۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

گپی معلمانه ... و هدف مند کردن یارانه ها !












یکی از معلمان پیش مدیر مدرسه آمد و گفت که امتحان قبلی سوالات دست نویس بود ، می شود آن را تایپ کنید ؟
مدیر مدرسه گفت که فعلا نمی شود و کامپیوتر خراب است .
معلم گفت : " پس آن را می دهم بیرون تایپ کنند ، در صورت امکان زحمت هزینه آن را بکشید "
مدیر گفت که از ابتدای سال تاکنون آموزش و پرورش از کل سرانه مدرسه که نزدیک به 500 دانش آموز دارد فقط 700 هزار تومان را به حساب مدرسه واریز کرده است و تمام این مبلغ هم صرف پرداخت فیش آب و برق و تعمیر موتور خانه مدرسه شده است ...
فعلا پولی نداریم !
در دفتر مدرسه ، یکی از معلمان هزینه برق خانه اش را طبق تعرفه های جدید محاسبه می کرد ...
دیگری ، نگران بود که علی رغم ثبت نام ، پولی بابت یارانه ها به حسابش نریخته اند ...
آن یکی ، می گفت که چرا حقوق و قدرت خرید کارمندان و معلمان متناسب با این آزاد سازی افزایش نیافته است ...
یکی دیگر می گفت که  در شبکه 3 تلویزیون برنامه ای را از کشور فرانسه پخش کرده اند که در آن خبرنگار اعزامی می گفت که با وجود اتمی و هسته ای بودن تولید برق در فرانسه ، قیمت برق خیلی گران است و مردم صرفه جویی می کنند ...
یکی می گفت : مسئولان فکر می کنند با گران کردن می توانند الگوی مصرف را تغییر دهند  ( 1 ) ، شاید در کوتاه مدت جواب دهد ، اما تا فرهنگ سازی علمی و پایدار نشود تجربه نشان داده است که جواب نمی دهد ، اگر وضعیت تغییر کند دوباره مثل کش به حالت اول بر می گردد !
 آزموده را آزمودن خطاست ...
دیگری می گفت : کمی به آموزش و پرورش و اقتصاد آن برسند ، معلمان را دریابند ، همه چیز درست می شود . فرهنگ سازی اصلی در آموزش و پرورش است و نه جای دیگر ...
یکی از معلمان می گفت که بالاترین حقوق متعلق به آلمان و در حدود 5000 یورو است ...
یکی از معلمان می گفت که متوسط در آمد جهانی به ویژه در کشورهای پیشرفته بین 3 تا 4 هزار دلار و در ایران بین 300 تا 400 دلار است ، پس چرا ما باید در هزینه ها و تعرفه های انرژی از آن ها پیروی کنیم ...
چرا از درآمد و قدرت خرید کسی حرفی نمی زند ... ( 2 )
------------------------------------------------------------------------------
( 1 )
حذف یارانه ها ( هدف مند کردن یارانه ها ) ... فرهنگ سازی جهت اصلاح الگوی مصرف با گران کردن حاصل نمی شود !

سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت، مصرف کنونی گاز در ایران را ۵۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرده و گفته است که این میزان بسیار بالا است و مشترکان گاز باید الگوی مصرفشان را اصلاح کنند.
آمار رسمی شرکت ملی گاز ایران نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته، بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع به طور میانگین روزانه بیشتر از ۵۱۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.
به دنبال کاهش شدید دمای هوا، مصرف روزانه گاز در روز پنجشنبه، ۲۳ دی ماه، به ۵۳۳ میلیون مترمکعب رسید که رکوردی جدید در آمار مصرف گاز ایران به شمار می‌رود.
جواد اوجی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، هفته گذشته اعلام کرد که افزایش مصرف گاز در کشور به حدی بوده که این شرکت ناچار شده است بخشی از گاز نیروگاه‌ها را قطع کند و آن را در اختیار بخش خانگی بگذارد تا از قطع و کمبود گاز برای مصرف بخش خانگی جلوگیری شود.  ( به نقل از ایرنا )
( 2 )
مدير کل آموزش و پرورش استان اردبيل: فرهنگ سازي معلمان براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها موثر است 
خبرگزاري آريا- مدير کل آموزش و پرورش استان اردبيل در جريان بازديد از منطقه سرعين گفت:فرهنگ سازي معلمان براي اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها موثر است.
به گزارش آريا به نقل ازروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش،احمد محمود زاده در بازديد از مدارس اين شهرستان، با تأکيد بر لزوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، از آن به عنوان تحول بزرگ اقتصادي ياد کرد و افزود: در اين قانون علاوه بر اجراي عدالت اقتصادي، استفاده صحيح از منابع و امکانات اعمال خواهد شد.
وي با بيان اين که لازمه اجراي اين قانون، همکاري و همراهي مردم است، از معلمان به عنوان مرجع مردم خواست با ايفاي نقش فرهنگ سازي و اطلاع رساني خود موجبات موفقيت اين قانون را فراهم آورند.
کد خبر: 20101222144130718

هیچ نظری موجود نیست: