۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

سال نکو از بهارش پیداست ...











تاکنون سابقه نداشته است که در ایام نوروز برای مسافرت و به مدت طولانی  از تهران خارج شوم.
باور من در این مدت این بوده است که زیباترین و خاطره انگیزترین ایام و اوقات در کلان شهری مانند تهران ، همین دو هفته هستند !
اما امسال به نظر می رسد وضعیت کمی فرق کرده باشد !
امسال ، خیابان های تهران بر خلاف سال های پیش ، به ویژه در بعد ظهر ، شلوغ و پرترافیک هستند .
در ابتدای سال ، و مطابق رسم دیرینه ،  مردم هر چند به ظاهر ، سعی می کردند که خود را بشاش ، برون گرا و صبور نشان دهند ؛ اما اگر در این روز های آغازین سال 1390 کمی در خیابان های تهران رانندگی کنید متوجه خلاف این فرضیه می شوید !
چون تفاوتی با روزهای دیگر سال ندارد ...
آیا در این یک سال ، جمعیت و نرخ رشد آن ، تفاوت قابل ملاحظه ای داشته است ؟
آیا درصد مسافرت های برون شهری کاهش داشته است ؟
علت بی حوصلگی و یا افسردگی بیشتر در این روزهای اول چیست ؟
آیا سفره مردم خالی تر شده است ...
آیا وضعیت آینده مبهم تر شده است ؟
به هر صورت ، امید واریم که فرضیه های ما درست نباشد !
 سال نکو از بهارش پیداست ...
به هر صورت ، امیدواریم ...
چون طبیعت سبز و همچون کوه پایدار باشید.

۲ نظر:

فرشاد نوروزپور گفت...

دقیقن همینطوره .. اتفاقن من هم معمولا برای سر زدن به بعضی دوستان این نوع روزها رو انتخاب می کنم .. تمام برنامه ریزیم با حیابان های خلوت تهران بود !! اما کلی تو ترافیک گیر کردم !! برام عجیب بود که چرا خیابون ها شلوغه مثل ایام عادی .. که گویا شهادت شما بر تجربه ما صحه گذاشت

سخن معلم گفت...

درود
دوست من
فرشاد
از نظر و تایید شما سپاسگزارم .
باید منتظر آمارها و نظرات کارشناسی دولت بود که حقیقتا چیز دیگری است !!
سبز و پایدار باشید.