۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

آخرین وضعیت فعالان تشکل ها و معلمان دربند











بنا بر گفته مهدی بهلولی ، " رای دادگاه تجدیدنظر رسول بداقی،آموزگار و عضو هیآت مدیره ی کانون صنفی معلمان اعلام گردید. بر پایه ی این حکم،که تآیید حکم دادگاه اولیه است،بداقی به 6 سال زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شده است. دادگاه،درون مایه ی اعتراض و دفاع مسعود شفیعی،وکیل بداقی،را وارد ندانسته و حکم نخستین را تایید نموده است. یک سال از زندان او به جرم تبلیغ علیه نظام و5 سال دیگر به جرم تبانی و تجمع غیر قانونی صادر شده است. گفتنی است که رسول بداقی از تاریخ 10/6/88 تاکنون در زندان بسر می برد و حتی یک روز هم به مرخصی نیامده است. "


پیشتر ، نبی الله باستان ، از فعالان صنفی و  دبیر ادبیات دبیرستان های فارسان استان کهکیلویه ومعاونت پرورشی دبیرستان ولایت فقیه در این شهر، برای گذراندن یک سال زندان، به زندان مرکزی استان، یعنی فرخ شهردر5 کیلو متری شهرکرد برده شد.

همچنین  توفیق مرتضی پور ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تبریز نیز در حکم بدوی به 91 روز حبس تعزیری و دوسال حبس تعلیقی محکوم شده است  .
در حال حاضر ،  محمد داوری مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و یکی از چهار روزنامه نگار برگزیده جهان نیز در حال گذراندن محکومیت خود یعنی 5 سال حبس تعزیری است ؛ علی رغم صدور حکم نهایی از حق مرخصی ایشان ممانعت شده است .
 هاشم خواستار معلم بازنشسته خراسانی و از فعالان تشکل ها نیز بدون صدور حکم نهایی در زندان به سر می برد .
 عبدالله مومنی و نیز عبدالرضا قنبری که به اعدام محکوم شده است در حال حال حاضر در زندان به سر می برند .
 علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران ،  علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ، محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ، اسماعیل عبدی و محمود باقری و مختار اسدی نیز از فعالان صنفی معلمان در انتظار برگزاری دادگاه خویش هستند .

پایان پیام /

هیچ نظری موجود نیست: