۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

آیا این عدالت است ؟










چندی پیش آقای نبی الله باستان فارسانی ، از معلمان شهر کرد و نیز فعالان صنفی معلمان طی حکم دادگاه تجدید نظر یک سال حبس وی تایید شده و به واحد اجرای احکام ارسال شده است .
نامه زیر که از وبلاگ شخصی ایشان  اقتباس گردیده است ، گویای نظر ایشان در مورد دلیل  صدوراین حکم  بوده است .
انتظار می رود که مسئولان امنیتی و نیز دادگاه انقلاب علی رغم تایید این حکم ، جلوی اجرای آن را بگیرند .



درود بی پایان بر یاران و همراهان
بالاخره موعدش فرا رسید و به دلیل كج فهمی ها ، تنگ نظری ها و بی عدالتی ها به زندان می روم. و می دانم روزی فرا خواهد رسید كه همه چیز روشن خواهد شد. این دنیا روی نظم و قاعده است و حتی رفتار ما آدمیان نیز خارج از این قاعده نیست. پس تمام افرادی كه به نوعی خواسته و ناخواسته بر دیگران ستم می كنند روزی پاسخ خود را خواهند گرفت.
نام «شركت فرانشر» را در اینترنت جستجو كرده و خود قضاوت كنید. بنده چون در كنار تدریس در آموزش و پرورش كارشناس پیگیر معتمدین معین بنیاد شهید شهرستان فارسان بودم تعداد ششصد جلد كتاب وصیت نامه امام خمینی به سفارش بنیاد شهید از شركت فرانشر خریداری نمودم تا به خانواده های شهدا و ایثارگران اهدا كنند. ولی متأسفانه اداره كل اطلاعات استان از بنده شكایت نموده و در مضحك ترین و خنده دارترین استدلال خود این شركت را با شركت های هرمی خارجی مرتبط دانسته و قاضی دادگاه نیز علیرغم سخن صریح خود كه در دادگاه گفت: «باستان! راستش را بگو چکار کردی که اطلاعات زیرآبتو زده؟!!!» و با علم به واهی بودن اتهام در فروردین 87 حكم بر یك سال حبس من داد. تمام تلاش های بنده برای لغو حكم نه تنها سودی نبخشید بلكه به لطف آقایان هر بار برگ هایی بر پرونده ام می افزود!! و اینك كه حكم ،هم به تأیید دادگاه تجدیدنظر رسیده و هم به تأیید دیوان عالی كشور، آماده ی رفتن به زندان هستم. خود نمی دانم علت این فشارها و آزار و اذیت های آقایان سال ها خدمت صادقانه در آموزش و پرورش بوده ؟ همکاری های متعدد فرهنگی و اجتماعی با ادارات و نهادها بوده؟ و یا تلاش های کاملاً صنفی در تشکل های معلمان برای احقاق حقوق مادی و معنوی معلمان این مرز و بوم؟ دوستان که این آخری را دلیل تمام این مصیبت ها می دانند ولی من بارها اعلام کرده ام که تشکل های صنفی معلمان به عنوان سوپاپ اطمینان نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند. چرا که اعتراضات به جای تلنبار شدن بر روی هم و به مرز انفجار رسیدن در جمع گروهی از معلمان متخصص و آگاه به مسائل طرح و بررسی شده و راهکارهای رفع مشکلات مشخص گردیده و به اطلاع مسئولین می رسد. ولی متأسفانه در این سال ها شاهد برخوردهای بسیار زننده با این قشر انسان ساز هستیم. شاید ما معلمان نتوانسته ایم در تربیت آن ها موفق باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: