۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

در جامعه ای که مطالب یک وبلاگ مانند " سخن معلم " تحمل نمی شود و چند بار فیلتر و یا تهدید می شود وزیر آن چگونه می تواند دم از تحلیل و انتقاد بزند ...















چه خوب است هر فردی قبل از آن که سخنی بگوید نگاهی به عملکرد و یا حداقل سخنان قبلی اش داشته باشد تا حداقل بتواند بر روی دیگران تاثیر ولو اندک داشته باشد .



این وزیر دولت لابد یادش رفته است که در پاسخ به خبرنگاران در مورد" حقوق معلمان " از چه ادبیاتی استفاده نموده است !


بخوانید :


« وزیر آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران هر گاه بیكار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.


به نوشته روزنامه قدس حمیدرضا حاجی بابایی در جمع كاركنان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد افزود: به كسی ربطی ندارد كه معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا كم می گیرند. وی خطاب به خبرنگاران گفت: مگر ما از شما سؤال می كنیم كه شما چقدر حقوق می گیرید؟ »


نوع این ادبیات نشان می دهد که متاسفانه مسئولان به جای آن که به رسانه ها که در واقع بخش بزرگی از افکار عمومی هستند پاسخگو باشند از آن ها طلبکار هم هستند !


البته این ظاهر کار است ...


شنیده های ما حاکی است که طی بخش نامه ی صادره از سوی وزارت آموزش وپروش معلمان از هرگونه بحث سیاسی در دفتر دبیران ویا کلاس درس منع شده اند.طبق بخشنامه جدید وزارت آموزش وپروش که به همه ی مدارس ومراکز آموزشی دولتی وغیر دولتی ارسال شده است، معلمان اجازه ی طرح هیچ گونه بحث سیاسی در دفتر دبیران و کلاس های درس را ندارند.در این بخش نامه از دبیران علوم اجتماعی به ویژه دبیران دروس تاریخ واجتماعی تمام مقاطع تحصیلی به طور اکید درخواست شده است تا وارد مباحث سیاسی روز نشوند.بخشنامه وزارت آموزش وپرورش از دبیران تاریخ واجتماعی خواسته است تا با پرهیز از طرح مباحث روز در کلاس درس یا بیان مصادیق تاریخی واجتماعی تنها با رو خوانی کتاب های درسی وپرسش وپاسخ کلاس را به پایان برسانند ودر مورد رویداد ها وحوادث معاصر تحلیل یا تفسیری ارائه نکنند ...


شاید از این دولت و کارگزاران آن بیش از این انتظار نباشد ، اما مشکل از جایی شروع می شود که همین وزیر دولت دانش آموزان را به تحلیل سیاسی و اجتماعی همانند سایر اقشار می خواند !


بخوانید :


« حاجي بابايي در همايش جوانان و آرمان تحقق جامعه نمونه:


دانش‌آموزان مانند ساير اقشار مسائل سياسي و اجتماعي را تحليل كنند


خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان بايد همانند ساير اقشار مردم بتوانند مسائل سياسي و اجتماعي روز را تحليل كنند.
*جوانان زمان دفاع مقدس پخته‌ترين افراد جامعه بودند
حاجي‌بابايي ادامه داد: در ديداري كه بنده با مقام معظم رهبري داشتم ايشان تفكر را بر كارهاي سنتي مقدم دانستند و فرمودند كه دانش‌آموزان بايد از طريق فكر به مسائل روز اشراف داشته باشند.


وي افزود: دانش‌آموزان بايد همانند ساير اقشار مردم بتوانند مسائل سياسي و اجتماعي روز را تحليل كنند همچنين جوانان زمان دفاع مقدس به خاطر داشتن تحليل‌هاي مناسب از زواياي مسائل اجتماعي و سياسي پخته‌ترين افراد جامعه بودند.
* در كشور از پتانسيل جوانان و نوجوانان به نحو مطلوب استفاده شود
حاجي‌بابايي ادامه داد: پتانسيل و القاي مسئوليت جوانان در كشور بسيار بالاست اما در كشور متأسفانه از اين پتانسيل در حد معمول استفاده مي‌شود. بايد شرايطي ايجاد كنيم تا به طور مطلوب از قدرت و پتانسيل آنها استفاده شود.
88/11/10


بهتر بود وزیر دولت توضیح می داد که تحلیل دانش آموزان باید متناسب با کدام اقشار و یا طبقات باشد ؟
آیا ایشان از آن چه که در بدنه و نیز افراد زیر دست می گذرد اطلاع دارد ؟


در جامعه ای که مطالب یک وبلاگ مانند  " سخن معلم " تحمل نمی شود و چند بار فیلتر و یا تهدید می شود وزیر آن چگونه می تواند دم از تحلیل و انتقاد بزند ...

۱ نظر:

نادر گفت...

سلام وبلاگ واقعا خوبی دارید شما رو لینک کردم اگر شما هم دوست داشتید لینک کنید
مرسی