۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

« رفاه، معیشت، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان» ... آقای حاجی بابایی ! از حق التدریس های معلمان و .... اضافه کار مدیران و معاونین ، چه خبر ؟!













حاجی‌بابایی در دوره اصلاحات منتقد سر سخت سیاست‌های دولت در حوزه آموزش‌وپرورش بود. نماینده همدان بارها در جلسات كانون صنفی معلمان شركت و از خواسته‌های آنان برای رفع تبعیض و افزایش حقوق و مزایا حمایت كرد. 12 سال پیش او در جلسه استیضاح مرتضی حاجی مهم‌ترین ضعف وزیر وقت را در حوزه‌های «رفاه، معیشت، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان» تشریح كرد و گفت: «شما كدام تشكل آموزش‌وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید كه احساس رضایت از وضعیت بكند؟». در مجلس ششم نمایندگان تشكل‌ها بارها با او دیدار كردند. در مجلس هفتم با این كه مخالفت‌های حاجی‌بابایی كمتر شد اما باز هم چشم امید معلمان در مجلس به او بود. در دولت هشتم باز هم این نماینده لحن ملایم تری پیدا كرد اما سابقه معلمی و نقشی كه همواره در جلسات استیضاح وزرا داشت باعث شد مجلس رای بالایی به او دهد و نماینده همدان را در مقام وزارت وزارتخانه پر مخاطب آموزش‌وپرورش تایید كند... ( 1 )
ادامه ...

درخواست جمعی از فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش
تاريخ و ساعت : ۲۱ دي ۱۳۸۹ - ۳:۲۵ کد خبر : 25958
جمعی از مدیران و معاونین شهرستان شیروان با ارسال نامه ای به دفتر سایت آموزش نیوز نسبت به عدم پرداخت اضافه کار مدیران و معاونین دبیرستانهای شیروان انتقاد کردند متن این نامه بدین ترتیب است :
جناب آقای دکتر حاجی بابایی وزیر محترم آموزش و پرورش
با عرض سلام و احترام با توجه به اینکه تا به حال پرداخت اضافه کار مدیران و معاونین دبیرستان های عادی صورت گرفته و امسال نیز عطف نامه 710/69 وزارت آموزش و پرورش قابل پرداخت است . اما خراسان شمالی از پرداخت امتناع نموده است وتابه حال پاسخ گوی همکاران نبوده است . لذا از شما وزیر محترم خواهشمندیم اقدامات لازم را مبذول فرمایید .
با تشکر فراوان :
                                                               جمعی از مدیران و معاونین دبیرستان های شهرستان شیروان

آقای الله قلی زاده مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران در بازدیدی که اخیرا از یکی از مدارس این منطقه داشته اند و در پاسخ به سوال یکی از معلمان در مورد عدم پرداخت حق التدریس معلمان پس از گذشت حدود 4 ماه گفته است که ما تلاش خود را انجام داده ایم و فعلا به درخواست ما از بالا پاسخی داده نشده است ...
اخبار گوناگون حاکی از این است که حق التدریس همکاران در بسیاری از مناطق پرداخت نشده است و کسی نیز در این زمینه پاسخگو نیست !
حال باید از آقای حاجی بابایی سوال کرد که با این وضعیت تورم و حذف یارانه ها و افزایش بهای کالاها و خدمات ، چرا فرهنگیان و معلمان  باید از همان مبلغ ناچیز هم به موقع بهره مند نشوند ؟!
چه کسی پاسخگوست ...

( 1 )
منبع : http://www.seemorgh.com/news/default.aspx?tabid=2053&conid=72310

هیچ نظری موجود نیست: