۱۳۸۸

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام معلم عزیز!
زمانی که مرحوم صمد بهرنگی از این مصائب ملت سخن گفت اورا کمونیست نامیدند و امروز هم که مثلاً حکومت مستضعفین حاکم است به همین گناه نامش را ناشناس نگاه میدارند. و...
دوست عزیز مطلب شما مرا به یاد فرمایش رییس دولت هنگام ارایه برنامه 5 ساله در مجلس در چند روز پیش انداخت که با "کمرویی"بی نظیرش اعلام کرد:"کشور در بهترین شرایط قرار دارد.
همچنین به یاد بخشنامه آموزش و پرورش در ماجرای غزه افتادم که یکی از دانش آموزان دوست من که معلم است به خاطر نداشتن پول کرایه مینی بوس در حال ترک تحصیل بود و همزمان به وی ابلاغ شد که لطفاً به مردم غزه کمک کنید! باری، اندکی صبر که سحر نزدیک است!

پاینده باشید!
علی

مژده گفت...

درد ما درد دیدن مردمی است که جز صدا و سیمای بسیار ملی هیچ مرجع دیگری برای دانایی نیافته اند
درد شنیدن کلام کسانی که با تو به بحث می نشینند و نه کشتار را باور می کنند نه شکنجه و تجاوز و دروغ و وقاحت را
درد بزرگ ما این است که این گونه هم وطنان در کنار من و ما هستند
دوستان ما
همکاران ما
اقوام ما
...
درد من زیستن با ماهیانیست که هنوز فکر دریا به ذهن شان خطور نکرذه است.

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما همکار محترم
من هم معلمم.تازه فوق لیسانس مهندسی ... هم دارم.اما بازم در مناطق مرزی خدمت می کنم نه به دلیل نیازم چون برا خودم یه کارگاه تولیدی دارم که چند نفر هم اونجا مشعول کردم فقط به دلیل عشقم به شغلمه که این اوضاع رو تحمل می کنم.باور کنید زمستان سال گذشته با اوضاعی بسیار بدتر از آنچه فرمودید هم مواجه شدم یعنی تا این حد که با بچه ها جمع شدیم به جنگل مرزی رفتیم و هیزم آوردیم. اما می دونید چیه:
یه کلمه بیشتر نمی گم :
اونم اینه که پیش این دولت بچه های ما و شما به اندازه بچه های فلسطین و نمی دونم کدوم خراب شده در گینه بیسائو ارزش نداره.
وقتی شعار می دند به قول ترکا آغیزلارینا چوللو دوشان یررشمیر اما وقتی کار به عمل می رسه صفرن
درد دل ما رو گفتی.زنده باشی

سخن معلم گفت...

دوست من
( ناشناس )
از لطف شما سپاسگزاریم .
چندی قبل آقای فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قبل از روز جهانی قدس گفت که مساله فلسطین برای امتیاز گرفتن در عرصه منازعات بین المللی است !
در واقع نگاه این آقایان به حقوق بشر و کرامت انسانی نیز ابزاری است .
تازه اگر همه این ها برای منافع ملی بود باز هم می شد آن را توجیه کرد !
به هر حال ...
باید آن قدر گفت و نوشت تا این موضوع به صورت یک هنجار اجتماعی درآید اگرچه کار سخت و طاقت فرسایی است .
سبز و پیروز و پایدار باشید.