۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

خانم فاطمه قربان ! یک روز تعطیلی معلمان ابتدایی حق آن هاست ... چه ربطی به مسائل دیگر دارد ؟











 
شاید بتوان خانم فاطمه قربان ، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را در اظهار نظرهایش یک " پدیده " دانست !
به نظر می رسد او به جای این که مدافع حقوق اساسی معلمان باشد بیشتر نگران چیزهای دیگری است ...
شاید کاهش یک روز در هفته از فعالیت معلمان ابتدایی نتیجه اش این باشد که دیگر برنامه ای برای افزایش حقوق آنان وجود نخواهد داشت !
از نظر خانم فاطمه قربان ، بهترین مدافع حقوق آموزگاران ! ، عدم رضایت شغلی معلم به عدم برخورداری از توان علمی کافی می رسد و شاید ارتباطی به وضعیت اقتصادی و معیشتی  آن ها نداشته باشد ! ( 1 )
حال باید این سوال را از میزبان مطرح کرد که :
خانم قربان !
شما در چه مواقعی به ارتقای علمی خود می رسید ؟ آیا دفاع از منافع صنفی معلمان ، فرصت " به روز آوری " را به شما می دهد ؟!
آیا ارتقای علمی فقط مختص معلمان است ؟!
در حال حاضر ، معلمان ابتدایی یک روز بیشتر از سایر معلمان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان کار می کنند ؛ آیا پاسداشت از این زحمات و نیز تلاش برای برقراری عدالت در درون آموزش و پرورش ، این گونه سخن گفتن و اتخاذ مواضع طلبکارانه است ؟
شاید پاسخ شما در همان بند دوم سخنان شما نهفته باشد ...
مدرک 30 درصد معلمان ابتدایی دیپلم و وفوق دیپلم است !
چه ، اگرغیر از این بود مسئولی جز شما داشتند ...


( 1 )
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:
برنامه‌اي براي افزايش حقوق معلمان ابتدايي پس از تعطيلي پنج‌شنبه‌ها نداريم
خبرگزاري فارس: معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر برنامه‌اي براي اضافه‌كار معلمان ابتدايي پس از افزايش ساعت فعاليت آنها نداريم و قطعاً اين معلمان نيز به دنبال اين بحث نيستند و بيشتر خواهان فرصتي براي ارتقاء علمي خود هستند.
فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» در رابطه با احتمال افزايش يا عدم افزايش حقوق و مزاياي معلمان ابتدايي پس از تعطيلي پنجشنبه‌ها و افزايش ساعت فعاليت هفتگي آنان، اظهار داشت: با توجه به اينكه اولويت ما در طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها افزايش كيفيت آموزشي بوده است، فعلاً به دنبال آن هستيم تا اين مسئله را اجرايي كنيم اما در مراحل بعدي قطعاً به ساير مسائل مربوط به اين طرح نيز خواهيم رسيد.
وي افزود: البته انتظار مي‌رود كه اين توقع وجود نداشته باشد كه به خاطر يك ساعت افزايش فعاليت، حقوق و مزاياي معلم ابتدايي افزايش داشته باشد بلكه بايد اين نكته را در نظر بگيرند كه يك روز در اختيار خود خواهند بود تا به دانش‌افزايي و ارتقاء علمي بپردازند.
قربان با اشاره به عدم رضايت شغلي معلم در صورت عدم برخورداري از توان علمي كافي، تصريح كرد: معتقدم بدون در نظر گرفتن حق‌الزحمه براي معلمان ابتدايي پس از افزايش ساعت فعاليت آنها، اين معلمان رغبت زيادي به اين طرح خواهند داشت چرا كه 5 روز در مدرسه حاضر مي‌شوند و علاوه بر روز جمعه يك روز كامل را نيز براي ارتقاء علمي در اختيار خود خواهند بود.
* مدرك تحصيلي 30 درصد معلمان ابتدايي "ديپلم و فوق ديپلم " است

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: حدود 30 درصد معلمان ابتدايي ما هنوز داراي مدرك ديپلم و فوق‌ديپلم هستند و هميشه گلايه داشته‌اند كه هيچ فرصتي براي ارتقاء علمي و يا مطالعات جانبي ندارند.
وي اظهار داشت: تا سال گذشته معلمان ابتدايي 28 ساعت در هفته فعاليت مي‌كردند كه امسال اين ميزان به 24 ساعت كاهش يافت؛ بنابراين فعلاً براي اضافه‌كار معلمان ابتدايي پس از افزايش ساعت فعاليت آنها برنامه‌اي نداريم و قطعاً اين معلمان نيز به دنبال اين بحث نيستند و بيشتر خواهان فرصتي براي ارتقاء علمي خود هستند.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در حال حاضر معلمان ابتدايي شاغل در روستاها با توجه به لزوم رفت و آمد با سرويس‌هاي معلمان راهنمايي و متوسطه، عملاً بيش از 24 ساعت فعاليت مي‌كنند و بعضاً تا سقف 36 ساعت نيز در هفته فعاليت دارند بنابراين نياز نيست كه پس از اجراي طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها چندان به ساعت فعاليت اين معلمان و افزايش حقوق و مزاياي آنها پرداخته شود.
به گزارش توانا، حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش، 26 بهمن در حاشيه همايش معاونان پرورشي آموزش و پرورش در اردوگاه شهيد باهنر تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به طرح تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج‌شنبه گفت: در حال حاضر در كشور 32 هفته كاري داريم كه با احتساب 24 ساعت براي فعاليت دانش‌آموزان در هر هفته، رقمي معادل 744 ساعت به دست مي‌آيد، اما در تعريف جديد (با تعطيلي روزهاي پنج‌شنبه)، 34 هفته با احتساب هفته‌اي 25 ساعت فعاليت در نظر گرفته شده است كه با به دست آمدن رقم 850 ساعت، شاهد 106 ساعت افزايش زمان فعاليت خواهيم بود.
انتهاي پيام/ط

هیچ نظری موجود نیست: